Micael Posted November 19, 2010 Share Posted November 19, 2010 (edited) Ville bara tipsa om denna http://www.hqtec.se/pc-74-3-mtx-l.aspx verkar vara prisvärd. Edited November 19, 2010 by Micael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted November 19, 2010 Share Posted November 19, 2010 Verkar skitbra, en sån får det bli! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted November 19, 2010 Share Posted November 19, 2010 Hoppas att den är omprogrammerbar för olika sorters bränsle eller i alla fall omställbar till Lambda-värde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted November 19, 2010 Share Posted November 19, 2010 det står ju i annonsen Bredbandslambda sensorn är kompatibel med alla typer av bränsle (blyad, blyfritt, Diesel, Metanol, E85, etc.) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted November 19, 2010 Share Posted November 19, 2010 Sensorn ja, inte mätaren... Den G2-mätare jag hade (så länge den nu fungerade) visade bara AFR-värde för bensin oavsett vad jag ställt in sensorn till att mäta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baging Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 Kikade på Innovates sida och det verkar inte vara några problem.... Har äldre logger och sensorer på jobbet från Innovate och dom går att ställa om. Egentligen bara en fråga om översättning mellan involt och vad den skall visa... Kolla länken... Innovate MTXL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted January 30, 2011 Share Posted January 30, 2011 Kommer att beställa megasquirt inom en snar framtid från diyautotune - behöver då också en bredbandslamba. På diyautotune´s hemsida finns inte MTX-L med utan de har bara Innovate Standalone Gauge Kit W LC-1. Vem av dessa skall man välja och varför? Stöder bägge megasquirt? Har det någon betydelse vem man köper? kengren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted January 31, 2011 Share Posted January 31, 2011 Båda funkar med MS (eftersom de kan ge en 0-5v utsignal). MTX-L är nyare, allt är integrerat i mätaren (kanske bra i en liten bil) och "helt digital". Vilken betydelse det senare har kan man säkert diskutera, speciellt i en ganska "normal" motor. LC-1 fungerar bra den också MEN den är känslig för inkopplingen - det måste göras rätt. Kanske är MTX-L mer stabil men det är bara gissningar. Min LC-1 buggar emellanåt, tyvärr. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stigge Posted January 31, 2011 Share Posted January 31, 2011 jag hade en LC-1 tidigare men den var (åtminstone för mig) väldigt känslig för trubbel med jordning och sånt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted January 31, 2011 Share Posted January 31, 2011 jag hade en LC-1 tidigare men den var (åtminstone för mig) väldigt känslig för trubbel med jordning och sånt. har idag beställt en MTX kenneth Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts