Jump to content

Nästan färdiga kitt.


DIRAVI

Recommended Posts

Om man köper en bil som inte är slutbesiktigad av sfro så måste man göra om besiktningen, kostar 3000:-

dessutom måste du montera ner bilen så att de kommer åt att kolla allt som skall kollas. sedan måste du ju registreringsbesiktiga, kanske betala miljöavgift m.m. så en veckas jobb är nog rätt så mycket i underkant.

Link to comment
Share on other sites

Samt att man måste blästra rent svetsarna så de går att bedöma. Men skall du bara ha bilen att köra på bana med, så går den säkert att få ihop på en vecka.

Link to comment
Share on other sites

Vet inte vad LSD står för, men jag vet vad det innbär, det är helt enkelt delad bakaxel.

Eller vänta lite förresten, LSD-volvo original? Fanns det verkligen någon volvo med delad bakaxel? Kanske 960 eller S90?

Link to comment
Share on other sites

Vet inte vad LSD står för, men jag vet vad det innbär, det är helt enkelt delad bakaxel.

IRS är det som betyder delad bakaxel. Independent Rear Suspension :)

Link to comment
Share on other sites

Vet inte vad LSD står för, men jag vet vad det innbär, det är helt enkelt delad bakaxel.

IRS är det som betyder delad bakaxel. Independent Rear Suspension :)

Självklart, det är jag som har blandat ihop begreppen :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. lite OT, men är det någon som orkar slänga ihop en lite ordlista på "bra-att-ha" förkortningar och andra lustiga ord som kan vara kluriga att förstå om man letar info om sevenbilar ??

Link to comment
Share on other sites

Hmm..  lite OT, men är det någon som orkar slänga ihop en lite ordlista på "bra-att-ha" förkortningar och andra lustiga ord som kan vara kluriga att förstå om man letar info om sevenbilar ??

du eller nicke kan vel göra en viki med förkortningar så kan ju alla jälpa till att lägga in eller endra om nån stavar lika dåligt som jag :whistling: :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej

En sak att tänka på är att ett färdigt kit som levereras med "allt", och är monterat, inte kan reggas som amatörbyggt fordon. Det blir uppbyggt fordon och det är bra mycket knöligare.

/Gustaf

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...