DIRAVI Posted May 12, 2004 Share Posted May 12, 2004 Såg dessa bilder. Och undrar ju om man köper en 'färdig' ESTfield Vad är kvar att göra, och vad kostar det i avgifter? Alternativt ett rullande cassie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennis_f Posted May 12, 2004 Share Posted May 12, 2004 Om man köper en bil som inte är slutbesiktigad av sfro så måste man göra om besiktningen, kostar 3000:- dessutom måste du montera ner bilen så att de kommer åt att kolla allt som skall kollas. sedan måste du ju registreringsbesiktiga, kanske betala miljöavgift m.m. så en veckas jobb är nog rätt så mycket i underkant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baalzamon Posted May 12, 2004 Share Posted May 12, 2004 Samt att man måste blästra rent svetsarna så de går att bedöma. Men skall du bara ha bilen att köra på bana med, så går den säkert att få ihop på en vecka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted May 12, 2004 Share Posted May 12, 2004 Estfield lär ju ha någon licensierad svetsare, Skulle det inte funka tt vissa upp något slags intyg på att det är ok gjort? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lozec Posted May 13, 2004 Share Posted May 13, 2004 KOlla med din besiktningsman betr. svetsarna. Jag besiktigade mitt chassi målat (köpt från england) och han hade inga synpunkter på svetsarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Dirkschneider Posted May 14, 2004 Share Posted May 14, 2004 Vet man inte så frågar man. Vad står LSD för? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baalzamon Posted May 14, 2004 Share Posted May 14, 2004 Vet inte vad LSD står för, men jag vet vad det innbär, det är helt enkelt delad bakaxel. Eller vänta lite förresten, LSD-volvo original? Fanns det verkligen någon volvo med delad bakaxel? Kanske 960 eller S90? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Dirkschneider Posted May 14, 2004 Share Posted May 14, 2004 Googlade lite och hittade "Limited Slip Differnetal". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted May 14, 2004 Share Posted May 14, 2004 Vet inte vad LSD står för, men jag vet vad det innbär, det är helt enkelt delad bakaxel. IRS är det som betyder delad bakaxel. Independent Rear Suspension :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baalzamon Posted May 14, 2004 Share Posted May 14, 2004 Vet inte vad LSD står för, men jag vet vad det innbär, det är helt enkelt delad bakaxel. IRS är det som betyder delad bakaxel. Independent Rear Suspension :) Självklart, det är jag som har blandat ihop begreppen :wacko: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggen Posted May 15, 2004 Share Posted May 15, 2004 Googlade lite och hittade "Limited Slip Differnetal". och det detyder att det är en slutväxel med brosad diff. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggen Posted May 15, 2004 Share Posted May 15, 2004 lsd betyder cokså (lysergic acid diethylamide) och är et narkotikapreparat men jag tror knapast det är uppåtchack på bilen :D :D :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggen Posted May 15, 2004 Share Posted May 15, 2004 http://reiff.freeservers.com/lsd.htm hittade en sida med lite info om lsd och då menar jag den man har till bilar :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Dirkschneider Posted May 15, 2004 Share Posted May 15, 2004 lsd betyder cokså (lysergic acid diethylamide) och är et narkotikapreparat men jag tror knapast det är uppåtchack på bilen :D :D :D Japp det hittade jag oxå när jag googlade snacka om träffar. :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted May 17, 2004 Share Posted May 17, 2004 Hmm.. lite OT, men är det någon som orkar slänga ihop en lite ordlista på "bra-att-ha" förkortningar och andra lustiga ord som kan vara kluriga att förstå om man letar info om sevenbilar ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggen Posted May 17, 2004 Share Posted May 17, 2004 Hmm.. lite OT, men är det någon som orkar slänga ihop en lite ordlista på "bra-att-ha" förkortningar och andra lustiga ord som kan vara kluriga att förstå om man letar info om sevenbilar ?? du eller nicke kan vel göra en viki med förkortningar så kan ju alla jälpa till att lägga in eller endra om nån stavar lika dåligt som jag :whistling: :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted May 17, 2004 Author Share Posted May 17, 2004 Om ingen annan har tid så kan jag lägga upp en wiki i afton, och kanske en bildbank om det är någon som är intreserad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted May 26, 2004 Share Posted May 26, 2004 Hej En sak att tänka på är att ett färdigt kit som levereras med "allt", och är monterat, inte kan reggas som amatörbyggt fordon. Det blir uppbyggt fordon och det är bra mycket knöligare. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts