Jump to content

Göran Nilsson

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    126
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    17

Göran Nilsson last won the day on January 3

Göran Nilsson had the most liked content!

Community Reputation

82 Excellent

About Göran Nilsson

  • Rank
    Forum Adicted
  • Birthday 06/27/1957

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Göran Nilsson
  • Ort
    Killeberg
  • Locost-status
    Bygger locost

Recent Profile Visitors

1023 profile views
  1. Snyggt jobb du gör, har du Tig-svetsat allt i ramen ? Du måste upplysa en okunnig - Vad är RoadSport ?
  2. Det är så det fungerar på vissa personbilar, så det skulle vara okej. Många av de produkter Linak har i sitt sortiment har en krets som strömbegränsar och därmed fungerar det både som ändlägesbrytare och maxkraftbrytare. De kinesiska linjära stölldonen jag sett har inbyggda strömbrytare i ändlägena,
  3. Kul att man kan glädja någon 👍🏻 Jag köpte från Stockholmföretaget Arigoteknik, de köper denna typen av lim som är utgångna enligt bäst före datum, Flygindustrin är väldigt petiga men limmet är ändå Okej. Tror jag betalade 100-150kr. Limmet blir lite tjockare med åldern men man skall enligt förståsejpåarn kunna spädas med Toulen. Nytt lim kan köpas från https://www.vansaircraft.com/. Jag tror det kostar ca 800kr inklusive frakt. Om du vill kan jag kolla om jag har något som du kan få mot fraktkostnad och så får du avslöja vad ditt projekt är för något. 😉
  4. Tack Emil Det är extruderad polystyren, så kallade markskivor, tjocklek 50mm, inhandlat på bygghandeln. Den tål inte polystyren och aceton, då smälter den. Däremot så tål den epoxi och även Stålspackel. Göran
  5. Å tusan, det visste jag inte , inbillade mig att eftermarknadsfläktar hade högsta flödet
  6. Jag antar att du har hela kopplingsschemat, du får kolla hur kontaktdonen 0140-16 , 0140-01B är plintade, och så får du kolla vart 2S och 2AM går någonstans. Då kan du kanske kan lista ut hur du skall koppla givaren.
  7. Du har alla förutsättningar för att bygga en bil med den utbildningen och yrkeserfarenheten. Billösningar finns det gott om och du kommer att förstå vilka som är användbara när du sätter dig in i problemen. Här på forumet kan du få mycket råd från erfarna å trevlig å hjälpsamma människor. Tveka inte mer !
  8. Jag köpte en begagnad vinge för länge sedan å nu gjorde jag en närmare inspektion och kunde konstatera att den var sämre än vad jag tidigare trodde. Det var nog en dålig affär. Men nu får jag försöka fixa till det jag har. Ena plåtfästet var lite lös å enda sättet att fixa det var att öppna vingen och limma på insidan. När jag öppnade vingen såg jag att det var ett fuskjobb, fästena har aldrig varit särskilt väl förankrade i vingen.
  9. Tack @Morty för intresset, det är på gång tack vare annan forummedlem.
  10. Hej Jag har ett par ställen där rör går igenom karosspaneler och skulle vilja ha täckringar som döljer spalten. Totalt 2+2 stycken. 2st med y dia ca 50mm och 2st med y dia ca 30mm. De färdiga detaljerna skall lackeras och limmas på plats. De kommer att modelleras i SolidWorks och sparas i önskat filformat. Någon ?
  11. På NA motor skall slang från vevhuset kopplas till PCV som sitter på insugningsröret - slang från ventilkåpan skall anslutas till luftfiltret. På detta sätter blir det ett luftflöde/ventilation via luftfilter-ventilkåpa-vevhus-PCV-insugsrör.
  12. Varför är överdelen , hö och vä sida, på kardantunnlen inte symmetrisk ?
  13. Vad är det för svetsad hylsa på övre bärarmen ?
  14. Jag la på lite slipgrund och finslipade sedan får lackeraren lägga på topplacken. Ett par vinglets blev också tillverkade. Nu parkerar jag dessa vingar och övergår till en fet bakre vinge.
  15. Hej Jag köpte 2st sådana vågar för ett par månader sedan bara för att göra corner weight. De fungerade bra. Det fanns många säljare till dessa vågar, priset skiljde sig lite mellan dem.
×
×
  • Create New...