Antas Posted March 13, 2011 Posted March 13, 2011 Har börjat fundera på hydraulisk koppling på Ford V6-2,9 med typ 9 växellåda. Tror att det är enklare än wiren. Någon som har bilder och beskrivningar hur att gå tillväga? Quote
Thomas Posted March 13, 2011 Posted March 13, 2011 det finns centrumhydraulik som inte tar plats på utsidan. Om du kan o vill ha på utsida så är det typ volvo Amzon. http://www.skruvat.se/Huvud----Slavcylinder-sats-till-kopplingen-P11119.aspx http://www.dalhems.com/ProductList.aspx?group=72779023-e3cc-4d36-9fd0-7b64a5b0864e http://shop.ebay.co.uk/?_from=R40&_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=slave+cylinder&_sacat=See-All-Categories Quote
therealpinto Posted March 14, 2011 Posted March 14, 2011 Det finns färdiga kit för hydrauliskt urtrampningslager till typ 9, drygt 45 pund hos Burton (plus cylinder och utramningslager, totalt runt 165 pund). Men det går också att bygga själv med delar från Saab, som Thomas länkade till. /Gustaf Quote
kengren Posted March 14, 2011 Posted March 14, 2011 kolla min byggtråd - där har jag beskrivit med bilder och text hur jag har gjort kenneth Quote
Antas Posted March 14, 2011 Author Posted March 14, 2011 Får skylla allt på inspiration efter ett samtal med Cealm i lördags. Håller på att gå igenom informationen ovan och ska strax ge mej iväg till gymmet för att plåga kroppen. Plågandet där har framkallat många intressanta konstruktionslösningar. Kompisen brukar säga att han ser när jag tänker på konstruktioner, jag lär ska bli som "frusen" i träningsmaskinerna då. Nåja, knoppen ska väl tränas också! Quote
family guy Posted March 14, 2011 Posted March 14, 2011 kolla min byggtråd - där har jag beskrivit med bilder och text hur jag har gjort kenneth Kenneth! Jag hittar inte din tråd, har du lagt upp den under annat namn eller är det något annat? //Ronny Quote
Antas Posted March 14, 2011 Author Posted March 14, 2011 Jag hittade tråden: http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=8028&st=0 Quote
Antas Posted March 17, 2011 Author Posted March 17, 2011 (edited) Så här blev det men det kan ju ändras över tiden. Jag tog kopplingswiren från donatorn, gjorde en justerbar "släde" där wirens ytterhölje fästes, vid pedalen svetsades en gaffel fast i wirestoppet. Kopplingsspelet justeras med skruven på "släden". Allt tillverkat av 2 mm plåt ur en kasserad snöslunga därav den orangea färgen. Kostnad 0 SEK = Locost! Jo, svetsarna ska snyggas till!!!! Nu kommer ett större problem, ska beställa ny koppling från England. Antas Kopplare Edited March 18, 2011 by Antas Quote
cealm Posted March 17, 2011 Posted March 17, 2011 Smidig konstruktion. Noteras. PS, snygga lätthål på plåtarna Quote
Antas Posted March 18, 2011 Author Posted March 18, 2011 (edited) Flåt cealm, det var inte meningen att du skulle se lätthålen. Hoppas att du klarar den påfrestningen ändå. Det övre högra lätthålet har en avvikande form beroende på att sidoblinkersen går in där. Edited March 18, 2011 by Antas Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.