AlfaRonny Posted November 10, 2011 Posted November 10, 2011 Behöver lite åsikter. Som ni ser i dom första bilderna så har jag byggt ut tråget lite på sidorna för att få plats med en liter olja extra. Sedan kommer problemet med skvalp plåtar. Kommer inte på någon bra utformning av dessa eftersom oljepumpshuset sitter väldigt nära pickupen och är ivägen. Därför funderar jag på ett lock istället (se kartongbiten i sista bilden). Vad tror ni om detta? Quote
therealpinto Posted November 11, 2011 Posted November 11, 2011 Lock tror jag är bra. Vertikala skvalpplåtar gör inte så himla stor nytta, oljan rinner mest över kanterna. Det man kan göra är väggar med luckor i så fall. Men oljenivån ska väl ändå ligga långt över "sumpen"? /Gustaf Quote
AlfaRonny Posted November 11, 2011 Author Posted November 11, 2011 Tror att oljemängden skall vara ca 5 liter vilket då blir 6 nu. Och då borde nivån hamna en bit över locket och det skall det väl göra antar jag?. Skall mäta i helgen vart nivån hamnar. Quote
Gerhard Posted November 11, 2011 Posted November 11, 2011 1G brukar man väl likna med att luta tråget 45 grader Quote
Krolleg Posted November 11, 2011 Posted November 11, 2011 1G brukar man väl likna med att luta tråget 45 grader Om inte mitt matteminne sviker mig så är 1,5G samma som att luta 45 grader. Quote
Gerhard Posted November 11, 2011 Posted November 11, 2011 (edited) Mycket möjligt för jag har inte ens något matteminne :lol: Finns någon film på Youtube där Porsche kör en motor hängande i något slags gyro som simulerar Gkrafterna på ett varv på Nurgburgring, otroligt hur den far omkring. Så man fattar att det kan bli problem med oljetillförseln. Edited November 11, 2011 by Gerhard Quote
Unaimed Posted November 11, 2011 Posted November 11, 2011 Om man har 1G neråt (jordens gravitation) och 1G åt sidan (kurvtagning) måste väl dragningskraften peka mitt emellan, dvs 45 grader? Så säger min logik iaf men jag är ingen fysiker. Quote
Krolleg Posted November 12, 2011 Posted November 12, 2011 Om man har 1G neråt (jordens gravitation) och 1G åt sidan (kurvtagning) måste väl dragningskraften peka mitt emellan, dvs 45 grader? Så säger min logik iaf men jag är ingen fysiker. Jo så är det ju. Ja tänkte lite fel då ja tänkte på flygplan som svänger i 45 grader måste ja 1,5G för att inte tappa höjd. Samma slags matte fast lite annorlunda i uträkningen :) Quote
Jörgen Posted November 14, 2011 Posted November 14, 2011 stämmer krolleg, 45 grader ger 1,5 g. jörgen Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.