Jump to content

God Jul!


Pac

Recommended Posts

Fått några roliga klappar?:)

Nja, de kom innan jul. Allra senast dök smidda hjulmuttrar upp. Jo jag vet att det borde klassas som onödigt på min tiger, men det är skoj! :)

Däremot gav jag i ett svagt ögonblick bort min MIG. *Attans* ;), då måste jag ju köpa en TIG :)

Edited by Pac
Link to comment
Share on other sites

En God Jul härifrån också.

Minus 30-32, tur att man valde täckt bil.......skall för säkerhets skull kolla så det inte var plus framför....

Inga hjulklappar, alltså inte varit tillräckligt snäll 2010.

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

En sådan gav jag min Sambo i födelsedagspresent, vilka äpplekakor jag fått sedan dess...

Om mina föräldrar vågar köra från Malmö till Blekinge under julhelgen kommer även de att få en.

//

JEK

Link to comment
Share on other sites

En Köping-svarv klarar också av att skala (svarva) äpplen. Blev det något litet missförstånd Jonas i kring ordet svarv i din önskelista. Moster Huldas svarv är helt ok men kanske lite klen för bärarmsrör, bromsskivor, hylsor och tappar mm.

Det är säkert öppet i mellandagarna, har du bara kvittot kvar.

I Arboga snöar det nu, vilken tur att det är uppehåll under 940 bilen. Jag skall byta det lilla "plåtiga" fästet som sitter på bakaxelen och håller ordning på bromswire-skalet åt vänster samt den öppna wiren åt höger. Så skall vänster frambroms motioneras lite. Går allt bra eller egentligen oavsett hur det går så skall SBP få titta på bilen imorgon, det var några "tvåor" de ville kolla av.

Arboga-tempen hemma är förresten runt 5 minus nu. Borde vara ett idealiskt "ute-skruvar-väder". Rapport kommer när jag vet mer noga....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...