Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 08/04/2019 in all areas

  1. Tack för ett mycket trevligt Kinnekulle arrangemang! Som framgår av filmsnutten så var depån välfylld med 7or.😎 video-1564860872.mp4
    4 points
  2. Riktigt roligt att köra på Kinnekulle. Hade tyvärr stora grepp problem! förmodligen pga att jag kör med gatdäck och utan någon riktig diff låsning. När dom snabba bilarna dök upp så pressa jag både mig och bilen över dess förmåga! Var väldigt nära att gå av under bron då jag fick ett kast och några returer. Måste sett roligt ut för killen i den vita bilen med Saab motor som låg precis bakom!:-) Lyckades iaf med 1.01,8 som jag får vara nöjd med tanke på mina förutsättningar
    3 points
  3. Dax för uppdatering! Tillbaka hemma efter en mycket trevlig dag på Kinnekulle Ring med Locost! Måste passa på att tacka alla i klubben och framför allt Jari och Vedde som höll i arrangemanget. Grymt! Lite öm i kroppen och seg i huvudet är man men dagen gick kanon bra och bilen puttrar på utan några som helst problem. Extra skoj att få brumma lite med de andra bec-bilarna (Martins Hayabusa- Haynes och Longens Mnr R1) . Kul att så olika bilar går såpass lika runt banan. Förra gången på kullen lyckades jag med en låg 1.03 tid på varvet och målet denna gång var att komma under 1.02. När dagen summerades så kom jag ner på tiden 1.00.68 vilket jag är riktigt nöjd med. Försökte komma under minuten men huvudet ville inte riktigt hänga med på slutet så det va lika bra att avsluta innan man gör något dumt. Skall se om man kan få fram några filmer från varven.
    3 points
  4. Efter en period av letande efter en vettigt specificerad Super Seven replika så dök den här upp. Jag sökte på den och fann en massa nyttig information, så jag beslöt mig för att köpa den. Har haft kontakt med de flesta ägarna sedan den byggdes, så här kommer löpande uppdateringar. Jag är nionde ägaren, men det varit 6-7 brukare av bilen i olika omfattning. Senaste "riktiga" brukaren var Henrik i Skåne som sedan sålde bilen till Stockholmstrakten. Där bytte den snabbt ägare igen då den via en auktion såldes till Eskilstuna, där jag hämtade den. Jag har haft kontakt med Henrik som har koll på i princip allt på den här bilen, fantastiskt kul att få sån hjälp. Ram: Caterham 7 kopia Styrväxel: Austin Mini Fjädring: Öhlins, anpassade för bilen av Öhlins Motor: Suzuki Swift GTI 16V & Turbo Intercooler Oljesystem: Torrsump Autoverdi Tänd & Insprut: MBE System Växlelåda: Suzuki Samurai 5vxl Bakaxel: Ford Cortina GT & Quafiediff Bakvagn: Watt & 4-länkage Bakbromsar: Trummor Ford Cortina GT Framspindlar: Triumph Spitfire MK IV Frambromsar: Wilwood 4 kolvs ok Framvagn: Dubbla A-armar Fälgar fram: Compomotive RH500 15"x7" Däck fram: Toyo Proxes R888R 195/50 R15 Fälgar bak: Compomotive RH500 15"x8,5" Däck bak: Toyo Proxes R888R 205/50 R15 Stolar: Westfield Bälten: Sabelt 4-punkt
    2 points
  5. Hej, Dagen efter Kinnekulle 2019 Det är inte utan att man känner av lite träningsverk i kroppen efter gårdagens körning, en perfekt dag. Solen sken men luften var sval, bilen gick bättre än tidigare och efter lite justeringar av fjäderinställning kom också greppet mot asfalten. I slutet av dagen gick det att nästan att hålla full gas i de flesta partier av banan. Kändes som jag hängde med hyfsat på baksidan, dock blev jag frånåkt på rakan av i princip alla bilar... Man kan säga att 140hk inte riktigt räcker till 2019, tyvärr hjälper det inte att bilen knappast är ett av de lättaste ekipagen i sällskapet. Jag har nu kommit till ett beslut gällande förändringar av bilen. Efter att kikat på övriga fina byggen och diskussioner om hur man borde gjort inser jag att det är väldigt många mindre förändringar som jag vill göra på bilen för att komma dit jag vill. Tex bärarmar, Bur, krängningshämmare, Stolar, 6-pkt bälten, Motor, Torrsump, kylare, intercooler, LSD, bromsar etc. Mycket är bolt on men lämnar utbytta delar liggandes på hyllan. Jag har därför beslutat mig för att inte bygga om bilen, utan istället påbörja ett nytt projekt och bygga en ny bil. Tack för en trevlig dag Jesper
    2 points
  6. Tack till Er alla och då särskilt Jari och Vedde samt bullermannen för en supertrevlig och rolig dag på Kinnekulle! Min första dag med Locostsweden men förhoppningsvis inte den sista👍
    2 points
  7. Jo hela idén med denna vagnen är en rolig bil att köra och njuta av, inte nödvändigt snabb runt bana. Bromsvåg kommer jag försöka undvika, har haft det på tidigare byggen och jag vill ha nåt som mer känns "OEM" och som inte tar så mycket benkraft. Tanken är att även frugan ska kunna köra denna bilen utan knot.
    1 point
  8. Tack för en super dag på Kinnekulle! Grymt jobbat Jari och gänget! /Martin
    1 point
  9. Tror efter många år i sportvagnsserien och med ssk racing, att mycket av det man anses behöva ha för att åka fort, bara ställer till det när man ska sortera ut. Visst är delad bakvagn, bromsvåg och låg ofjädrad vikt av godo, men det blir många fler parametrar att räkna med och tillfällen att sortera ut grejorna inte tillräckligt många. Samma med vikthetsen: Bygg så det håller och Du kan vara med och lära känna dej själv och bilen. Det kapar tiderna mer än några ynka kilon här och där. Bara min högst personliga filosofi.
    1 point
  10. Jag besiktade utan justering för caster, nära 40 grader på dämparna. Inga direkta bekymmer, även om det självklart hade gått att köra fortare än 1.15,8 på Gelleråsen med annat än 17" hjul och stel bakaxel osv osv. Det beror mycket på vad man vill använda bilen till och hur mycket extra tid/pengar man vill satsa. Ofta kommer man på saker man vill ändra i efterhand, så det bästa är att tänka efter före och kanske lägga det där lilla extra i alla fall.
    1 point
  11. Fint bygge och kul att få göra det med grabben👍
    1 point
  12. Tack för ett en fantastisk dag! Tack alla inblandade för att ni styr upp detta även att vissa är ute i sista sekund med anmälning... Riktigt roligt att köra! Och minst lika roligt att snacka i depån! //Jesper
    1 point
  13. Skulle bara vilja passa på att... rikta ett STORT tack till Locost Sweden och banledningen för en kanonrolig och lyckad bandag!!! Tror jag pratar för många att detta är årets höjdpunkt och för mig själv som återfallsförbrytare med bygge nr:2 under färdigställande och 2012 som senaste bankörning. Och till sist ett stort tack till Martin o Linda som lånade ut sin bil till mig så jag fick vara med o köra idag!!! Vi syns nästa år igen🏁 Mattias
    1 point
  14. Regbesiktning 2 gick bra. Fick igenom T12BF 🙂 Besikta Valdemarsro. 1200:- för besiktningen och 479:- för en vanlig. Ringde i morse och fick tid samma dag. Det var lite gråzoner med felplacerade framblinkers och diffust halvljus, men jag behöver inte komma tillbaka. NÅGONSIN! 🤩
    1 point
  15. Fick rulla ut den i friska luften efter lite lack och polering. Bara besiktning kvar 🙂 Målade avgassystemet med värmetålig färg. Får nog måla intercoolern svart också.Det svarta gallret framför försvinner typ.
    1 point
  16. Dåligt med uppdateringar här men lite har hänt faktiskt. Bland annat grenrörsprojekt. Väldigt dyra att köpa nya så köpte lite universal delar och gav det ett försök! Kollektorn byggdes av 30graders böjar. Och grenrören av klracings rostfriarör i blandade vinklar. Svårt att få ihop dom i rätt längd när man bara har en radie att välja på. Kollektorn kan bytas beroende på om man vill ha 1-2 3-4. Eller 1-4 2-3 konfiguration. Undra vad som är bäst? Monterat v-bandsklämma och lamdaplugg. Det är klumpigt men det får duga i år på min i övrigt ganska klumpiga haynes!
    1 point
  17. Byggherrarna poserar stolt med det nyligen nedlagda bytet i bakgrunden.
    1 point
×
×
  • Create New...