Jump to content

En dellorto 48 --Nu med bild--


LUPUS

Recommended Posts

Hej, har köpt en motor med en stycken dhla48 på någon som vill köpa? pris har jag ingen aning om har inte hittat vad dessa är värda än. men den ser fin ut och ett papper finns med om bestyckning. Är troligtvis bestyckad för att sitta ihop med en likadan kompis på en 2.5l rally saab

Edited by LUPUS
Link to comment
Share on other sites

Pris vet jag inte än har försökt lista ut vad den är värd och det verkar som just 48:or är mycket ovanligare och dyrare ?

Men de brukar ju gå i par normalt sett och då för ca 6-10 med insug, en ensam är jätte svår att hitta pris på då det ofta är mindre som säljs

Verkar annars vara standard på 2.6l eller mera tok trimmade rally cross volvos

Men är 2' orimligt , hitta gärna något exempel på en som är såld och så diskuterar vi från den nivån prop.gif

Har ute den på resultatservice oxå och det har börjat mailas lite därifrån , dock inga bud än

post-15-062700200 1284476549_thumb.jpg

Edited by LUPUS
Link to comment
Share on other sites

Dellorto 48 satt väl i Maserati och Ferrari om jag inte minns fel... Kolla på ett av deras forum om du vill få prisbild och fler intressenter. Själv tycker jag att 1600kr är lite lågt, blev erbjuden 2st hos Befra i helsingborg, dom ville han ha 4800-5000kr för justerat och klart på min bil.

Link to comment
Share on other sites

Dellorto 48 satt väl i Maserati och Ferrari om jag inte minns fel... Kolla på ett av deras forum om du vill få prisbild och fler intressenter. Själv tycker jag att 1600kr är lite lågt, blev erbjuden 2st hos Befra i helsingborg, dom ville han ha 4800-5000kr för justerat och klart på min bil.

Injusterat och klar är ju en del av det priset, var det 48:or du blev erbjuden ?

Ferrari forum låter svårt..... de skruvar väl inte själva. Vilka mera forum är förgasar dyrkare.

Link to comment
Share on other sites

Injusterat och klar är ju en del av det priset, var det 48:or du blev erbjuden ?

Ferrari forum låter svårt..... de skruvar väl inte själva. Vilka mera forum är förgasar dyrkare.

Inte jättesvårt, dock inte så många i sverige som skruvar Ferrari, kolla på http://www.ferrarichat.com/forum/

Han hade DellOrto 48 och Weber 48-50, men jag hade redan fått tag på DelOrto 40 då så det fick funka med dom.

Edited by svante
Link to comment
Share on other sites

Ferrari ägare skruvar inte själva oftast. Men så himla svårt är det inte om man har en uppsättning munstycken och lite vana. Men tillgången är störst för Weber ang. munstycken. Ståhl har en del. Misab KG-trimning. TG t.ex.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...