MickeJ Posted May 9, 2015 Author Share Posted May 9, 2015 Jag skall felsöka lite imorgon. Skall byta det jag har på hyllan, kablar, stift, fördelare, rotor och tändspole samt kika lite på mitt bränsletryck. Vevaxelgivaren är bytt så den borde vara ok. Skall även se över min jordpunkter så att det inte är något sådant som spökar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted May 10, 2015 Share Posted May 10, 2015 Den elektroniken som sitter på spolen har jag nog på "lagret" Jag kör med ett gammalt MBE sprut o Jenvey spjällhus 48mm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted May 10, 2015 Share Posted May 10, 2015 Som Thomas säger så kan du även minska tändstiftsgapet ett par tiondelar och se vad som händer. Det är ganska vanligt att spolen tappar effekt med tiden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MickeJ Posted May 10, 2015 Author Share Posted May 10, 2015 Uppdatering av motorläge: Jag började med att byta till Bosch fördelar lock, rotor och tändkablar. Det blev skillnad direkt. Fortfarande inte bra men bättre, var Beru innan. Jag skruvade sedan ur stiften och såg då att det var Bosch dubbel elektrod stift, bort med dem och i med NGK och .6mm gap. Motorn gick nu betydligt mjukare och renare. Tyvärr regnade det som sjutton så det blev inte någon längre tur. Men ytterligare år rätt håll hann jag med att konstatera. Nu drog den betydligt högre i varven än igår. När vädret tillåter skall jag testa ordentligt. Kan man mäta upp LMM? Testade att koppla ur LMM när motorn stod på tomgång, märktes inte någon större skillnad bara jag varvade motorn, skall testa att köra utan så får vi se hur det går med lite last. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MickeJ Posted May 22, 2015 Author Share Posted May 22, 2015 Efter en del bytande av tänd delar, mätande av soppatryck, genomgång av kablage osv fick jag igår hem en begagnad luftmasse mätare från skroten. Monterade den och - hoppsan Kerstin det blev bättre fart på prylarna. Nu måste jag få ordning på bilen inför Mantorp 1/6 - track monday. Det behöver bytas lite olja i växellåda, bromsbelägg, bromsvätska, framvagninställnig, fyrpunktsbältet mm. Ingen brist på saker att göra alltså. Nu är det bara tiden jag skall hitta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MickeJ Posted June 1, 2015 Author Share Posted June 1, 2015 (edited) Då var Mantorp Track Monday avklarad. Vi övernattade i Mantorp, en hyrd stuga 10min från banan. Rätt skönt att slippa köra ned tidigt i ottan. I morse när jag vaknade och kikade ut såg det rätt bistert ut. Blåsigt och regn. Kontrollerade väderleksrapporten som sade: bättre väder farmåt dagen. Väl på banan, efter förarmöte så gav jag mig ut på första passet. Vansinnigt halkigt. Grepp i mina framdäck - noll. Motorn gick skit, tillbaka på ruta ett. Ville inte varva ur. Vi, jag och kompisen, körde några pass var och banan torkade upp. Förmiddags passet mellan 09.00 och 12.00 avverkades. Bortsett från min motor var det fantastiskt. Under fyra timmar var vi färre än 10 bilar som "trängdes" på Mantorp Park. Open pitlane, bilen rullade nästan oavbrutet. Inga större missöden, luftfiler burken lossnade och ett vattenläckage -jag hade glömt stänga expanstionskärls locket ordentligt. Efter nästa halva dagen kom jag på att jag missat att kontaktera knacksensorn i stressmekandet kvällen innan. I med den och vips så vaknade spisen till liv. Under eftermiddagen dök det upp en hel del bilar, tre seven bilar till och en massa fräcka sportbilar. Vi delade upp oss i två grupper, 30 min pass. Lite mer trängsel på banan, men lika kul. Vi kunde konstatera att min sjua är lättkörd. NanKang NSR däcken som sitter fram, gjorde att bilen understyrde när man pressade hårt. Det var rätt tryggt i början när det var blött. Sedan lite frustrerande när det var tort och vi fått upp ångan. Allt som allt, en kanon dag. Mantorp är förbannat kul att köra, även om rakan är låååång. Det blir minst en track monday till i år. Bild från morgonen, rätt tom depå och det inledningsvis ruttna vädret. Edited June 2, 2015 by MickeJ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted June 1, 2015 Share Posted June 1, 2015 Kul att bilen hoppade igång, men visst är det lite trist med hala däck.. Ser ut att bli fint på Torsdag, Gröndal kanske? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mildseven Posted June 1, 2015 Share Posted June 1, 2015 Kul att bilen hoppade igång, men visst är det lite trist med hala däck.. Ser ut att bli fint på Torsdag, Gröndal kanske?[/quotOnsdag menardu väl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted June 1, 2015 Share Posted June 1, 2015 Kul att bilen hoppade igång, men visst är det lite trist med hala däck.. Ser ut att bli fint på Torsdag, Gröndal kanske?[/quotOnsdag menardu väl Nä, inte menade jag det? Torsdagskörning med Autolife 500:- från 15-20. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MickeJ Posted June 1, 2015 Author Share Posted June 1, 2015 Jag hade tänkt att köra Gröndal nästa vecka, dvs den 11/6, 16:30 -20.00 (banträff/kvällsträff) i banans egen regi. Kosta 350:- kr förra året, vet inte vad de tar i år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MickeJ Posted June 1, 2015 Author Share Posted June 1, 2015 (edited) Kul att bilen hoppade igång, men visst är det lite trist med hala däck.. Ser ut att bli fint på Torsdag, Gröndal kanske? Jag kommer ihåg din filmsnutt och de skrikande understyrande däcken på Anderstorp? Riktigt så illa var inte min situation, men det blir inte några fler NanKang NSR däck, det kan jag lova. Jag lyckades även glömma kameran hemma, så det blev inget filmande....surt. Edited June 1, 2015 by MickeJ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MickeJ Posted June 11, 2015 Author Share Posted June 11, 2015 Blev ingen körning i Eskilstuna idag, tyvärr. Jag kom hem för sent från jobbet. Hade fortfarande en del kvar av monteringen efter det vattenkylare byte jag just utfört i syfte att banta bilen lite. Nu sitter en betydligt mindre och många kilo lättre kylare där. Jag har även bytt avgassystem och tagit bort bagagelådan bak. Totalt har dessa tre ändringar sparat 13.5 kilo. Snart under 600 kilo. Jag budade på en tonneau cover till en Caterham på ebay. Vann den, helt ny var den, för 600 kr. Den kom hem igår, det var en ren chansning huruvida den pasade på min gamla westfield. Jag kan nu konstatera att den passar nästan perfekt, man skall ha lite tur ibland. Idag bröt jag även isär Motronic 2.5 boxen och satte i ett trim chip. Lite högre varvtals begränsning och anpassad för att köra med modifierat insug. Om vädret är fint till helgen så är risken överhängande att det blir en tur på Södermanlands krokiga vägar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MickeJ Posted June 12, 2015 Author Share Posted June 12, 2015 Sådärja, då var det provkört. Inget vattenläckag efter kylarbytet. Chip bytet gjorde faktiskt skillnad, till det bättre. Helt klar värt den 500 det kostade. Dessutom kunde återigen konstatera - satan vad kul det är att köra super seven. Jag måste hitta en ny trackday inom kort! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MickeJ Posted June 13, 2015 Author Share Posted June 13, 2015 (edited) Planering av bansäsongen pågår för fullt. Som det ser ut nu så kommer bilen rulla: 8/7 Mittsverigebanan, Onsdagsbus 2/8 Kinekulle ring, Locost sweden 28/8 Gotland ring, det kommer en tråd om det i aktivitets forumet. 7/9 Mantorp Park, Track Monday 19/9 Eskilstuna, gatbilskörning. Jag skall dessutom försöka få till en körning på Sviestad och kanske en på Sala banan om det är någon ordnad aktivitet där. Fullt ös! Edited June 13, 2015 by MickeJ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted June 13, 2015 Share Posted June 13, 2015 Lägg upp i träffar och evenemang! Se om det nappar någon fler. Jag har semester 8/7 och är inte rädd för att köra en bit. Det vore ju kul om det kunde bli några fler. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MickeJ Posted June 13, 2015 Author Share Posted June 13, 2015 Jag skall lägga upp en blänkare så fort jag har spikat att jag själv skall dit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MickeJ Posted June 22, 2015 Author Share Posted June 22, 2015 (edited) Det händer inte mycket i garaget, men helt still står det inte. Köpte ju en tonneau cover för en Caterham på ren chansning. Nu är den "monterad" och passar tillräckligt bra för mig. Nyfiken på vikten tog jag och vägde sjuan idag. VF 152kg_____________HF 158kg Framaxel: 310kg I I I VB 140kg_____I_______HB 135 bakaxel: 275kg Totalt: 585kg (fulltankad) Mitt mål är att nå 550kg, inte helt lätt men det går att plocka en del på framvagnen. Bromsar, spindlar, nav samt batteri. Frågan är om det räcker för att plocka av 25 kilo. Det skulle trots allt bli rätt dyra 25 kilo med dagens usla växlingskurs. Edited June 22, 2015 by MickeJ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MickeJ Posted June 26, 2015 Author Share Posted June 26, 2015 (edited) Var i Tallinn på jobb nu i veckan. Passade på att motorsport turista lite. Åkte och kikade på vad som finns kvar av Pirita-Kose-Kloostrimetsa Circuit. Den gamla stadsbanan som går i utkanten av Tallinn. Vissa delar såg riktigt härliga ut, som den här: Långa svepande böjar inne i Tallskogen. Legenden Joey Dunlop körde tyvärr ihjäl sig just på denna bana. Edited June 26, 2015 by MickeJ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted June 27, 2015 Share Posted June 27, 2015 ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micke r1 Posted June 27, 2015 Share Posted June 27, 2015 ;) coolt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MickeJ Posted July 5, 2015 Author Share Posted July 5, 2015 Ett steg fram, två steg tillbaka. När jag äntligen fått lite fart på prylarna så fick jag ett litet bakslag. En knackande motor och lågt oljetryck, verkar som ett lager gett sig eller dyl. Det blir inte någon körning på Mittsverige banan nu på onsdag, tyvärr. Min extra motor står i delar i garaget, det blir till att slå ihop den så jag kan vara med och köra på Kinekulle. Nåväl det kunde vara värre, det är bara att beställa lite delar och mecka lite. :doh: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MickeJ Posted July 21, 2015 Author Share Posted July 21, 2015 Hu vad tiden går fort. Den havererade motorn är nu urlyft, reservmotorn sitter i stativet, redo att lyftas i. Semesterplaner stör mina mekarplaner, men till Kinekulle skall allt hinna vara klart och på rull. Har aldrig kört Kinekulle ring, så det ser jag fram mot. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted July 21, 2015 Share Posted July 21, 2015 Kinnekulle är ruskigt rolig! Ett tips på kvällslektyr inför banträffen: http://rejsa.se/bana_info.asp?kinnekulle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted July 21, 2015 Share Posted July 21, 2015 Ett steg fram, två steg tillbaka. När jag äntligen fått lite fart på prylarna så fick jag ett litet bakslag. En knackande motor och lågt oljetryck, verkar som ett lager gett sig eller dyl. Det blir inte någon körning på Mittsverige banan nu på onsdag, tyvärr. Min extra motor står i delar i garaget, det blir till att slå ihop den så jag kan vara med och köra på Kinekulle. Nåväl det kunde vara värre, det är bara att beställa lite delar och mecka lite. :doh: Tråkigt. Har du problem med att pumpen suger luft Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MickeJ Posted July 21, 2015 Author Share Posted July 21, 2015 Tråkigt. Har du problem med att pumpen suger luft Det kan man lugnt säga. Inget konstruktionsfel, utan skit bakom spakarna. För lite olja, trasig oljetrycksgivare och höga varv... :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MickeJ Posted July 21, 2015 Author Share Posted July 21, 2015 Kinnekulle är ruskigt rolig! Ett tips på kvällslektyr inför banträffen: http://rejsa.se/bana_info.asp?kinnekulle :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MickeJ Posted July 26, 2015 Author Share Posted July 26, 2015 (edited) Nu sitter det en "ny-gammal" motor i sjuan. Det är uppstartat och verkar fungera. Inte provkört ännu, det får bli i morgon. Det ser återigen ljust ut för körning på Kinekulle. Läxan är lärd, nu har jag fungerande oljetrycksövervakning, hrmf... Edited July 26, 2015 by MickeJ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MickeJ Posted July 26, 2015 Author Share Posted July 26, 2015 Jag har påbörjat tillverkning av skärm skydd i kolfiber, ett material jag aldrig jobbat i förut. Tog svågern till hjälp, han har jobbat mycket med kolfiber och båtar. Tänkte jag skall få lite erfarenhet innan motorhuv, noskon mm skall tillverkas i i detta material. Några bilder: Längre än så här har vi inte hunnit, nu skall de skäras till rätt form, slipas och ett till lager epoxi skall dit. Sedan slip för finnish och lite klarlack. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted July 26, 2015 Share Posted July 26, 2015 Jag har en oljetrycksvakt som jag kan slå till och då stannar motorn om trycket går under 2bar. jag bromsade min Xe idag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted July 27, 2015 Share Posted July 27, 2015 jag bromsade min Xe idag. Intressant, hur gick det Thomas? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted July 27, 2015 Share Posted July 27, 2015 Jag har påbörjat tillverkning av skärm skydd i kolfiber, ett material jag aldrig jobbat i förut. Tog svågern till hjälp, han har jobbat mycket med kolfiber och båtar. Tänkte jag skall få lite erfarenhet innan motorhuv, noskon mm skall tillverkas i i detta material. Några bilder: 20150720_124712_resized.jpg 20150720_125244_resized.jpg 20150721_092037_resized.jpg Längre än så här har vi inte hunnit, nu skall de skäras till rätt form, slipas och ett till lager epoxi skall dit. Sedan slip för finnish och lite klarlack. Vilken matta och hur många lager blev det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MickeJ Posted July 27, 2015 Author Share Posted July 27, 2015 Två lager. Det undre lagret var en grövre matta, kommer inte ihåg hur många gram. Det övre lagret 200g/m2 finare twill väv. Vet inte mer, det var väv som svågern hade på lager Till motorhuven kommer jag använda två lager 200g biaxiel väv och kanske ett lager 200g/m2 twill. Den skall lackeras så utseende spelar mindre roll. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MickeJ Posted July 27, 2015 Author Share Posted July 27, 2015 (edited) Jag har en oljetrycksvakt som jag kan slå till och då stannar motorn om trycket går under 2bar. jag bromsade min Xe idag. Nu blev jag också nyfiken - hur löd resultatet av bromsningen,samt vad är det för motor recept? Ingen dum ide auto-stoppa motorn vid tryck fall. En billig försäkring. Hur har du kopplat den? Signal från tryckvakt till ett relä som bryter tändning? Edited July 27, 2015 by MickeJ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted July 27, 2015 Share Posted July 27, 2015 Nu blev jag också nyfiken - hur löd resultatet av bromsningen, samt vad är det för motor recept? Ingen dum ide auto-stoppa motorn vid tryck fall. En billig försäkring. Hur har du kopplat den? Signal från tryckvakt till ett relä som bryter tändning? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted July 27, 2015 Share Posted July 27, 2015 (edited) Nu blev jag också nyfiken - hur löd resultatet av bromsningen,samt vad är det för motor recept?Ingen dum ide auto-stoppa motorn vid tryck fall. En billig försäkring.Hur har du kopplat den? Signal från tryckvakt till ett relä som bryter tändning?[/.Jag har en ställbar oljetrycksgivare Mocal från Merlin motorsport. och den bryter spänningens till boxen. 209 hjulhästar o med 11% drivline förlust. 230 motorhästar. Sugis C20xe motor. 2 liter opelmotor 16v. Jag har väldigt snälla kamaxlar 140 hjulhästar vid 5000rpm. 170 hjulhästar vid 5500rpm. Max effekt 7500rpm. Körde till 8000 Rpm och effekten låg kvar Edited July 28, 2015 by Thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MickeJ Posted July 29, 2015 Author Share Posted July 29, 2015 (edited) Riktigt fina siffror Thomas. Är det mycket uppgraderat i innanmätet för att klara de höga varven, typ ARP bultar, balansering, ventilfjäldrar, kolvar osv? Vet att C20xe vevparti är mycket bra grejer, men 8000rpm är rätt mycket :) Den måste låta gott :banana: Edited July 29, 2015 by MickeJ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted July 29, 2015 Share Posted July 29, 2015 (edited) Smidda kolvar Accralite. H-profilstakar. Annat oljapumpsdrev. Rostfria ventiler. Dubbla ventilfjädrar. Piper CAMs Ultimate road kammar 280 graders. Jenvey 48mm spjällhus ett gammalt 25år. MBE sprut. Colsibro ventilstyrningar. Lite portad topp. Egen portning. Jenvey trattar. Weber magneti Marielle Pico spridare. Kentcams kamdrev. Kentcams kamrem. Nytt nedre drev till kamremmen Och allt noga inmätt och justerat. Matchportat. Mm. Mina stakar är 160 gram lättare än originalet. Alltinvägt o balanserat. Nytt svänghjul 4 kg med startkrans. Och gjort i En 16T stål. Säkert glömt nåt. Ja egentillverkat extraktorrör Och en annan oljesump plan i aluminium och den har jag förbättrat. Edited July 30, 2015 by Thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted July 29, 2015 Share Posted July 29, 2015 Den drar från botten till 8000rpm lätt på alla växlar Från 2000 drar sen på rätt ok och från 5500 och upp går den som bäst Vid 5000 har jag 140 hjulhästar och vid 5500 har jag 170 hjulhästar och 209 hjulhästar vid 7500 rpm. Den går silkeslent upp dit . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted July 30, 2015 Share Posted July 30, 2015 Rejäl effekt! Det låter som en riktigt bra motor Thomas, bra jobbat! :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MickeJ Posted July 30, 2015 Author Share Posted July 30, 2015 Ett riktigt seriöst motorbygge, kul. Inte helt gratis så jag förstår oljetryck switchen. Något youtube klipp så kan kan höra ylet vid 8000rpm? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted July 30, 2015 Share Posted July 30, 2015 https://video-arn2-1.xx.fbcdn.net/hvideo-xtf1/v/t42.1790-2/11751634_1142379625788453_1220930147_n.mp4?efg=eyJybHIiOjc4OCwicmxhIjo1MTJ9&rl=788&vabr=438&oh=dd6408167d41a17a9ee4bd340b3e83ca&oe=55BA67A9 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MickeJ Posted July 30, 2015 Author Share Posted July 30, 2015 https://video-arn2-1.xx.fbcdn.net/hvideo-xtf1/v/t42.1790-2/11751634_1142379625788453_1220930147_n.mp4?efg=eyJybHIiOjc4OCwicmxhIjo1MTJ9&rl=788&vabr=438&oh=dd6408167d41a17a9ee4bd340b3e83ca&oe=55BA67A9 Riktigt gött ljud :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MickeJ Posted September 14, 2015 Author Share Posted September 14, 2015 Länge sedan uppdatering. Säsongen är över för min del. Den blev rätt kort, tyvärr. Hann med att köra några banträffar men inte alls så många som tänkt. Gelleråsen, Mantorp, Kinekulle, Gröndal, samt lite gat åka. Nu spänns bågen för nästa år. Jag står i ett vägskäl, Duratec eller C20xe. Jag skulle vilja åka Duratec och få en modern lätt motor, det kostar dock en slant. Jag har C20XE idag, men behöver lämna in vev på slipning, renovera mm... kostar också en slant. Jag slog slag i saken förra veckan och investerade i ett Link G4+ Atom system som skall ersätta alla varianter av gamla Bosch system. MC spjällhus ligger och väntar. Blir det Duratec så tänkte jag behålla lådan och "bara" byta kåpan. Sedan var tanken att åka standard Duratec med MC spjällhusen, Link systemet och hembyggt grenrör. I övrigt standard motor. Målet är under 550kg exkl mustig chaufför. Jag ligger på 585kg idag, så med motorbyte är målet nästan uppnått. Hur mycket måste moddas för att få en standard Mondeo Duratec HE att passa i en sjua? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted September 14, 2015 Share Posted September 14, 2015 XE ger nog mer effekt och en vev kan man hitta som är bättre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MickeJ Posted January 17, 2016 Author Share Posted January 17, 2016 Dags för uppdatering. Efter att det fått stå och sova ett tag för att skapa bygg sug, känner jag att det är dags att sätta fart. Det blir C20XE motor även 2016. Jag tänkte få till en motor med standard topp och kammar, original kolvar och H-profil vevstakar av billigare typ. Tidig typ av vevaxel och tidigt typ av svänghjul. Dessa två spar ett antal kilo på vevpartiet. MC spjällhus och Link Atom motorstyrsystem. I övrigt blir det samma dämpare, bromsar hjulupphängningar osv som tidigare. På kaross sidan skall det dock bli lite förändringar. Huv, noskon och kanske sidorna skall uppdateras för att spara lite kilon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MickeJ Posted March 5, 2016 Author Share Posted March 5, 2016 (edited) Det har hänt lite i veckan som gått. Jag är nästan klar med installationen av det nya styrsystemet. Att klippa, krimpa, löda elsystem är ju inte min favorit, men vill man vara fin får man lida... Jag tänker göra det lite enkelt för mig inledningsvis, dvs använda original tändsystem, insug,spridare osv. Tanken är väl att bygga med lite roligare delar, men det får komma senare. VIktiast är jag kommer ut ur garaget i aprill. Någon som har förslag på hur jag skall konstruera bafflar/skvalp plåtar i mitt oljetråg. Mitt tråg är väldigt likt detta, fast helt rent inuti Mvh Micael Edited March 5, 2016 by MickeJ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MickeJ Posted March 12, 2016 Author Share Posted March 12, 2016 (edited) Styrsystemet är nu installerat. Har lite problem med VR och HALL. Jag lyckas inte få signal. Surt. Det löser sig nog när jag får grotta lite i det. Säkert någon inställninigs bit jag missat. Idag monterade jag en Volvo 850 TPS på MC spjällhusen. Nu skall jag bara få dit lite spacers för att fixera avstånd mellan spjällhusen och lite bättre kvalitet slangklämmor till monteringen. En ny gaswire, lite längre än den gamla, måste också fixas. Årets banpremiär är bokad till 7 maj. Jobbet hyr som vanligt Gelleråsen, det skall bli skoj. Till dess borde jag hinna bli klar. 2016 skall bli ett bättre år än fjolåret, då det var mest strul, ras och elände. Imorgon skall jag svetsa mutter för bredbandslambdan, göra klart bredbandslambda installationen, dra gaswiren och slutmontera spjällhusen. Sedan är det "bara" mappning kvar... om jag får till trigger signalen från VR givaren dvs... Edited March 12, 2016 by MickeJ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
r Anders Posted March 12, 2016 Share Posted March 12, 2016 Det är en hel del att göra innan säsongen börjar, men man jobbar ju bäst under press :) Sen får vi brumma runt lite på Gröndal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MickeJ Posted March 12, 2016 Author Share Posted March 12, 2016 Det är en hel del att göra innan säsongen börjar, men man jobbar ju bäst under press :) Sen får vi brumma runt lite på Gröndal. Så sant, har du sett något datum för första track day körningen på Gröndal i år? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
r Anders Posted March 12, 2016 Share Posted March 12, 2016 Nej det har jag inte, men är med i deras FB-grupp och brukar bli meddelad när det är dags. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.