Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 05/16/2020 in Posts

  1. Har plastat bakkofångaren och monterat den. Jobbar även med dörren innan jag gör andra sidan. Så en bild blir det😃
    2 points
  2. Små sportflygplan har vanligen 4 punktsbälten. Segelflygplan kan ha en sittpossition som är mer liggande än en GT40. Underglidning i bältet är inget problem om man spänner fast sig rätt. Det viktiga är att man alltid spänner midjeremmen först, ska man flyga avancerad flygning så spänner man tills man inte kan röra höften. Det är nämligen ett helvete att upptäcka att man slarvat med fastsättningen när man väl hänger upp och ned. Axelremmarna ska bara vara ett stöd och inte utgöra någon nämnvärd belastning i inverterat läge. 5-6 puntsbälten förekommer men är relativt ovanliga, det finns även lösningar med 4 punktsbälte och ett extra midjebälte med lastspännare. Har flera gånger sett banåkare som spänner bältet med axelremmarna så att låsningen hamnar runt naveln.
    1 point
  3. En tanke om styvhet i sidorören; GBS klämmer in ett extra diagonalrör från brandväggen snett bak ut till röret. De hävdar att det ger en del extra vridstyvhet utan att vara lika extremt som att lägga en plåt över den sektionen. Gällande hålen, jag tror att i teorin är det förmodligen rätt att ha hela diagonaler, men skulle gissa att det gör väldigt lite skillnad vart hålen är, se till att inte ta bort för mycket styvhet bara, vad det nu är... /T
    1 point
  4. Hej! Jag hade också 20-30 tal som designtema och gömde cykeldatorn i ett litet 52 mm instrument (du har säkert sett bilderna) nederst på panelen. Satte också i ett par vita lysdioder eftersom mätaren måste vara belyst vid besiktningen. Och det är knappast prioritet 1 att kolla på hastighetsmätaren när man kör trehjuling (eller 7:a heller). /P-G
    1 point
×
×
  • Create New...