Jump to content

LSD från USA


Drake

Recommended Posts

Läste på lite om dom, torsendiffen ska tydligen vara riktigt bra. Även om det är en Quafe-kopia så är det ju Eaton som gjort dom för sjutton.

Finns en lamelldiff för banåkare också som också verkar bra.

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker också att det är intressant men kitten för att köra GM-diff i Sierraklump har fått lite blandad kritik. Någon norrman som testat menade att det funkar "sådär" med adaptersatsen...

/Gustaf

Link to comment
Share on other sites

Hm, du har inte mer info Gustaf. Vad menas med "sådär" Var det installationen eller funktionen?

Visste inte att det var en GM-diff, dom har ju både till Ford och GM. Vad är det som kan bli fel egentligen? Möjligtvis den där metalltejpen som man ska schimsa med??

Link to comment
Share on other sites

En kille som kör seriöst i USA skrev detta:

----------------

Jag vet. Jag vet oxo killarna som tyckte det var en brilljat idé.

När jag titta på GM diffen långt bak i 1989, jag tappade intresse när jag kände glappet mellen splinsen på ingåande axlar o sidodreven. Sorry men passform, profilen eller vad fan det ska kallas (nog lite rostig på svenskan, har int' bodde där för 35 år) var icke gädkänt.

Dessutom deras sats kommer med nån slags platta some dom värgrar att svara om det ät svarvat eller slippat plan o det går inte.

Sen at det oxo problem att diffen moste helt isär och man måste karva i redan tunna godset in diffhuset.

Ocvh sen är det problemet att man får välja mellan bara 2 slutdrev antingen 3,64 eller 3,36....Å boj

Sorry jag vill lite kortare, behöver ingen Autobahn Brenner.

Sen är det problemet att GM skrott är en vek 2 pinjong diff med nästan obefintlig forspänning...

Och det är inte prisvät när dom rasar och jag har hört av flera som har pajat...

Nej dom killar vet inte vad fan dom håller på med..

Dom vet inte att dom vet ingenting alls.

------------

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=13&t=52202&view=print

En del av problemen (utväxlingar, karva i diffhuset) köper jag inte men OM det stämmer med kvaliteten på själva diffbromsen så är det ju inte bra. Att lägga ut 5000 kr (med frakt osv) på en dålig diff är ju sämre än 10000kr på en bra, kan jag tycka.

/Gustaf

Link to comment
Share on other sites

Visst, men han pratar ju om en lamelldiff, jag är mest intresserad av torsen-diffen och den ska ju vara god för minst 600 lbs/ft. Spacerplattan är ju ochså eliminerad om man köper deras lager-set. Kvar är metalltejpen som man schimsar med.. Tänkte ta en tur över pölen och då blir ju priset knappt 3000 för diffen. Det tycker jag känns för bra för att inte testa!

Link to comment
Share on other sites

Dessutom så ska dom ju funka med alla utväxlingar.Utom ev. 3,14. Det var ju trots allt 22 år sedan han tittade på diffen, det kanske har hänt en del under tiden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...