Jump to content

Johan Weinö

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Johan Weinö last won the day on October 29 2019

Johan Weinö had the most liked content!

Community Reputation

17 Good

About Johan Weinö

  • Rank
    Member
  • Birthday 03/23/1966

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Johan Weinö
  • Ort
    Gråbo
  • Locost-status
    Har köpt färdig locost

Recent Profile Visitors

247 profile views
  1. Ny bränsletank med tankarmatur färdig och monterad i bilen. Byggde med intern Walbro GSS341, volymen har ökat från 18L till 33L.
  2. Någon som testat om den här funkar som luftare? Har ett inspektionslock uppe på tanken jag bygger, vore ju perfekt att montera den där.
  3. Jag funderade en vända till och valde en intern Walbro GSS341 med samma lösning som du Rikard. Kommer lite bilder framöver när allt är klart.
  4. Tack för input Bengt, då tolkar jag att ditt förslag är att gå på den här lösningen. Ska jag använda t ex en Walbro GSS341 inne i tanken och montera nere i swirlkoppen? Väljer jag intern pump så tänker jag bygga en tankarmatur för pumpen att montera det med. Har en bekant som kör med swirlkopp och externt filter och pump. Han har inte haft de problemen du upplevt, jag forskar glatt vidare i ämnet.
  5. En rund swirlkopp, utlopp i sidled och montera förfilter och bränslepump i linje. Banjo 90 grader med back ventil för att få bränsleslangen i rätt riktning mot kardantunneln. Så får det bli...🙂
  6. Funderingar, tar gärna emot input från er vana bilbyggare. Ska bygga en ny tank för att ersätta den ursprungliga på 16 Liter. Ni ser förra upplägget på tank, sugpump, tryckpump och filter. Ska jag fortsätta med extern tryckpump och montera den så att den är lägsta punkten? Utloppet blir de nere i swirlkoppen och förfilter innan det når pumpen. Ska jag använda t ex en Walbro GSS341 inne i tanken och montera nere i swirlkoppen? Väljer jag intern pump så tänker jag bygga en tankarmatur för pumpen att montera det med.
  7. Vad köpte du för prylar? Är intresserad då jag håller på och bygger ny tank.
  8. Bygger ny tank som blir lägre än den som sitter där nu. Har nivågivare från gamla tanken som blir för lång i nya tanken. Går den att modifiera eller är det bara att köpa en ny i rätt längd?
  9. Bilen lever fortfarande och är numera i mitt garage i Göteborgsområdet... Fortsätter i en egen tråd med mig som ägare...
  10. Har nu haft förmånen att träffa Hans Enzinger som byggt "min" bil under slutet av 90-talet. Jag har varit i kontakt med alla tidigare "ägare/brukare" av bilen sedan den lämnade Göteborg och Hans garage. Det visar sig att Hans och jag har lite gemensamma vänner utan att vi från början förstod detta, så man kan säga att bilens cirkel är sluten. Hans var förbi på en garagefika för ett tag sedan och då fanns även vår gemensamma vän Hacke på plats. Som kort historia kring bilen kan nämnas att den inte är en av bilarna som byggdes av Volvofolket. Den här bilen byggde Hans då han jobbade på Alfa Rosso i Göteborg, alltså innan han började jobba på Volvo. Hans var ju Alfa-fantast och då blev namnet på bilen Clover för klöver som Alfa´s logga och 7 för Super Seven. Vi kommer att träffas igen då vi båda även håller på och bygger motorcyklar...
  11. Jag kör med turboladdad Swiftmotor och Samurailåda mot en Cortina GT bakaxel. Inte jag som byggt ihop det, men det är en trevlig set-up med bra körglädje.
  12. Summering av 2019 och planer inför 2020 Köpte bilen lite på vinst och förlust, känns som den har bra potential och får stanna kvar i garaget. Kört med er inom Locost på Kinnekulle Ring, så otroligt kul och bra arrangemang. Provade även att köra med VW Klubben på Kinnekulle Ring, men den dagen regnade bort. Sen blev det en heldag i kanonväder på Ring Knutstorp, så underbar bana för en sjua. Sportvagnsrallyt i Borås kördes ihop med frugan som kartläsare. Vi har gjort diverse utflykter och njutit av bilen. Haft några småfel som justerats hemma i garaget, inget allvarligt. Planer för vintern är att fixa till stolarna så de passar bättre i botten, se över hjulnaven, gå över kulleder, hjulinställningar. Sen kommer jag säkert pilla på lite allt möjligt, uppdaterar när vi är där...
  13. Grymt bra kört, stod flaggvakt under bron det passet. Gick fortare för varje varv, sen kom släppet och jag tänkte... Nu kommer han behöva byta kalsonger... 🙂
  14. Hur lågt kalltryck kan ni köra med Toyo R888R? Fick info att sidorna kan ge sig om man kör för lågt tryck, vad är era erfarenheter? Info man hittar rör ju oftast betydligt tyngre vagnar än våra "sjuor". Då vi var på Kinnekulle 20190803 började jag med helt nya däck och 2,3bar i kalltryck. Alldeles för dålig känsla i bilen efter bara ett par varv, gick sedan ner till 1,8bar. Då blev det betydligt bättre och varmtrycket hamnade på 2,0bar. Tillbaka på Kinnekulle igår 20190810 med VW Klubben, körde kalltryck 1,6bar. Men dagen regnade till stor del bort och jag provade några varv och R888R är lika uselt vid väta som det är fantastiskt i torrt. Lärdom från gårdagen, en sjua på R888R kör man i solsken och torrt väder. 🙂 Jag har följande storlekar på min sjuas compomotive fälgar. Fram: 195/50 R15 Bak: 205/50 R15
×
×
  • Create New...