Jump to content

Oljetrågs moddning


AlfaRonny

Recommended Posts

Behöver lite åsikter.

Som ni ser i dom första bilderna så har jag byggt ut tråget lite på sidorna för att få plats med en liter olja extra. Sedan kommer problemet med skvalp plåtar. Kommer inte på någon bra utformning av dessa eftersom oljepumpshuset sitter väldigt nära pickupen och är ivägen. Därför funderar jag på ett lock istället (se kartongbiten i sista bilden). Vad tror ni om detta?

post-407-0-61147900-1320966474_thumb.jpg

post-407-0-97598600-1320966496_thumb.jpg

post-407-0-65025600-1320966516_thumb.jpg

post-407-0-58174000-1320966530_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Lock tror jag är bra. Vertikala skvalpplåtar gör inte så himla stor nytta, oljan rinner mest över kanterna. Det man kan göra är väggar med luckor i så fall. Men oljenivån ska väl ändå ligga långt över "sumpen"?

/Gustaf

Link to comment
Share on other sites

Mycket möjligt för jag har inte ens något matteminne :lol:

Finns någon film på Youtube där Porsche kör en motor hängande i något slags gyro som simulerar Gkrafterna på ett varv på Nurgburgring, otroligt hur den far omkring.

Så man fattar att det kan bli problem med oljetillförseln.

Edited by Gerhard
Link to comment
Share on other sites

Om man har 1G neråt (jordens gravitation) och 1G åt sidan (kurvtagning) måste väl dragningskraften peka mitt emellan, dvs 45 grader?

Så säger min logik iaf men jag är ingen fysiker.

Jo så är det ju.

Ja tänkte lite fel då ja tänkte på flygplan som svänger i 45 grader måste ja 1,5G för att inte tappa höjd. Samma slags matte fast lite annorlunda i uträkningen :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...