Jump to content

Nya *betydligt* bättre bromsbelägg!!!


Baging

Recommended Posts

Ok, har tyckt hela tiden att bromsarna på bilen varit lite sådär.... det har bromsat ok, men krävt herrejösses med pedaltryck. Har en Alfa 75a som led av ungefär samma åkomma och då den behövde belägg som tålde en dag på Kinnekulle, så testade jag Ferodos DS3000. Sicken skillnad!! Så jag tyckte att det kunde jag väl lika gärna testa på Lådbilen innan jag började gå loss på huvudcylinder och dylikt...

Så efter att ha bytt belägg i kväll och nyss kommit in från testturen, så ville jag bara meddela att skillnaden var minst sagt rejäl!!! Kör med Ascona B-ok och tidigare satt det EBC Green Stuff på plats, men from i kväll stannnar DS3000-beläggen kvar. Pedaltrycket måste ha halverats för att uppnå samma bromskraft.....minst :) Inga problem alls att dosera fram till låsning, vilket var hart när omöjligt med EBC-beläggen...

edit: Javisstja, kanske skulle meddela att DS3000-beläggen gnisslar lite, men mej gör det inget, en räserbil SKA gnissla i bromsarna ;) :D

Edited by Baging
Link to comment
Share on other sites

Jag har också Ascona B ok och Greenstuff. Men Ferodo Ds 3000 vad kostar de?

Kommer inte ihåg riktigt....:blink: Har lite rabatt hos lokala dealern, men har för mej jag betalade 1400:- för dom....

Känns klart prisvärt, speciellt med tanke på att 75an har haft dom i daglig trafik i 2 år nu, så dom verkar inte ta slut fort heller....

I sammanhanget kan nämnas att jag även testat DS2500 på 1750 Bertonekupen, men där var det inte alls samma resultat. Obetydligt vassare än original. Tänkte köpa 3000 till 166-Alfan vi har, men DÅ var dom svindyra.... 4.400:-, så den får klara sej med original ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Kommer inte ihåg riktigt....:blink: Har lite rabatt hos lokala dealern, men har för mej jag betalade 1400:- för dom....

Känns klart prisvärt, speciellt med tanke på att 75an har haft dom i daglig trafik i 2 år nu, så dom verkar inte ta slut fort heller....

I sammanhanget kan nämnas att jag även testat DS2500 på 1750 Bertonekupen, men där var det inte alls samma resultat. Obetydligt vassare än original. Tänkte köpa 3000 till 166-Alfan vi har, men DÅ var dom svindyra.... 4.400:-, så den får klara sej med original ;)

Du har inte provat Pagids Blåa har best till mitt bygge idag, hoppas d e bättre än Mintex för dom höll i en mil ca:(

Link to comment
Share on other sites

Monterade Mina blå pagid nu ikväll och provade på samma väg WOW vilken skillnad att d kan vara en sån skillnad på bromsar:)

Och vilken service best via Forzas webshop igår och fick dom idag, med en faktura i paketet d e kanon. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...