Jump to content

SFRO1 klar


Daffe

Recommended Posts

Känns otroligt skönt att ha SFRO1 avklarad. :racesmile:

Har varit lite nervös eftersom den SFRO kontakten jag haft gick i pension förra året och att jag bara pratat med den nya via telefon. Det gick bra han var mycket bra och kom med en del bra förslag.

Jag och tjejen har ett tajt schema med bilarna och siktar på att kunna köra i sommar.

Torsdag vecka 6 2011 kom leveransen från MK och efter det var det en vecka i fjällen.

Nu står bilarna på hjul och har gjort SFRO 1.

kika in på www.teamseven.se eller klicka på denna länk http://www.teamseven.se/Svartax2del2.html så kan ni följa byggandet.

Link to comment
Share on other sites

Ja, nu är det bara inredningen, el, belysning, kaross, avgassystem osv.......så finns det en risk att det dröjer till slutet av Maj innan provkörningar kan göras. Vi siktar på att de ska vara klara i sommar.

Link to comment
Share on other sites

Morty!

Ja de skilljer sig,

Den Gula var rätt påkostad med myckt kolfiber detaljer som stolar, backspegla, lysen fram och bak, osv.. plus en rätt påkostad motor från Elwa Motors.

Den Röda och den Svarta var mer "BlingRace" med 17" fälgar, Inredning som tålde vatten iform av glasfiberstolar och instrument/knappar.

De som byggs ny skall bli lite mer "ClassicKomfort" med klädda stolar, vadderad instrumentpanel, matcande interiörklädsel, brooklandsrutor.

Totalt renoverade motorer, vassare kam, nya weber 32/36.

Planerar redan för nästa sväng med en

"Carrera Look" Vit med röd ram, röda fälgar och röda stripes..

"Ultraclassic" British racinggreen, träratt, beige inredning osv..

Family Guy

Jag har en noskon till dig om du vill testa,

Link to comment
Share on other sites

Grattis och gött jobbat!

Det är väl du och någon mer (i arboga) som snart blir klassad som bilfabrikör på riktigt :) Kan ju se framför mig hur mycket snabbare per bil det går och bygga två eller fler samtidigt ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...