Jump to content

priser på er lackering


LUPUS

Recommended Posts

hej , har fått pris på "riktig" lackering inklusive all slipning, bättring spackling etc

är det någon som gjort något liknande och vet vad rimligt pris ä inklusive etsprimer för alu ?

vill ni inte avslöja priset här PMa gärna

Link to comment
Share on other sites

Vet att två kompisar som lackade om sina vanliga bilar fick pris på runt 22-24 tusen. Om dom rensade bort backspeglar, vinge å lite sånt själv. Men då va också deras bilar i rätt bra skick så det behövdes minimalt med spackling.

En sjua är ju bra mycket mindre men kräver ju som sagt etsprimer. Skulle tro att du kan hamna på runt 15-20 med "vitt" kvitto.

Men det är ju bara gissningar/uppskattningar basserade på min begränsade erfarenhet av lackering :)

Edited by Krolleg
Link to comment
Share on other sites

Bara spontant så känns det väldans dyrt!!

Lupus: Morty lackade ju sin hemma och den har ju himla fin finish....tror Magnus byggde ett "lack bås" av enklare slag

Link to comment
Share on other sites

Bara spontant så känns det väldans dyrt!!

Lupus: Morty lackade ju sin hemma och den har ju himla fin finish....tror Magnus byggde ett "lack bås" av enklare slag

mitt pris förslag är ca 15' men då rör jag inte bilen med ett sandpapper , bilen måste ju lackas två gånger , det är en massa maskering och det är kvitto på det .

det där med egen lack box har ja prövat ....... min bubbla står fortfarande klar för 4 försöket prop.gif i garaget

får kolla några firmor till eller pruta för jag tycker det är lite högt

Link to comment
Share on other sites

Jag känner 5-10' överkomligt om man nu inte skall bygga en show-car....så pruta på och kolla runt.

Jag vet ....ens egna tid är värd en del den med ;)

Link to comment
Share on other sites

Lackering av ram tror jag hamnade på 2500-2800kr. Glasfiberdelarna gick på strax vid 3000kr, aluplåten är obehandlad. Funderar dock på att lacka plåten också för jag är trött på Autosol..

Link to comment
Share on other sites

Jo egen tid just nu är snart guld värd , kommer INTE ha tid att lägga semestern på detta så frågan är hur man får bilen lackad före sommaren är slut utan att förstöra säsongen. Lackerarna tar ju semester de med tydligen blink.gif

Link to comment
Share on other sites

post-4696-0-86534900-1309887423_thumb.jpgJag har en BMW 328 CI -00 som började se ledsen ut med lite rostbubblor här å där... diskuterad problemet med min Polske granne för en lokal lackerare ville ha 16´för att lacka den under fönstren, förmodligen rätt pris men för dyrt för mig med tanke på att bilen inte är värd speciellt mycket...

Efter några samtal var lackering bokad i Polen som överensstämde med hans semester hem, så han tog bilen och 14 dagar senare kom den tillbaka hellackad utan att jag hittat ett enda fel någonstans, den lokale lackgubben har åxå kollat och är imponerad av resultatet!! priset då?? 8300.- inkl. toning av rutorna och total rekond av den ljusgrå skinninredningen som nu ser ny ut igen!!! så ett tipps är ju att skaffa en Polsk granne :prop:

Edited by TonysGarage
Link to comment
Share on other sites

Helrätt.

det har blivit deal på lacken ! ordentligt sänkt pris mot att jag "lånar ut mig själv" en hel dag som slip slav . Så nu blir det Carrera eller Saab Vit om ca en vecka

Link to comment
Share on other sites

färgen de vill lägga är "vit 22-linje (solid)" återstår att se vad det är (hitta inget vettigt på nätet om den koden) med det viktiga är att den verkligen är vit inte vit gul eller grädd vit utan bara VIT

Link to comment
Share on other sites

Säkert en basvit. Har för mig att den vita man lackade rallybilarna med förr hette 00, Sikkens. Det var verkligen kritvitt. Jag lackade min gamla -85 9000 med svart basfärg och klarlack och den var svartare än alla andra svarta bilar. kostade 11000 svart..

Link to comment
Share on other sites

Christer: Håller med....hade en svart "solid" färg på min V70 tjänstebil för några år sedan...och den var svart..med svarta rutor (hallick-bil som min fd sa :) )...sen blev jag "tvingad" till metallic om jag skulle ha svart......inte lika snygg men kanske mer hållbar.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...