Jump to content

Tankmätare


Tomas

Recommended Posts

Min tankgivare ska enligt instruktionen skruvas fast med M5 skruv och muttrar. Men det är ju i princip omöjligt att komma åt några muttrar inte i tanken. Kan man popnita fast givaren?

Link to comment
Share on other sites

Den är av fabrikatet Veethree och följde med mitt instrument (etb instruments). Är en liten fläns med en vipparm med flottör längst ut

Har en tank aluminium så jag är osäker på om man kan dra plåtskruv i det

Link to comment
Share on other sites

Den är av fabrikatet Veethree och följde med mitt instrument (etb instruments). Är en liten fläns med en vipparm med flottör längst ut

Har en tank aluminium så jag är osäker på om man kan dra plåtskruv i det

Svetsa på en tjockare alubit innuti tanken om du kan. Eller utanpå. Borra. gänga och skruva fast i den.

Link to comment
Share on other sites

Har du ingen manlucka?

Min tank är en båttank i rf. Hittade den på en soptipp för ca 15 år sedan, trots hustruns protester tog jag hem den. Tyckte att det var mycket användbar och bra rf plåt för framtida behov, till vad visste jag inte. Det visade sej att den passade som handen i handsken till "rörhögen", perfekt storlek 37 lit, med catchtank ca 39 lit. I förrådet har jag även ett luftintag och en lucka till ett Viggenplan-bra alu som säkert kommer till användning längre fram.

Tankgivare bultades fast med genomgående rf-bult, gick utmärkt att dra bulten på insidan genom manluckan. På manluckan syns den tidigare givaren (täckplåt över hålet), kolla på hur den var fäst. Svetsa på en "förstärkningsplåt" som du gängar för fästskruvarna. Anledningen till att givaren flyttades var att den blev för nära skvalpskottet.

Soptippar är guldgruvor för kreatörer!

Antas

Ofta sedd på kommunens återvinning.

Edited by Antas
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...