Jump to content

Recommended Posts

Posted

Någon som vet ett bra och billigt sätt att få en bil från Norrland till Skåne?

Bilen är bes och körbar (ingen 7:a)

Sannolikheten är inte så stor, men det finns kanske någon som ska köra med tomt släp söderut inom den närmsta tiden?

Posted

Bärgaren som bärgade min saab till närmsta bilverkstad skulle ha 4-5000 för vidare transport från Halmstad till Malmö. Typ 15 mil. Nu lagade jag den på plats, men tipset från min bror som jobbar med logistik var att höra med "riktiga" biltransportföretag om de hade en plats över på sina stora bilar.

Posted

off topic:

Norrland är drygt 120 mil långt i nord-sydlig riktning om du kör E4 och E10 och ännu längre om du kör inlandsvägarna. Du får nog vara liiite mer specifik...:prop:

Är ju viss skillnad mellan Kiruna och Gävle.

Posted

Man är van vid dom Skånska avstånden :prop:

Luleå trakten är det i.

Kollade upp flyg från Malmö till Luleå och det kostar ca 1100:-, men man ska ha tid att köra hem den oxå!

Posted (edited)

man snittar utan problem 100km/h om man kör från luleå och söderut, ner till göteborg brukar ta ca 16h om man åker i ett sträck med inlagda pauser så 18h då kanske om man ska så långt som till malmö?

Edited by Jay-c
  • 1 month later...
Posted

Hej

Vad är det för bil det är frågan om?

Och hur bråttom har du att få hem den?

Har eventuellt kanske (väldigt osäkert m.a.o) planer på att åka söderut för att plocka hem delar till ett eventuellt bilbygge :)

Posted

Tack för rebjudandet men det har löst sig.

Säljaren transporterade den (för 2000:-) till Nyköping där jag hämtade den.

Så nu står vinterbilen på uppfarten och väntar på snön :-)

post-112-075529000 1287063291_thumb.jpg

Posted

Hmm då finns det kanske några lediga flakmeter från Skellefteå och söderut till något lämpligt överenskommet pris.......kanske passerandes i Arboga-trakten. "Norrland" du fick ett PM av mig igår, har du hunnit läsa det?

Posted

Hmm då finns det kanske några lediga flakmeter från Skellefteå och söderut till något lämpligt överenskommet pris.......kanske passerandes i Arboga-trakten. "Norrland" du fick ett PM av mig igår, har du hunnit läsa det?

Joo läste det igår men hade inte tid att svara då, men som sagt om vi ska neråt vilket jag inte vet om vi ska eller inte än så är sannolikheten väldigt stor att vi kör med tomt släp ner och då finns det ju alla möjligheter att ordna en sådan transport :)