Jump to content

Göran Nilsson

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    78
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

Göran Nilsson last won the day on March 31

Göran Nilsson had the most liked content!

Community Reputation

39 Excellent

About Göran Nilsson

  • Rank
    Advanced Member
  • Birthday 06/27/1957

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Göran Nilsson
  • Ort
    Killeberg
  • Locost-status
    Bygger locost

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jag förstår inte riktigt hur man kan få ut gula registreringsskyltar från polisen . Hur kan man ställa på bilen utan registreringsnummer ? Eller får man registreringsnummer direkt av bilprovningen ?
  2. Nu laddar generatorn ! 😀 Det var aldrig något fel på generator å den informationen jag hade om kontakterna S, L och C stämde och jag hade kopplat rätt, Det var bara den lilla detaljen att generatorn inte var jordad, precis dom Gustav misstänkte. Tack alla som har hjälpt till ! Nästa steg är att göra en motormappning och sedan SFRO2 med bullerprov. Göran
  3. Gustav Jo, jag har lackerat motor och fästena, dessutom lackerades de separat. Jag var ute i verkstaden och gjorde några snabba mätningar å fästena hade ingen elektrisk kontakt med motorblocket. Nu hör det till saken att jag har lämnat in generatorn till en bilelektrisk firma för att provköra generatorn så jag kunde inte kolla om det var elektrisk kontakt mellan generatorn och motorblocket. Jag antar att det finns en risk att elektroniken i generatorn har tagit skada vi får se imorgon. Fy va tråkigt om det är ett sådant enkelt fel, men i nuläget det mest troliga felkällan.
  4. Frena och Bexander C-polen är kopplad till Subarus ECU, enligt vad jag har läst mig till så använder Subaru C-polen till att avlasta generatorn. När C-polen jordas i ECUn sjunker spänningen till 12,9 volt, förmodligen för att spara bränsle.
  5. Det är värt att kolla, vore snöpligt om det bara var ett sådant fel.
  6. Generatorn är på en Subaru motor och jag har kopplat enligt bilderna
  7. Nu har ja testat att koppla in en annan glödlampa på L-kontakten. Ena lamppolen till generatorn och den andra polen till 12+. ingen skillnad, laddar ej ändrade till - Ena lamp-polen till generatorn och andra lamp-polem till jord. ingen skillnad, laddar ej. Jag tänkte att det kanske är någon skit med Lithiumbatteriets BMS därför kopplade jag in ett blybatteri som startbatteri. ingen skillnad, laddar ej Jag letade upp kretschema på min instrumentpanel å faktiskt är just laddlampan markerad med (2w). Inga andra lampor har någon liknade markering. Den lösa lampan jag använde vid min test var på 5w. Detta är mycket frustrerande och stressande, jag skulle nappa motorn på Tisdag men det kan jag nog glömma.
  8. Du menar att jag skall koppla in en glödlampa i serie med instrument(led)lampan. Har nästan lust att gå ut i verkstaden och testa direkt men hustrun.......
  9. Jo, den har jag läst, plus ett antal andra sidor som säger samma sak och kopplat därefter. Ingen laddning ändå! Detta är väldigt frustrerade 🙁
  10. Det vet jag inte, men högst troligen lysdiod. Har det någon betydelse?
  11. Hej Jag har precis startat motorn gör första gången och jag kan konstatera att generatorn inte laddar fast den är fabriksny. Det har jag kunnat konstatera genom voltmätning på batteriet där spänningen faller medans motorn går. Jag har ett Lithiumbatteri till startbatteri. En kamrat hade en exakt lika batteri som jag lånat inte heller den laddar i min bil. sannolikheten att två nya generatorer skulle vara kass är väldigt liten På generatorn finns det följande kontakter Batt + Har jag kopplat till batteriet L =. Lamp. Har jag kopplat till instrumentlampan. S = Sense +. Har jag kopplat till batteriet, på samma ställe som Batt+ C =. Com. Inte inkopplad Varför laddar den inte ??????! Göran
  12. Det måste väl vara ett lågt pris för en locost !?
×
×
  • Create New...