Jump to content

Stoneleigh 2011


stigge

Recommended Posts

Kanske lite tidigt, men hur ser intresset ut från locostbyggarna? :unsure:

Jag lovade mig själv att avstå 2011. Fast jag lovade att stanna hemma 2010 också...

Kostnader? Beror förstås på varifrån du åker.

Ryan Air från Västerås 408 spänn plus lite avgifter, drygt 800-1100 kronor totalpris om man vill checka in en väska(15 eller 20 kg). Och det kanske man vill efter allt shoppande...

SAS från Arlanda 1349 totalt vilket passar ypperligt för mig.

Utresa 30/4 och hem 3/5. Med SAS finns det flyg som passar redan 2/5 på kvällen. Och tidig morgon 1/5 om det är ont om tid och pengar.

Boende kan vara bra att ordna i god tid om man vill bo i Leamington Spa, en trevlig stad nära träffområdet. Runt 55 pund/natt på B&B.

Om vädret är bra (vilket det inte riktigt var i fjol) finns väldigt många bilar att titta på.

Utbudet av delar är okej, främst från såna som CBS, Rally Design, och andra större firmor.

Dessutom brukar många tillverkare vara representerade och har man munnen med sig blir det garanterat trevliga pratstunder.

Link to comment
Share on other sites

Om man blir några stycken som delar på hyrbil (och det brukar lösa sig) så är inte transportkostnaden så astronomisk.

Får väl se om jag åker. Är ganska sugen på att köpa bil med tak, och den hamnar inte i kitcarkategorin i så fall.

Link to comment
Share on other sites

HA... har precis börjat planera schema för våren. tänkte dra iväg en fråga efter nyår om detta, men du slog mig...

Jag är intresserad av att åka. Jag bor i västra delen av landet så egentligen är det gbg som gäller för mig.

Hur har ni gjort tidigare. Är det ngn som anordnar resa osv eller är det bara intresse anmälan o sen får manklara sig själv?

Är det ett gäng som åker från gbg så tycker jag det vore roligt att samordna delar av resan ihop. Ex boendet/flyg för att sedan kunna göra lite som man vill ex stanna iLondon o dra runt.

Tror jag föredar SAS då dom oftast tillåter lite mera bagagevikt så kan man köpa tunga saker o släpa hem....

Hade Martin

Link to comment
Share on other sites

Jag är också intresserad.

Det har inte funnits någon utsedd reseledare. Vi har kommit överens om ett lämpligt flyg från V-ås och Gtb som landat ungefär samtidigt på Stanstead och sedan tagit några hyrbilar därifrån.

De flesta har sedan bott på samma B&B i Leamington Spa och åkt tillsammans ut till mässan

Tidigare trådar om Stoneleigh

2008

http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=5928

2007

http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=4969&hl=stoneleigh

2006

http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=3354

Link to comment
Share on other sites

Jag planerar att åka. En "gruppresa" vore skoj! Jag åker från GBG.

det känns som tomten kom - perfekt, var med 2008 (det var nog den bästa "semestertripp" som jag har varit med på). Samåkte med umeåpojkarna tomas, anton, tord och patrik - jag är intresserad och hänger naturligtvis också med - blir vi ett gäng från norrland?

"swidish prajs whitout skit" eller hur patrik? tord? tomas? anton?

kenneth lundgren

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej.

Finns det ingen som är intresserad av att åka dit fre lör för att se sig om lite, ev coventry eller ngt annat. Kan väl vara kul att åka på en liten semester i publandet.

Har kollat lite flygtider och flyg från gbg eller nyköping (ryanair) kommer nästan till stanstead samtidigt.

Jag är intresserad av att åka dit fre/lör fm o hem på tis fm. Eller bara vara på mässan 1 dag o åka hem på måndag.

Mässan är ju från sön till måndag.

Hade Martin

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ok, hade turen att lösa ledighet trots ett lagt schema till vecka 23. Måste vara hemma Onsdag kväll senast. Vad säger du Stigge? Jag är skyldig dig 1000:- sedan förra resan, se det som en reserabatt i år. Funderar på att boka snart men allt blir så mycket roligare och enklare om man åker samtidigt och delar bil samt kan umgås på kvällarna.

/Hising

Link to comment
Share on other sites

Jag rekommenderar Hedley Villa.

Martha är trevlig på alla sätt. Men man bör nog vara ute i god tid med bokningen - i fjol var det fullt. Men det är kort bilväg till träffen och pubar och restauranger inom gångavstånd.

Det blir troligen en resa för mig i år också trots att jag inte har haft möjlighet att göra något av allt planerat åt bilen hittills.

Bokar nog med SAS Sk 525 eller sk 531 ut 30/4 och hem med typ sk 534.

Link to comment
Share on other sites

Jag ska kolla om det går att lösa rent praktiskt. Den 30:e till den 3:e låter skitkul med utrymme för andra aktiviteter. Innebär dock att jag måst ta ledigt 2 nattskift, vilket inte brukar vara populärt. Underbemannat och alltid för mycket att göra. En då nyinköpt valp kan också ställa till det. Måste kolla lite med gumman där.

Jag återkommer // Peter

Link to comment
Share on other sites

ja, då har jag också bokat. 531 ut 30/4 och 534 hem 3/5.

Det blir säkert en trevlig resa som vanligt.

Ska vi göra en sammanställning över rumsbehovet hos Martha?

Det blir väl ganska enkelt om vi bor i dubbelrum och något trippelrum kanske såvida ingen känner för enkelrum förstås?

Samåkning är inget akut, nog finns det hyrbilar så det räcker. Minibuss eller en vanlig Mondeo eller Focus? Vill minnas att det är minst lika dyrt att ta en minibuss som två Focus.

Focus 1320 spänn inkl fria mil hos Hertz (plus några hundringar i avgifter och försäkringar som kommer likt en kalldusch när man hämtar bilen). Minibuss krävde att jag skickade förfrågan och det ids jag inte nu.

Men som jämförelse kostar en Focus kombi drygt 3300.

:racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Jag har redan bokat ett enkelrum hos Martha, men jag kan mycket väl tänka mig att ligga på logement också. Tyckte det var bäst att vara ute i tid liksom.

Hyrbil från Heathrow delar jag gärna också, får väl ta tåget tillbaka sen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Kan nu meddela till er alla stoneleight resenärer att det är bokat och klart på Villa hedley i mini sviten........

Jag själv kommer att bo i den med min kompis Peter Lilja så vi ses där !!!!!!!!

Vi funderar att besöka www.heritage-motor-centre.co.uk , där ska tydligen finnas en av englands största ford samlingar..........

Ligger tydligen 4 km ifrån Leamington Spa där vi bor. Många ford modeller med chassinr 000001 finns där.

Själv är jag nyfiken på den RS200 som ska stå där.

PeÅ

Link to comment
Share on other sites

jag har besökt museet vid två tillfällen och det finns mycket att se. Kan passa bra inför hemresan att göra en liten avstickare dit om det ligger lämpligt tidsmässigt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Löningen kommer snart, den ska inte bli gammal!

Ska vi börja fundera på någon slags gemensam transport från Heathrow till Leamington Spa? Hyra bil, åka tåg, buss, grisbilen..??

Det verkar ju vara ett gäng som åker SK534 ut, ska vi ses redan på Arlanda kanske? Vi kan väl ha en nejlika i knapphålet eller något annat kännetecken.

Link to comment
Share on other sites

Vi som kommer från Uppsala (jag, Hising+medföljande) har hyrt en liten Corsa, 1300 bagis ungefär. Vi åker samma kärra både ut&hem (SK534 tisdag kväll).

Link to comment
Share on other sites

--- Vi kan väl ha en nejlika i knapphålet eller något annat kännetecken. ----

Lite för vanligt, det är många som har det kännetecknet.

Välj istället varsin utskrift av VVFS 2003:22.

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Det låter spännande, tänk att få köra en Vauxhall! Vilket bolag hyrde du av, kanske smidigast att boka på samma ställe?

Är du ensam eller i grupp? Jag vet inte om vi ryms fyra i bilen, Dr. Hising är ju lika lång som jag är tjock.

Link to comment
Share on other sites

Jag åker visserligen själv, men min rumskompis "Myst" kommer nog med samma plan och jag vill ju inte åka ifrån honom. Så det blir nog en Corsa eller Fiesta till. Sen är jag ganska bred också..

Link to comment
Share on other sites

Ytterligare en Corsa är nu hyrd till Martin och mig, är det några som vill åka med så stöt bara på.

Vi flyger alltså SK531 ut (Ankomst Heathrow 30/4 12:50) och SK528 tillbaks (Avgång Heathrow 3/5 18:00), ursäkta tidigare virriga angivelser.

Link to comment
Share on other sites

glöm inte att ta med en GPS. Vi kan åka efter varandra och se hur långt vi kommer innan vägvisaren vill att vi ska ta olika vägar!

Senast vi åkte i grupp, tror vi var tre bilar eller om vi var fyra, visade alla GPS olika vägar till målet.

Men hursomhelst, GPS är ovärderligt.

Det här kommer att bli kanon!

Jag försöker jobba på att hitta ett hyggligt billigt och någorlunda bra hotell i London sista natten för oss uppsalamuppar.

Funderar lite på att bo i närheten av Burton power om jag ska handla nånting därifrån.

Det är liksom enda firman jag saknar på träffen.

Nu: ett par tre timmar i garaget. :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Tjolahopp!

Resfebern tilltar! Tyvärr blir det ingen GPS för våran del, men det verkar inte vara så svårt att hitta. Enklast blir naturligtvis att ta rygg på Stigge ock köra konvoj hela vägen.

Slog in adresserna till Martha, Mässan och Heritage motor centre på Google maps och fann att de liksom ligger som på ett snöre. Ska vi kanske besöka Heritage Motor Centre redan på vägen upp? De stänger klockan 17, så ett par, tre timmar borde vi hinna med. Sen kan vi halsa öl i Leamington Spa.

Roadmap.jpg

Link to comment
Share on other sites

jag håller tummarna för att det blir en resa för mig. Det är osäkert just nu, besked lämnas fredag. Ibland måste annat prioriteras och nu finns det risk att detta sammanfaller med resan. Jävligt trist i så fall.:angry:

Link to comment
Share on other sites

Ni skall ha en trevlig resa, jag är mycket avundsjuk men förhoppningsvis går det bättre för mig nästa år

Tänk inte på oss som är kvar i Sverige - njut av resan

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Nästa år ska jag med....

Nu verkar det ju som Stigge har haft otur med sin kalender men annars är det ju han som hittar. Det är ju liksom inte första gången han är där....

Sist jag var med var det skitkul. Att få dricka öl och snacka bilar utan att en enda människa ens försöker byta samtalsämne på flera dagar.

Link to comment
Share on other sites

Sammanfatting:

Ganska varmt men lite blåsigt. Mycket folk första dagen, lite glesare i går.

En resenär från Arlanda hann med flyget på det berömda håret. Det kan vara bra att ha rätt pass med sig, ett giltigt...

Göteborgarna lyste med sin frånvaro första dagen, dom satt och tryckte på sin lilla flygplats hela dagen pga nåt fel på reaplanet.

Men det var en trevlig helg! Trevligt hos Martha, bra och billig mat på puben, en viss konsumtion av olika trögflytande drycker förekom.

Det handlades prylar.

För min del blev det en jätteljuddämpare som jag sedan tejpade mot resväskan. För lång för att rymmas.Sju tum grov.

Och - som vanligt - en del onödiga inköp. Inte behöver jag ha snabbfäste för ratten....

Däremot kändes ryggkliaren med teleskopskaft nödvändig. Liten som en kulspetspenna, ryms i bröstfickan. två pund.

Tre stycken fick följa med i väskan. Perfekt onödig present.

De engelsmän vi slängde käft med tyckte att vi var underliga som åkte hela vägen från Sweden för en sådan tillställning.

Jag reste hem redan i går kväll, hoppas di andra fick en sista högkvalitativ pubafton.

Link to comment
Share on other sites

Vilken resa, vilka bilar, vilka männschor..!!

Det lär bli återbesök, om inte nästa år så året efter. Här kommer lite bilder på blandade avarter skådade på mässan.

DSCN1639Large-1.jpg

DSCN1640Large.jpg

DSCN1631Large.jpg

DSCN1632Large.jpg

DSCN1633Large.jpg

DSCN1634Large.jpg

DSCN1622Large.jpg

DSCN1637Large.jpg

DSCN1687Large.jpg

DSCN1625Large.jpg

DSCN1688Large.jpg

DSCN1613Large.jpg

DSCN1686Large.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...