DIRAVI Posted May 17, 2004 Share Posted May 17, 2004 Ja altså, är det någhon som har monterat bromsskivorna ihop med en sieradiff, eller någon annan förden delen. Bilder, eller egna erfarenheter, gjärna beskrivningar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted May 17, 2004 Share Posted May 17, 2004 Ja altså, är det någhon som har monterat bromsskivorna ihop med en sieradiff, eller någon annan förden delen.Bilder, eller egna erfarenheter, gjärna beskrivningar. satt golf gti fram skivor på en omega diff , finns lite bilder om du kollar länken nedan. Inte färdig än men skall bli det "snart" :( Med de-dion blir det lätt och bra :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baalzamon Posted May 17, 2004 Share Posted May 17, 2004 Ja altså, är det någhon som har monterat bromsskivorna ihop med en sieradiff, eller någon annan förden delen.Bilder, eller egna erfarenheter, gjärna beskrivningar. satt golf gti fram skivor på en omega diff , finns lite bilder om du kollar länken nedan. Inte färdig än men skall bli det "snart" :( Med de-dion blir det lätt och bra :prop: Tror du glömde länken ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superswift Posted May 17, 2004 Share Posted May 17, 2004 Här är en sida från hans hemsida som visar det iallafall: http://error.netilium.org/~lupus/PICT2233.JPG Det kanske finns nyare där oken etc är på plats.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plyshe Posted May 17, 2004 Share Posted May 17, 2004 Hej Hopp!!! Jag har såklart monterat ok på diffhuset osv. Du skulle ju komma förbi på ons så jag struntar i bilder... Håller fortfarande på o forskar kring mc skivor runt om. Iom att bilen blir lätt så kommer det enl bromsexperterna i stcc att funka! Fysikens lagar är ju samma oavsett vad de sitter på bil el Mc. Hoj= 200kg o 250km/h. Har två skivor m två fyrkolvsok... Min seven= 450kg o 200km/h. 4 skivor m sexkolvsok. Det ska bara funka!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted May 18, 2004 Share Posted May 18, 2004 Hej Problemet med MC-skivor på bil är oftast kylningen. På en hoj sitter de mitt i luftflödet för det mesta, på bilen är det inte alltid lika gott om kall luft. Kan man lösa det så kan man få det att fungera. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted May 18, 2004 Share Posted May 18, 2004 Här är en sida från hans hemsida som visar det iallafall:http://error.netilium.org/~lupus/PICT2233.JPG Det kanske finns nyare där oken etc är på plats.... Ajj då glömde länken, men det ordna sig ändå , tyvärr har jag inte fått dit oken än , är faktiskt fortfarande på jakt efter "rätt" ok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Megablade Posted May 19, 2004 Share Posted May 19, 2004 Hej! Det skall ju också sägas att MC-skivor inte är helt gratis... :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted May 19, 2004 Share Posted May 19, 2004 Ja altså, är det någhon som har monterat bromsskivorna ihop med en sieradiff, eller någon annan förden delen.Bilder, eller egna erfarenheter, gjärna beskrivningar. Ahhh..... Jaguarlösningen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted May 19, 2004 Author Share Posted May 19, 2004 Jagular eller Citroen, citroen var i allafall först med den lösningen på en 'gatbil' 1955. Citroen DS har skivor monterade vid diffen (fram) DS var den första bilen 'på gatan' med skivbromsar, efter Jaguar som hade det på sina banbilar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggen Posted May 19, 2004 Share Posted May 19, 2004 har inte alfa gjort en bil med skivorna vid diffen också? har för mig det i varje fall :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted May 20, 2004 Share Posted May 20, 2004 har inte alfa gjort en bil med skivorna vid diffen också?har för mig det i varje fall :) Alfa Giluetta har DeDion med skivor inne vid klumpen.. :) Hade en 84 tror ja de va.. mycket rolig bil.... ( blink-blink instrumentpanel ingår gratis..) 3000:- som hittat.. ;) http://www2.blocket.se/view/2290466.htm?l=0&c=1&city=0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted May 21, 2004 Share Posted May 21, 2004 Sen har vi GTV-modellerna... de har också den bakvagnen som Acke beskriver! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts