Lindros Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 Undrar om någon sett en seven med delar från Piazza 85-90. Borde inte det vara en bra donator? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 Aldrig, faktiskt. Jag undrar om jag nånsin sett en Isuzu Piazza ens... borde ha kommit ihåg det i så fall. Har du en sån? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 Lotus hjälpte till med den bilen. Turbo matad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 http://www.google.se/images?hl=sv&q=isuzu+piazza&um=1&ie=UTF-8&source=univ&sa=X&ei=I3OGTen4JczMswa37JSKAw&ved=0CCEQsAQ&biw=1024&bih=613 http://www.garaget.org/?car=160518ℑ=1514607 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindros Posted March 20, 2011 Author Share Posted March 20, 2011 Nej, inte ännu. Har dock två andra lotusar. Piazzan har turbomotor 140 hk, lsd, stelaxel osv. Ett annat alt borde vara Lotus Excel från samma tid dock med delad bakaxel o sugmotor. Har inte bestämt mig vilken som är bäst val. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted March 21, 2011 Share Posted March 21, 2011 (edited) Missförstår jag dig eller funderar du på om du skall plocka sönder en Lotus Excel för att bygga en sjua? :blink: Vore det inte bättre att sätt tänderna i en gammal Ford Sierra och låt någon Lotusfantast renovera Excelen istället? :thumbsup: Edited March 21, 2011 by Pac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
family guy Posted March 21, 2011 Share Posted March 21, 2011 En Isuzu Piazza har jag inte sett sen bilsalongen i Stockholm 1985, var sjutton hittade du en sån? Fanns det möjligen också en mammut, kvastfening eller annan förmodat utrotad livsform på samma ställe? Låter inte som en dum ide, men reservdelsförsörjningen lär väl bli lite besvärligare än om man använder Sierraprylar. Ett LoCostbygge påbörjar man dock knappast på rationella grunder, så vad fan.. :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindros Posted March 21, 2011 Author Share Posted March 21, 2011 Tack för alla glada tillrop o kvastfeningar. Bytheway, det sägs att Colin vände på used lots och satte ihop det till LotUs. För övrigt tror jag att Colin skulle bli glad om han såg en Excel bli en Seven bara den blir lättare o snabbare. Add lightness va ju hans motto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted March 21, 2011 Share Posted March 21, 2011 Tack för alla glada tillrop o kvastfeningar. Bytheway, det sägs att Colin vände på used lots och satte ihop det till LotUs. För övrigt tror jag att Colin skulle bli glad om han såg en Excel bli en Seven bara den blir lättare o snabbare. Add lightness va ju hans motto. Vet att någon på Lotus forumet ( det riktiga) har en sådan i kanon skick ( eller är det du) , tror han hellre köper din som reservdes bil. vad jag förstått va inte den bilen något underverk för utom kanske chassit som väl var det lotus pysslat mest med, så tipset blir (om inte drivlinan finns på en massa andra Isuzu: ar) låt den fortsätta var en lotus/isuzu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted March 21, 2011 Share Posted March 21, 2011 Jamen om det är "lightness" du är ute efter så titta på BEC'arna! Med en racevikt på under 430 kilo för en sjua med R1a(+160 hkr) hade fått Collin att tjuta av glädje! :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindros Posted March 24, 2011 Author Share Posted March 24, 2011 På tal om motorcykelmotorer. Någon som har stoppat i utombordarmotorer? Det finns så många sköna tvåtaltare o Yamaha har Volvos V8a med prop. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 (edited) På tal om motorcykelmotorer. Någon som har stoppat i utombordarmotorer? Det finns så många sköna tvåtaltare o Yamaha har Volvos V8a med prop. Såg att någon hade den iden på rejsa för ett tag sedan och förutom att det troligtvis är helt tokigt vore det rätt kul. 250 HP tvåtakts 8:a ...... undra hur den skulle låta, blir nog lite svårbesiktigad och en del konstiga lösningar på hur man vrider kraften mm som måste kluras ut men...... du kommer vara ensam garanterat. //Cealm......detta kanske är en utmaning du skall inte byta motor i någon av projecten Edited March 24, 2011 by LUPUS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sonny Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 Såg att någon hade den iden på rejsa för ett tag sedan och förutom att det troligtvis är helt tokigt vore det rätt kul. 250 HP tvåtakts 8:a ...... undra hur den skulle låta, blir nog lite svårbesiktigad och en del konstiga lösningar på hur man vrider kraften mm som måste kluras ut men...... du kommer vara ensam garanterat. //Cealm......detta kanske är en utmaning du skall inte byta motor i någon av projecten Det gar att ha den liggande som en vanlig motor strulet blir typ att insuget kommer pa undersidan men det gor kanske inget, eller gar att byga om. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panzer Posted March 25, 2011 Share Posted March 25, 2011 (edited) Hej! Om du har tänkt att skära ner en Lotus Excel så föreslår jag att du hellre åker till skroten och köper en klump och låda från Toyota Supra runt mitten av åttiotalet, bakljus från en Rover Vitesse (SD1) och motor från en Vauxhall (nästan i alla fall). Isuzu Piazza är ett lämpligare objekt om där har gått plåtmask i den. // JEK Edited March 25, 2011 by Panzer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted March 25, 2011 Share Posted March 25, 2011 var en kille på jobbet från linköping i onsdags, kan pratade om att han och hans polare monterat en luftkyld v8 liggande i en bil.. han visade bild på vad jag trodde var ett insug.. men det var långa avgaspipor.. han pratade om att dom skulle använda vems sprut, det skulle visst gå att luras att användas till en 2 taktare.. missade vilken bil den satt i.. det gamla insuget till förgasaren som var neråt var borttaget.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle17B Posted March 25, 2011 Share Posted March 25, 2011 (edited) E väl bara att montera utombordaren vertikalt och mecka dit en större propeller. Vingar har ju redan de bilarna som inte kör med cykelskärmar. Edited March 25, 2011 by pelle17B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindros Posted March 28, 2011 Author Share Posted March 28, 2011 Tvåtakt är coolt. Rullager, vevhuscirkulation o inget tråg som bygger på höjden. Å låg vikt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ord bind Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 det finns en firma i norrland som renoverar tvåtaktare var i kontakt med dom angående motor till en svävare då sadede att de bilkonverterat båtmotorer. skall riva i mina papper och se om jag kan hitta namnet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 Jag har sett bilkonverterad snöskoter motor i SAAB. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mloisg Posted March 23, 2012 Share Posted March 23, 2012 Var själv inne på att använda en Piazza då det fanns någon till salu för mycket rimliga slantar. Är det verkligen stel axel och inte De dion..? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.