cealm Posted November 1, 2012 Author Share Posted November 1, 2012 (edited) Idag 1 nov 2012 hämtades 3-wheelern. Lite speciell transport kanske men efter en timme så var lastningen klar. På högkant i en skåpbuss.......Tur jag hade en hjullastare. På en boggitrailer som fick lov att kopplas av för lastning av 3-wheeler stod det en sådan här bil. 3-wheelern nya adress blir i Stömstadsregionen. Edited November 1, 2012 by cealm Link to comment Share on other sites More sharing options...
family guy Posted November 2, 2012 Share Posted November 2, 2012 Herregud, vad var det för original som samlar på såna här fordon? Bilen på trailern har jag inte den blekaste om vad det är, ser ut som något ombyggt eller rent av en mycket tidig kit car. Grillen tycker jag mig ha sett någon annanstans och visst är det något franskt över ratten? Förvirringen äro fullständig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted November 2, 2012 Author Share Posted November 2, 2012 family guy: ---- Förvirringen äro fullständig. ---- Jag vet vad det är för bil, men när min kollega som hämtade 3-wheelern nämner namnet så inom 2 till 5 minuter så har namnet på fordonet halkat ur närminnet. Jag tar rätt på fakta igen och noterar det på forumet inom 3,59 sekunder annars får jag ringa igen och kolla på nytt. Ingen kit-car det är en ovanlig bil i och med att det är en cab-version. Den informationen stannde dock i mitt minne och kunde återvinnas cirka 12 timmar senare. Så allt försvann inte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted November 2, 2012 Author Share Posted November 2, 2012 Suck! Ibland blir man ju bara trött på sig själv. Lätt som en plätt family guy att veta vad det är för bil. Jag ju regnumret! Kom på det 20 sek efter jag tryckt svar i förra inlägget. Wikipedia Armstrong Siddeley Hurricane Fabrikat: ARMSTRONG SIDDELEY HURRICANE Färg: GUL Fordonsår: 1947 Anta ägare: 2 I trafik första gången i Sverige: 1947-01-01 Link to comment Share on other sites More sharing options...
family guy Posted November 2, 2012 Share Posted November 2, 2012 "Armstr...", jaaaaa, just det, precis vad jag misstänkte! Hrm.. Inte precis någon dussinbil får man anta, förmodar att man inte kan köpa reservdelar på Biltema. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted November 2, 2012 Author Share Posted November 2, 2012 Kanske Mekonomen har "fullsortiment" till Armstrong Siddeley Hurricane. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted November 2, 2012 Share Posted November 2, 2012 Ha Ha. jag gissade rätt. Fina bilar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted January 20, 2016 Share Posted January 20, 2016 Tråden stängd på skaparens begäran Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts