Jump to content

Upprop


Drake

Recommended Posts

Nån mer som ruttnat totalt på sjuor som väger som en traktor?

Häng på och utmana Cealm på ett lättvktsbygge.

Mitt bidrag:

Käka upp en kamaxel om han hamnar under 550 kilo skattevikt.

Fyll på!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Jag fabricerar en chokladtårta (med äkta smörkräm) av amerikansk modell till Calle om han lyckas. Han behöver alltså inte oroa sig för vikten, de kilon som saknas i bilen kommer finnas i Calle.

Link to comment
Share on other sites

Calle bygger bilar som ska vara länge och hålla för eventuella framtida trimningar/storblockare. Men var och en bygger som man själv vill och man bygger till sig själv,inte till andra. Det får andra göra.Jag har väl själv hört många ggr folk haft synpunkter både på mitt och andras byggen men som sagt min bil är till för mig.

Link to comment
Share on other sites

Vad fan?

Tror ni inte att gubbfan (ja, jag vet att det inte skiljer så mycket) antagit utmaningen!

Visste väl det, om man provocerar hårt nog så står ingen emot, nu har han nästan alla projekt på "On hold".

Snart så kan ni köpa billiga ramar i Arboga för han kommer att behöva varenda krona för att komma under viktgränsen. Har redan lagt in en extra kam i min nästa beställning från Summit, Calle ska få min gamla som en bonus och eftersom det är rötmånad så vill jag inte äta nåt som stått ute ett par år.

Link to comment
Share on other sites

Är du verkligen säker på att gubbfan antagit något lelle pöjkvasker. Du kanske inte hade glasögonen putsade ordentligt när du läste......? Lätt att dra just den slutsatsen som du gjorde i förra inlägget och det var den bakomliggande avsikten. Men är det verkligen rätt slutsats, eller? Inläggen är (alla) skrivna med avsikten att två slutsatser kan dras beroende på hur man läser allt i inläggen. Ena slutsatsen finns i ditt förra inlägg, det är den lätta varianten. Den svårare varianten kräver att allt i inläggen läses. Även tidstämplingen och alla trådar. Jag var mycket nog med att skriva i rätt ordning och föda den nya tråden i rätt tidsordning. Men visst projekt ligger på "On hold" fast Du måste först fundera på varför egentligen "On hold". Är det för en Mittmotor eller för en 3-wheeler?

Eller är du så pigg på att utmana att du hugger på allt Drake. Nä så kan det inte va, eller hur.......Du vet ju ändå till 99,9999999999999999999 % att det inte är en ens teoretisk chans så länge CealmSeven Indistries har mig som vd.

Mittmotor eller (och /eller) 3-wheeler. Allt On hold kan vara till 3-wheelers fördel......

Jag var väldigt noga med att just tidsstämplingen skulle stämma så allt skulle bli förvirrande......eller förvillande..

Och summan är att oavsett vad jag gör kommer jag få en kam eller en uppäten kam. 100% vinst mot 0,000000000000002 möjlighet att lyckas med en lätt bil. Är som en fiskdamm. Vinst varje gång.

Nä du lelle pöjkvasker nu skall jag äta frukost och ta mig till Kinnekulle och titta på fina bilar som yr runt banan. Träffas och prata med massor av forum-folk som jag både träffat förut en eller flera gånger plus alla nya som jag ännu inte träffat.

Link to comment
Share on other sites

--- "fjäderlätta konstruktioner"--- Tänk om det skulle vara så men då skulle Drake bli lessen eller i alla fall "väldigt rak i ryggen". Med tanke på alla olika förslag på marinader och recepttråd så verkar forumet taggat.

550 kg det är inte mycket det...... Egentligen är det 465 kg bilvikt. Med tidigare prestationer som 745 och 1145 bilvikt så kan nog vår Drake känna sig helt lugn och säker (tror det var 1145). Bantningen är ungefär en V8a eller 1,5 B230. Då skulle jag alltså bli skyldig en halv motor. Tar jag bort motorn blir det inte mycket bil kvar.

Vi skulle ha en grillkväll för alla med kam-knytis. Man tar med sin egen marinad, kamaxel och så kör vi gemensam kolgill och provsmaka. Eller så bygger jag bara en liten och lätt bil... eller bara bygger en mittmotorbil som blir ungefär som vanligt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...