Jump to content

Isuzu Piazza 85-90


Lindros

Recommended Posts

Nej, inte ännu. Har dock två andra lotusar.

Piazzan har turbomotor 140 hk, lsd, stelaxel osv. Ett annat alt borde vara Lotus Excel från samma tid dock med delad bakaxel o sugmotor.

Har inte bestämt mig vilken som är bäst val.

Link to comment
Share on other sites

Missförstår jag dig eller funderar du på om du skall plocka sönder en Lotus Excel för att bygga en sjua? :blink:

Vore det inte bättre att sätt tänderna i en gammal Ford Sierra och låt någon Lotusfantast renovera Excelen istället? :thumbsup:

Edited by Pac
Link to comment
Share on other sites

En Isuzu Piazza har jag inte sett sen bilsalongen i Stockholm 1985, var sjutton hittade du en sån? Fanns det möjligen också en mammut, kvastfening eller annan förmodat utrotad livsform på samma ställe?

Låter inte som en dum ide, men reservdelsförsörjningen lär väl bli lite besvärligare än om man använder Sierraprylar.

Ett LoCostbygge påbörjar man dock knappast på rationella grunder, så vad fan.. :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Tack för alla glada tillrop o kvastfeningar. Bytheway, det sägs att Colin vände på used lots och satte ihop det till LotUs. För övrigt tror jag att Colin skulle bli glad om han såg en Excel bli en Seven bara den blir lättare o snabbare. Add lightness va ju hans motto.

Link to comment
Share on other sites

Tack för alla glada tillrop o kvastfeningar. Bytheway, det sägs att Colin vände på used lots och satte ihop det till LotUs. För övrigt tror jag att Colin skulle bli glad om han såg en Excel bli en Seven bara den blir lättare o snabbare. Add lightness va ju hans motto.

Vet att någon på Lotus forumet ( det riktiga) har en sådan i kanon skick ( eller är det du) , tror han hellre köper din som reservdes bil. vad jag förstått va inte den bilen något underverk för utom kanske chassit som väl var det lotus pysslat mest med, så tipset blir (om inte drivlinan finns på en massa andra Isuzu: ar) låt den fortsätta var en lotus/isuzu

Link to comment
Share on other sites

Jamen om det är "lightness" du är ute efter så titta på BEC'arna! Med en racevikt på under 430 kilo för en sjua med R1a(+160 hkr) hade fått Collin att tjuta av glädje! :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

På tal om motorcykelmotorer. Någon som har stoppat i utombordarmotorer? Det finns så många sköna tvåtaltare o Yamaha har Volvos V8a med prop.

Såg att någon hade den iden på rejsa för ett tag sedan och förutom att det troligtvis är helt tokigt vore det rätt kul. prop.gif

250 HP tvåtakts 8:a ...... undra hur den skulle låta, blir nog lite svårbesiktigad och en del konstiga lösningar på hur man vrider kraften mm som måste kluras ut men...... du kommer vara ensam garanterat.

//Cealm......detta kanske är en utmaning du skall inte byta motor i någon av projecten

Edited by LUPUS
Link to comment
Share on other sites

Såg att någon hade den iden på rejsa för ett tag sedan och förutom att det troligtvis är helt tokigt vore det rätt kul. prop.gif

250 HP tvåtakts 8:a ...... undra hur den skulle låta, blir nog lite svårbesiktigad och en del konstiga lösningar på hur man vrider kraften mm som måste kluras ut men...... du kommer vara ensam garanterat.

//Cealm......detta kanske är en utmaning du skall inte byta motor i någon av projecten

Det gar att ha den liggande som en vanlig motor strulet blir typ att insuget kommer pa undersidan men det gor kanske inget, eller gar att byga om.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Om du har tänkt att skära ner en Lotus Excel så föreslår jag att du hellre åker till skroten och köper en klump och låda från Toyota Supra runt mitten av åttiotalet, bakljus från en Rover Vitesse (SD1) och motor från en Vauxhall (nästan i alla fall).

Isuzu Piazza är ett lämpligare objekt om där har gått plåtmask i den.

//

JEK

Edited by Panzer
Link to comment
Share on other sites

var en kille på jobbet från linköping i onsdags, kan pratade om att han och hans polare monterat en luftkyld v8 liggande i en bil.. han visade bild på vad jag trodde var ett insug.. men det var långa avgaspipor.. han pratade om att dom skulle använda vems sprut, det skulle visst gå att luras att användas till en 2 taktare.. missade vilken bil den satt i.. det gamla insuget till förgasaren som var neråt var borttaget..

Link to comment
Share on other sites

E väl bara att montera utombordaren vertikalt och mecka dit en större propeller. Vingar har ju redan de bilarna som inte kör med cykelskärmar.

Edited by pelle17B
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

det finns en firma i norrland som renoverar tvåtaktare var i kontakt med dom

angående motor till en svävare då sadede att de bilkonverterat båtmotorer.

skall riva i mina papper och se om jag kan hitta namnet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...