Jump to content

Var hittar man tunnväggiga aluminiumrör?


Christer J

Recommended Posts

Har någon tips på var man hittar tunnväggiga aluminiumrör 60-70 mm dia? Jag behöver 1 M mellan turbon och IC, samt 50 cm till luftfiltret. Plast går inte pga det ligger nära grenröret.. Svetsa ihop blingbling rörstumpar som tillbehörsfirmorna säljer för 500 kr/metern, när man kan köpa en hel 6 meterspipa 60x3 för samma pris hos stålhandlarna..

Link to comment
Share on other sites

Jo, det har hittills varit det jag funderat på. Det blir ju svets oavsett. Jag förstår inte varför det är så svårt att hitta tunna rör på metervara. Jag kan ju köpa 60x3 och svarva ner också, och göra valk så slangarna sitter kvar vid tryck. Fast det fina med att rulla plåt är ju att man kan anpassa diametern i ändarna efter respektive anslutningsdia.

Edited by Christer J
Link to comment
Share on other sites

http://www.begroup.c...iniumror_Runda/ Jag kan lika gärna köpa 6 meter 60x3 för 550 inkl moms..

Beställt.. Får 4 meter över om någon fler vill ha. 90 kr/metern. Kommer om 1-2 veckor beroende på att jag sambeställer med en annan för att få fraktfritt.

Link to comment
Share on other sites

Haha.. Jag svarvar ner dom och sparar en valk till slanganslutningen., Skulle vikt/effektförhållandet bli lidande så har jag T5suite....

ett kanske enklare alternativ är att beställa från Car Builder Solution, där finns flera dimensioner att välja på och tjockleken på rören är 1,5 mm - 63 mm kostar 15£ och 75 mm kostar 17,5£ per meter

kenneth lundgren

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...