Drake Posted May 16, 2011 Share Posted May 16, 2011 Nån som provat deras diffar? Halvapriset mot Quaife!! http://www.mc2racing.com/products/xr4ti/driveline/differentials/index.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted May 17, 2011 Share Posted May 17, 2011 Det verkar ju bra.så prova en får vi höra på utlåtande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted May 17, 2011 Author Share Posted May 17, 2011 Gruppköp? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted May 17, 2011 Author Share Posted May 17, 2011 Läste på lite om dom, torsendiffen ska tydligen vara riktigt bra. Även om det är en Quafe-kopia så är det ju Eaton som gjort dom för sjutton. Finns en lamelldiff för banåkare också som också verkar bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krolleg Posted May 17, 2011 Share Posted May 17, 2011 Nu hittar jag inte det. Men om det finns med 7" diff för bultade drivaxlar är jag intresserad av grp köp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted May 17, 2011 Author Share Posted May 17, 2011 Tror att det bara finns till 7,5:an. Och 8.8 och 9-tummaren. Men inte 7:an tyvärr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krolleg Posted May 18, 2011 Share Posted May 18, 2011 Ne det lär ju vara så. Americanarna är ju "allergiska" mot småa saker :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted May 19, 2011 Share Posted May 19, 2011 Jag tycker också att det är intressant men kitten för att köra GM-diff i Sierraklump har fått lite blandad kritik. Någon norrman som testat menade att det funkar "sådär" med adaptersatsen... /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted May 19, 2011 Author Share Posted May 19, 2011 Hm, du har inte mer info Gustaf. Vad menas med "sådär" Var det installationen eller funktionen? Visste inte att det var en GM-diff, dom har ju både till Ford och GM. Vad är det som kan bli fel egentligen? Möjligtvis den där metalltejpen som man ska schimsa med?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted May 20, 2011 Share Posted May 20, 2011 En kille som kör seriöst i USA skrev detta: ---------------- Jag vet. Jag vet oxo killarna som tyckte det var en brilljat idé. När jag titta på GM diffen långt bak i 1989, jag tappade intresse när jag kände glappet mellen splinsen på ingåande axlar o sidodreven. Sorry men passform, profilen eller vad fan det ska kallas (nog lite rostig på svenskan, har int' bodde där för 35 år) var icke gädkänt. Dessutom deras sats kommer med nån slags platta some dom värgrar att svara om det ät svarvat eller slippat plan o det går inte. Sen at det oxo problem att diffen moste helt isär och man måste karva i redan tunna godset in diffhuset. Ocvh sen är det problemet att man får välja mellan bara 2 slutdrev antingen 3,64 eller 3,36....Å boj Sorry jag vill lite kortare, behöver ingen Autobahn Brenner. Sen är det problemet att GM skrott är en vek 2 pinjong diff med nästan obefintlig forspänning... Och det är inte prisvät när dom rasar och jag har hört av flera som har pajat... Nej dom killar vet inte vad fan dom håller på med.. Dom vet inte att dom vet ingenting alls. ------------ http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=13&t=52202&view=print En del av problemen (utväxlingar, karva i diffhuset) köper jag inte men OM det stämmer med kvaliteten på själva diffbromsen så är det ju inte bra. Att lägga ut 5000 kr (med frakt osv) på en dålig diff är ju sämre än 10000kr på en bra, kan jag tycka. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted May 20, 2011 Author Share Posted May 20, 2011 Visst, men han pratar ju om en lamelldiff, jag är mest intresserad av torsen-diffen och den ska ju vara god för minst 600 lbs/ft. Spacerplattan är ju ochså eliminerad om man köper deras lager-set. Kvar är metalltejpen som man schimsar med.. Tänkte ta en tur över pölen och då blir ju priset knappt 3000 för diffen. Det tycker jag känns för bra för att inte testa! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted May 20, 2011 Author Share Posted May 20, 2011 Dessutom så ska dom ju funka med alla utväxlingar.Utom ev. 3,14. Det var ju trots allt 22 år sedan han tittade på diffen, det kanske har hänt en del under tiden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted May 20, 2011 Author Share Posted May 20, 2011 Installationsanvisningar: http://www.mc2racing.com/tech/20081104a/index.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted May 20, 2011 Share Posted May 20, 2011 Smart tips på hur man tillverkar sitt eget justeringsverktyg! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted May 20, 2011 Share Posted May 20, 2011 Jag reflekterade inte över att det fanns fler modeller. För 3000 kr är det som sagt värt att prova. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.