Jump to content

kylare


otto zx-7r

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
Jag använder en kylare från en BMW 325. Sitter som stulen i min Esther noskon. Inte många millimeter över någonstans. Kalasbra !!!

Menar du E30 325, eller senare? Esthers noskoner är till bokstorlek på ram, eller?

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
Jag använder en kylare från en BMW 325. Sitter som stulen i min Esther noskon. Inte många millimeter över någonstans. Kalasbra !!!

Menar du E30 325, eller senare? Esthers noskoner är till bokstorlek på ram, eller?

Det ska va en e30 kylare. Japp dom är till bokstorlek. Jag har den höga esther noskonen....

Link to comment
Share on other sites

Jag kör med Volvo 360 håller tempen i styr fint, en bekant som hade nissan micra kokade sönder toppen.

Jag har också sneglat på micra, men är tveksam ang. kyleffekten på den lilla kylarn. (har 1.8 turbo, borde generera mer värme)

Volvo och BMW borde räcka gott och väl :thumbup:

Fler förslag ?!

/Tomas

Link to comment
Share on other sites

Killen som är med i senaste Spoilernytt kör med någon typ av Renault-kylare - vet någon från vilken modell det är? Eftersom vi har likadana motorer så är det väl bäst att satsa på en sån så kylningen räcker till. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Daihatsu ( eller ur det nu stavas) med en eftermarknads jänke fläkt (bra blås)

den får plats precis framför motorn i min bil . helt rätt för vikt fördelning men det kan bli problem med kylningen då det inte dirket är fri luft runt .

Hoppas dock att olje kylarn skall hjälpa till ganska bra :)

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Hur hög kan kylaren vara och få plats i en noskon till bokram?

Jag har ingen noskon att testa med.

Jag hittade en kylare från Volvo 140 i mitt garage som ser ut att få plats på bredden

men den sticker upp ca 13 cm ovanför ramen.

Link to comment
Share on other sites

Hur hög kan kylaren vara och få plats i en noskon till bokram?

Jag har ingen noskon att testa med.

Jag hittade en kylare från Volvo 140 i mitt garage som ser ut att få plats på bredden

men den sticker upp ca 13 cm ovanför ramen.

Kom förbi och mät hur hög min noskon är över ramen, men du vet ju att det spelar roll hur hög du bygger bilenm, skall di in med en hög motor borde du följa upp det med noskonen.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Har upptäckt ett problem med micrakylen... den har ju expansionskärlet inbyggt, det heter så iallafall, locket till påfyllningen måste vara högst i systemet och i våra bilar blir det inte så om det ska gå under noskonen. Fått tips från rejsa att sätta ett expansionskärl från volvo eller vw på torpeden så högt upp som möjligt och plugga locket i micrakylen. alternativt byta kylare vilket jag tänker göra. Det blir en mercakyl istället.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...