Jump to content

Göran Nilsson

Locost Sverige medlemsklubb
  • Posts

    431
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    40

Göran Nilsson last won the day on April 18

Göran Nilsson had the most liked content!

Reputation

266 Excellent

About Göran Nilsson

  • Birthday 06/27/1957

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Göran Nilsson
  • Ort
    Killeberg
  • Locost-status
    Bygger locost

Recent Profile Visitors

3218 profile views
  1. Jag upptäckte att några bensinslangar hade torrsprickor, det sitter 4st korta stumpar i OEM fuelrail, de var inte mer än 12 månader gamla. Jäkla jobba att byta dem , tog säker 8 timmars jobb. Därför ville jag ha slangar av bästa kvalité för att slippa byta igen på många år. Efter en del telefonsamtal fick jag rådet att köpa detta fabrikatet. https://www.streetpower.se/351-bransleslang-gummi
  2. Det är säker fler än du och jag som haft problem med motor som bluddrar. Som jag nämnde tidigare så bluddrade min motor så fort motortemperaturen började stiga, den gick bra när den var kall men aldrig när den var ljummen/varm. Orsaken var att jag matade in bränslet på returledningen i OEM fuelrail, BTR sitter på denna fuelrail. Resultatet blev att en cylinder gick så magert så att den inte tände när temperaturen steg pga att ECUn justerade bränslet med motortemperaturen. När den var kall fick den cylinder tillräckligt med bränsle för att den skulle tända alla gånger. Det tog tid innan jag fattade det. Jag kunde lätt identifiera vilken cylinder strulade, när motorn var varm kunde jag rycka bort tändkablen på den cylindern utan att motorn ändrade varvtal nämnvärt , på tomgång, å då trodde jag givetvis att det var något med tändningen. Ge inte upp 💪
  3. Fy tusan så tråkigt, jag lider med dej. Ge inte upp, det finns en lösning, det är säkert!!!!.
  4. Johan, nu har jag alla grejor hemma så nu är det läge att brotscha mina två hål. Jag skickar ett pm till dej.
  5. Det var snyggt slöjdat 👍🏻
  6. En godhjärtad medlem hjälpte mej med att svarva en aluminiumdetalj till bränsletanken så nu har jag svetsat det sista på tanken och kan lämna tillbaks den lånade AC Tigsvets. Jag har fått hem delarna till rattstången, knutar, lager och teleskoperande krocksäker rattaxel. Dock saknar jag några detaljer för att kunna koppla ihop styrsystemet.
  7. Jag kör med MaxxECU Sport på en modest turbomotor och den är inte så kritiskt optimerad så att jag känt behov av att har EGT på alla cylindrarna eller någon knacksensor. Däremot så mäter jag avgastempen precis innan turbon så att man någon koll på avgastemperaturen. Mäter med denna https://www.speeding.nu/p/motorstyrning-el/motorstyrning-4623/givare-1255/avgastemperaturgivare/forstarkare-egt-0-5v.html?gclid=Cj0KCQjwma6TBhDIARIsAOKuANzMVbq_UWLc3Kv2m9-TKJuDXVy21ylzjG5nLsdVZd0Dd-m6GRrSa2MaAk0bEALw_wcB
  8. Väldigt spännande att följa - men samtidigt lider jag med dej att problemet har hängt i så länge. Nu hoppas jag det löser sig 🤞🤞🤞
  9. Tänkte inte på att kolla gammal logg - där ser jag att bränsletrycket inte är konstant 3,0bar så då är det ingen ko på isen - jag oroade mej i onödan. Eller vad tror du Torbjörn ?
  10. Min trycksensorn sitter på railen och mitt svaga minne säger mej att jag alltid haft 3,0 +-0,2 Bar men nu ser jag 3,0 på tomgång och 4,0 bar vid ca 3000rpm Skall det vad konstant 3,0bar eller skall det följa insugets tryck - så om jag laddar 2bar skall jag 5bar i fuelrailen Vad är rätt och vad är fel med mitt bränsletrycket ?
  11. Tack för förklaring 🙏 Som jag nämnde så har ju bilen stått ett halvår och när jag sen startar den så är bränsletrycket annorlunda. Jag har en uppfattning att BTR skulle hålla inställt tryck oavsett belastning/flöde, det är ju vitsen med en regulator, givetvis inom dess spec. ’Jag börjar med att lyfta locket på BTR å se vad jag hittar. Det tråkiga är att den sitter taskigt till
  12. Ja, jag har en vacuumslang kopplad. Om vakuumslangen läcker visar sig då felet med att bränsletrycket stiger med varvtalet ? Vad blir feleffekten om membranet i BTR är trasigt?
  13. Hej Jag startade upp och körde en runda med min bil som stått stilla inomhus hela vintern. Jag noterade att bränsletrycket ökade med motorvarvet, vid tomgång 3,0bar vid 3000rpm. 4,0 bar. Jag körde hela förra sommaren med denna BTR och få höll sig trycket på 3,0 +- 0,2 bar. Vad kan det vara för fel på BTR ? Vad är era erfarenheter av denna typen av BTR?
  14. Tack för råden men jag behåller denna typen av rattstång med förbättringar enligt nedan. - rotera styrväxel för att få samma vinkel på knutarna. - kollapsnav tillkommer bakom ratten. - dubbel övre lagring. Rattstången jag planerar att använda har en diameter på 3/4” (19,05mm) och det närmaste jag hittar är 18,0mm eller 20,0mm på de mest vanliga lagerkonsoler. Därför behåller jag nog de lagringarna som jag ritat, som har en innerdiameter på 3/4”.
×
×
  • Create New...