DomiSeven Posted May 19, 2010 Share Posted May 19, 2010 Är detta ett joomla-forum? Hade varit trevligt med tapatalk-stöd på detta forum men som jag förstår det så finns det ingen plugin till joomla. Eller? "The app provides super fast forum access to any vBulletin, IPBoard, phpBB and SMF forums that have activated Tapatalk. Forum owner can download the free plug-in to activate Tapatalk in your forum." Tapatalk finns som app till Android, Blackberry, iPhone & Nokia och gör det lätt och supersnabbt att läsa & skriva i de forum som har deras plugin http://www.tapatalk.com/ Info för forumägare: http://www.tapatalk.com/en/plugin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted May 19, 2010 Share Posted May 19, 2010 Det är inte ett Joomlaforum, men jag kan kika på Tapatalk eftersom jag själv sitter med Android Får se vad skillnaden är mot att surfa som vanligt med läsaren i telefonen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DomiSeven Posted May 19, 2010 Author Share Posted May 19, 2010 Ja testa det du. Jag tycker det är smidigt, blir lite mer telefonanpassat gränssnitt. Men sen vet jag inte hur stor inverkan pluginet har på forumet i övrigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rohan Posted May 19, 2010 Share Posted May 19, 2010 Det låter intressant med en iPhone-variant av Tapatalk, surfar man med mobilen till forumet nu så får man någon kass mobilvariant som inte funkar särskilt bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DomiSeven Posted May 19, 2010 Author Share Posted May 19, 2010 Jag vet inte hur det ser ut för iphone men för Android finns det en gratis demo som man kan prova, man kan inte skriva inlägg med den. Men surfa runt i forumen går bra. Jag använder den bara till Swedroid än så länge.. Sen kostar fullversionen $2.99 för både Android och iPhone. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rohan Posted May 19, 2010 Share Posted May 19, 2010 Aha, det var betalvariant också. Undras om det finns något gratis eller fritt alternativ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted May 19, 2010 Share Posted May 19, 2010 Telefonpluginen skall väl inte påverka forumet i sig utan bara vara en customiserad kanal för light-surfare (iPhone, Android,....). Så använder man bara vanlig browser så är det som vanligt men man kan accessa via telefonen på ett bättre sätt än via browsern. PS. Självklart kör jag Android....även om jag inte har orkat börja programmera emot den än...som vissa andra ;) DS. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted May 19, 2010 Share Posted May 19, 2010 Problemet är väl om man kör originalsystem i android så finns inte betalapparna tillgängliga än i sverige. Det finns omvägar runt detta, men alla kanske inte vill/kan göra det. Men jag ska kolla iaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted May 19, 2010 Share Posted May 19, 2010 "Problemet" är ju om man vill kunna använda betal-appen och då får väl användaren av telefonen avgöra detta (varken svårt eller krångligt). Det finns ju en gratis-variant också så det är ju upp till telefonanvändaren att avgöra. Min Android är root'ad sedan länge men jag är inte säker om jag kommer använda detta interface.....men om LocostSweden kan tillhandahålla det det gratis (utan att det påverkar normal "business") så är det upp till den enskilde användaren om denna vill nyttja det eller inte. Så jag tycker det kan vara värt att lägga på servern om det inte innebär kostnader eller risker så får användaren välja vad som är värt att använda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DomiSeven Posted May 20, 2010 Author Share Posted May 20, 2010 (edited) Jag kan förresten tillägga att om det är nån i närheten av Strängnäs som sitter på orootad android (som jag) så har jag ett amerikanskt AT&T-simkort som ni gärna får låna om det är nån betal-app (vilken som helst) ni vill lägga in. Det är bara att komma över på en fika =) Edit: ..och nej det blir inga roaming-avgifter från helvetet. Det är ett kontantkort som det inte finns några pengar på. Man gör det man ska via WiFi. Sen betalar ni appen med ert Google Checkout-konto. Edited May 20, 2010 by DomiSeven Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted May 23, 2010 Share Posted May 23, 2010 Installerat, bara att prova :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DomiSeven Posted May 23, 2010 Author Share Posted May 23, 2010 Funkar! Tack :) Sent from my Nexus One using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rohan Posted May 24, 2010 Share Posted May 24, 2010 Har också testat lite men bara med RO-varianten, verkar smidigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted August 4, 2010 Share Posted August 4, 2010 Gör ett provinlägg från telefonen. Har ordnat Tapatalk pro på annat sätt ;-) Om någon vill ha filen så skicka ett pm, så ordnar jag det. Dröjer dock till helgen eftersom vi är ute och åker i landet Sent from my HTC Hero using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DomiSeven Posted August 4, 2010 Author Share Posted August 4, 2010 Haha! Bra initiativ från vår kassör. Skrivet på min Nexus One med Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted November 12, 2010 Share Posted November 12, 2010 Vet någon om en HTC Wildfire kan gå som "Hotspot" telefon. HTC Desire klarar det konststycket men Wildfire? Går Tapatalk att installera på en HTC Wildfire? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DomiSeven Posted November 12, 2010 Author Share Posted November 12, 2010 (edited) Jag är inte helt påläst på Wildfire men jag tror den är kvar på 2.1 och då finns ingen WiFi Hotspot så länge du kör stock-romen. Men Tapatalk borde funka, det är ju bara att dra ner gratisversionen och prova? För att kunna scanna qr-koder använd Barcode Scanner som finns gratis på Market. Edited November 12, 2010 by DomiSeven Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted November 12, 2010 Share Posted November 12, 2010 DomiSeven: Då klarar inte Wildfire hotspot jag har sett "2.1" på något ställe i telefonen. Tror du det kan komma en uppgradering till den? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DomiSeven Posted November 12, 2010 Author Share Posted November 12, 2010 Efter att ha skumläst ett par trådar på Swedroid låter det som att 2.2 antas komma till Wildfire, ingen vet säkert men det finns tydligen i kina (på kinesiska :P) och då är det ju "bara" en översättning som krävs. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krolleg Posted November 12, 2010 Share Posted November 12, 2010 Enl HTC så kommer 2,2 komma till wildfire. Men när är en annan fråga :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DomiSeven Posted February 20, 2011 Author Share Posted February 20, 2011 Swedroid: Tres HTC Wildfire får äntligen 2.2-uppdateringen [sen notis] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted February 20, 2011 Share Posted February 20, 2011 2.2 hoppade in utan att jag frågade efter det i min Wildfire i början av januari 2011. Den vill uppdatera plötsligt och en halv eller en timme senare så var det klart. Det som var bra med 2,2 var att nu kunde även Wildfire hantera hot-spots. Sedan fanns det säkert en massa annat bra också som jag inte sett eller vet om men hot-spot vet jag om. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DomiSeven Posted February 20, 2011 Author Share Posted February 20, 2011 Hehe ja ok :) Jag läste inte nyheten, swedroid länkade till den via twitter och då kom jag ihåg den här tråden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts