Jump to content

Rally design


Karlskrona

Recommended Posts

Hej

Håller på att planera mitt bygge och har börjat fundera på att beställa nya spindlar och bromsar från rally design. Är det någon som har erfarenhet av det? Är det slöseri med pengar? Tänkte köra lite bana när bilen är klar så man vill ju inte bygga för att sen bygga om( vilket man nog kommer att göra ändå) :)

Björn

Link to comment
Share on other sites

Hej

Håller på att planera mitt bygge och har börjat fundera på att beställa nya spindlar och bromsar från rally design. Är det någon som har erfarenhet av det? Är det slöseri med pengar? Tänkte köra lite bana när bilen är klar så man vill ju inte bygga för att sen bygga om( vilket man nog kommer att göra ändå) :)

Björn

skickat pm till dig

Link to comment
Share on other sites

Samma här. Har beställt 3-4 gånger och det enda var en gång att dom hade rest på en fjäder, så de ringde och undrade om jag vill vänta några dagar på allt, eller om dom skulle skicka delarna som fanns först. Men sånt händer ju lite överallt. Ska beställa mer därifrån den närmaste veckan.

Link to comment
Share on other sites

Tack för ett snabbt svar. Vad fick du betalar för dem? Med frakt och allt?

Innan du köper spindlar så tycker jag att du skall kolla upp tidigare trådar som har behandlat återstyrning etc på "upphängning och styrning" - det är många som haft olika problem med just spindlarna - tror att de tyvärr har samma scrub-problem som taunus/cortina spindlar

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Köpte de flesta bromsdelar (skivor, ok, belägg, huvudcylindrar,...) av Rally Design. Bra support/leverans, enda nackdelen är det inte funkade med e-mail utan fax/telefon var bästa kommunikationen....kanske har ändrats?!

Link to comment
Share on other sites

Jag har handlat en hel del genom Rally Design och de löser ev uppkomna problem på ett proffsigt sätt med kunden i centrum, men "kengren" är nog inne på rätt spår vad gäller den egentliga frågan...

Visst är det väl så att i någon av de "prisvärda" satserna med bromsok så är de levererade utan dammtätningar, en detalj man kanske bör tänka på om man använder sin bil lite mer åt brukshållet..

Samt som, även kengren påpekar, att vissa av spindlarna är gjorda med Taunus/Cortina dimensioner vilket ju ofta ställer till det med Scrub osv...

MVH

//

JEK

Link to comment
Share on other sites

Köpte: 1 x Ford Sierra - STD 2wd Front Uprights (pair) Genuine Ford - NEW £90.00

plus en bunt med delar till som dämpare mm paketfrakten totalt blev 112 pund. Vad frakten blivit för bara spindlarna hittar du säkert på sidan.

Tusenlappen plus frakt för nya Sierra spindlar kontra att ta gamla och "putsa upp" gör att valet blir lätt... eller hur?

Link to comment
Share on other sites

Jag har handlat bla. ett bromskitt därifrån, upptäckte när jag fick grejerna att det var fel storlek på skivorna. Mailade tillbaka varpå jag fick till svar att jag kunde behålla dom jag redan fått. Efter några dagar kom rätt skiver på posten. Så jag har bara goda erfarenheter.

Link to comment
Share on other sites

... "prisvärda" satserna med bromsok så är de levererade utan dammtätningar, en detalj man kanske bör tänka på om man använder sin bil lite mer åt brukshållet..

Dammtätningarna är ju nåt som en del oroar sig för. År 2005 uppdaterade jag min Fiat Coupe med Wilwood bromsar. Stora skivor och Wilwoods smidda Dynalite ok blev det. Den bilen har gått rätt många tusen mil som sommarbruxis och banleksak sen dess utan några som helst komplikationer från bromsarna annat än rent servicepyssel med byte av bromsbelägg och nån omgång med bromsskivor. Svårt att tänka mig att det skulle vara nåt problem på en bil av se7en-typ. Saltslask och elände kräver andra prylar, men på en "vackert väder bil" så är dammtätningarna absolut inte nödvändiga.

Edited by 2fast4u
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...