Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. Låter den lika mycket som 044:an? Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
  3. Arto

    Peter's GT40

    +1 Så himla vackert, man blir ju alldeles glad
  4. Yesterday
  5. Hur bra som helst !
  6. Bockade upp lite alu-rör för att kunna loppa ihop dummy rör-dragning som sedan mäts upp i mätmaskin och replikeras i rätt material val. Har kompletterat mitt växelreglage som inhandlades för länge sedan. Eftersom sportbils skrotar tydligen tror att man kan ta ut hur mycket som helst för begagnade delar (nästan 500 euro) för gear gate shifter så vart det att göra en själv och efter lite bildmätning , cad-ritande så blev det ganska så okej till slut Hittade sedan en firma i England som sålde replika av växelspaksknoppen till ett överkomligt pris
  7. https://www.raidopower.se/product/walbro-gsl392-255lph-bensinpump-hogtryck-inline-gsl-392
  8. Jag har svårt att bygga om hela bränsletanken i detta läge så det blir denna tills vidare. Tror man sen köper en catchtank med inbyggd pump och har en enklare elmatarpump från tank till catchen. /Vedde Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
  9. Kan bara instämma med att 044an låter förjävligt. Tjuter o låter som att fen ska skära... Skulle aldrig bygga med extern pump om det inte är absolut nödvändigt längre, helt annan ljudnivå och temperaturer/korrosion som pump utsätts för.
  10. Hittade en på ebay för 1100 från UK så det blev den, fri expressfrakt så den kommer inom 7 dagar. 3 års garanti. /Vedde Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
  11. Jag har insprutare märkta 48 18 HH på ena sidan och 010 11 68 på andra sidan Finns det någon som vet vad det är för spec på dessa.
  12. Säljes OMEX ECU Plug and Play med komplett kablage inklusive kontakter till Zetec Silver top. Det som ingår är ECU, kabelhärva med kontakter , Lambda, Map sensor för turbo montage, pärm med all info från OMEX Technology. Sitter nu på monterat så det kan provstartas för kontroll. Grund map för att starta en vild Zetec. Ny pris ca 11500:- Säljes för 6500Sek
  13. Min erfarenhet av skvalpskott är att du inte behöver hålen mitt på plåtarna. Du vill inte att bensinen ska "skvalpa" fram och tillbaks vid körning utan endast rinna mot pumpen i samma takt som pump/motor förbrukar bränslet. Hål i underkant och ovankant för avluftning mellan skotten räcker.
  14. Jag funderar på om du ens behöver så stora hål långt ner. lite överslag: En ottomotor kan ligga på en specifik förbrukning av ca 250 gram/kWh Om du lyckas ta ut 1000hk eller 740 kW i en timma använder du då 185 kg bränsle Det ger ca en halv deciliter i sekunden. Att lyckas ta ut den effekten i mer är 10 sekunder känns svårt, borde gå ganska fort då 😈 Så byttan med snabbt utbyte med pumpen borde inte behöva vara mycket större än 5 liter. Mer än det så kan det förmodligen rinna till ganska långsamt. /T
  15. Spontant tänker jag såhär: Om det räcker med ett hål nere så borde det räcka med ett hål uppe också? Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
  16. Den planen hade jag med, men den svenska sidan är död. Har dom konkat?
  17. Jag har bara fyllt mina med explosafe aluminium bollar. Hade också tänkt göra som du men tyckte detta fungerade bra.
  18. Design av inre plåtar pågår. Någon som känner sig manad att tycka till? Har kört 25mm hål uppe i hörnen och 30mm på mitten då man ändå vill ha utbyte mellan plåtarna rätt så snabbt upptill. Sen har jag 15mm hål nertill och dom plåtarna som rör sig på var sida pumpen har inget hål nertill, bara manluckor på 30x30mm (behövs större?) för att stänga in bränslet runt pumpen. Manluckorna kommer inte bli täta, utan endast agera som skvalpstängande luckor tänkte jag. Ris och ros, bra eller dåligt? Högt till tak här, vill inte designa om 🙂
  19. Design av inre plåtar pågår. Någon som känner sig manad att tycka till? Har kört 25mm hål uppe i hörnen och 30mm på mitten då man ändå vill ha utbyte mellan plåtarna rätt så snabbt upptill. Sen har jag 15mm hål nertill och dom plåtarna som rör sig på var sida pumpen har inget hål nertill, bara manluckor på 30x30mm (behövs större?) för att stänga in bränslet runt pumpen. Manluckorna kommer inte bli täta, utan endast agera som skvalpstängande luckor tänkte jag. Ris och ros, bra eller dåligt? Högt till tak här, vill inte designa om 🙂 Läggs även upp i separat bränsletankstråd. EDIT: Denna typ av "trapdoor" borde funka finfint. https://fuelsafe.com/td150
  20. Bildelaronline 24 tar 1440 men de är slutsålda. Avvaktar lite. Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
  21. Last week
  22. om du bes förra året så räcker det med regbes
  23. Jag köpte en Bosch 0 580 464 038 Finns här för ca 800kr: https://m.bildelaronline24.se/bosch/1156474?&gadw=1&gclid=EAIaIQobChMIqqr7iu6C4wIVE6aaCh1JpwdTEAAYASAAEgL4z_D_BwE&gclsrc=aw.ds Enligt Bosch lista nedan har den samma prestanda som 0 580 464 044 https://emea.resource.bosch.com/AA/internet/enfinity/img/products/0580254013SI0000COB9MM.pdf Använder den bara som matarpump till catchtanken men då är ljudvolymen ok
  24. Tackar! Ibland ska man ha turen på sin sida! [emoji57] Skickat från min iPhone med Tapatalk
  25. 1995 kr är det billigaste jag hittar från svenska webshoppar. Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
  26. Grymt! Då ville han överbevisa och lade in det åt dig- ambitiöst och skönt för dig. Grattis och bra jobbat! Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...