Jump to content

Tapatalk


DomiSeven

Recommended Posts

Är detta ett joomla-forum?

Hade varit trevligt med tapatalk-stöd på detta forum men som jag förstår det så finns det ingen plugin till joomla. Eller?

"The app provides super fast forum access to any vBulletin, IPBoard, phpBB and SMF forums that have activated Tapatalk. Forum owner can download the free plug-in to activate Tapatalk in your forum."

Tapatalk finns som app till Android, Blackberry, iPhone & Nokia och gör det lätt och supersnabbt att läsa & skriva i de forum som har deras plugin

http://www.tapatalk.com/

Info för forumägare:

http://www.tapatalk.com/en/plugin

Link to comment
Share on other sites

Det är inte ett Joomlaforum, men jag kan kika på Tapatalk eftersom jag själv sitter med Android

Får se vad skillnaden är mot att surfa som vanligt med läsaren i telefonen.

Link to comment
Share on other sites

Det låter intressant med en iPhone-variant av Tapatalk, surfar man med mobilen till forumet nu så får man någon kass mobilvariant som inte funkar särskilt bra.

Link to comment
Share on other sites

Jag vet inte hur det ser ut för iphone men för Android finns det en gratis demo som man kan prova, man kan inte skriva inlägg med den. Men surfa runt i forumen går bra.

Jag använder den bara till Swedroid än så länge..

Sen kostar fullversionen $2.99 för både Android och iPhone.

Link to comment
Share on other sites

Telefonpluginen skall väl inte påverka forumet i sig utan bara vara en customiserad kanal för light-surfare (iPhone, Android,....). Så använder man bara vanlig browser så är det som vanligt men man kan accessa via telefonen på ett bättre sätt än via browsern.

PS. Självklart kör jag Android....även om jag inte har orkat börja programmera emot den än...som vissa andra ;) DS.

Link to comment
Share on other sites

Problemet är väl om man kör originalsystem i android så finns inte betalapparna tillgängliga än i sverige. Det finns omvägar runt detta, men alla kanske inte vill/kan göra det.

Men jag ska kolla iaf

Link to comment
Share on other sites

"Problemet" är ju om man vill kunna använda betal-appen och då får väl användaren av telefonen avgöra detta (varken svårt eller krångligt). Det finns ju en gratis-variant också så det är ju upp till telefonanvändaren att avgöra.

Min Android är root'ad sedan länge men jag är inte säker om jag kommer använda detta interface.....men om LocostSweden kan tillhandahålla det det gratis (utan att det påverkar normal "business") så är det upp till den enskilde användaren om denna vill nyttja det eller inte.

Så jag tycker det kan vara värt att lägga på servern om det inte innebär kostnader eller risker så får användaren välja vad som är värt att använda.

Link to comment
Share on other sites

Jag kan förresten tillägga att om det är nån i närheten av Strängnäs som sitter på orootad android (som jag) så har jag ett amerikanskt AT&T-simkort som ni gärna får låna om det är nån betal-app (vilken som helst) ni vill lägga in.

Det är bara att komma över på en fika =)

Edit:

..och nej det blir inga roaming-avgifter från helvetet. Det är ett kontantkort som det inte finns några pengar på. Man gör det man ska via WiFi. Sen betalar ni appen med ert Google Checkout-konto.

Edited by DomiSeven
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Gör ett provinlägg från telefonen. Har ordnat Tapatalk pro på annat sätt ;-)

Om någon vill ha filen så skicka ett pm, så ordnar jag det. Dröjer dock till helgen eftersom vi är ute och åker i landet

Sent from my HTC Hero using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jag är inte helt påläst på Wildfire men jag tror den är kvar på 2.1 och då finns ingen WiFi Hotspot så länge du kör stock-romen.

Men Tapatalk borde funka, det är ju bara att dra ner gratisversionen och prova?

tapatalk.gif

För att kunna scanna qr-koder använd Barcode Scanner som finns gratis på Market.

Edited by DomiSeven
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

2.2 hoppade in utan att jag frågade efter det i min Wildfire i början av januari 2011. Den vill uppdatera plötsligt och en halv eller en timme senare så var det klart. Det som var bra med 2,2 var att nu kunde även Wildfire hantera hot-spots. Sedan fanns det säkert en massa annat bra också som jag inte sett eller vet om men hot-spot vet jag om.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...