Thornad Posted August 27, 2010 Share Posted August 27, 2010 Du är så välkommen på besök. Jag har lite arbete kvar med elsystemet, sedan blir det tank och kylare. Men det har inte varit så intensivt nu i sommar, annat som lockar också. // Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeÅ Posted September 17, 2010 Share Posted September 17, 2010 Hejsan. Har du en volvomotor över nu ? PeÅ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yanker Posted September 25, 2010 Author Share Posted September 25, 2010 Ja jag har en B230et över, men det saknas en del grejer runt. / Morgan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yanker Posted October 10, 2010 Author Share Posted October 10, 2010 Nu har det hänt lite i garaget igen, de senaste dagarna har jag bytit motor, och hårdare motor kuddar, kylar rör och slangar är monterade, oljekylaren och slangar är fixade, Igår monterade jag de nya krängarna. snart ska jag börja bygga grenröret... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yanker Posted April 14, 2011 Author Share Posted April 14, 2011 Nu har man haft lite tid att planera sitt bygge, har legat hemma i soffan och repat mig efter en akut blindtarmas operation i 3 dagar. Och lyckats samla på mig ganska mycket delar så jag kan bygga vidare! Det som ligger närmast på listan är att börja jobba lite med formen på karossen, kommer lägga ut en bild så fort den börjar ta form! kommer börja med noskonen, kan bli vilken dag som helst! Sedan har ett Vems insprutning kommit hem och en mätare från acewell. Så jag har legat i soffan och ritat 2 elsystem, ett till belysningen och ett till sprutet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yanker Posted April 14, 2011 Author Share Posted April 14, 2011 Här kommer lite bilder från den senate veckornas byggande... Här börjar fronten ta form! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted April 14, 2011 Share Posted April 14, 2011 Kul med lite annorlunda former :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yanker Posted April 14, 2011 Author Share Posted April 14, 2011 Ja det kan jag hålla med om, och varför ska man göra det enkelt för sig och köpa något färdigt! :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted April 14, 2011 Share Posted April 14, 2011 Najs, blir trevligare att titta på bilderna i mindre storlek dock....har ändå 1920x1080 upplösning Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yanker Posted April 14, 2011 Author Share Posted April 14, 2011 Jocke 4U: Tack! Tyckte bara det var enklare för tittataren att trycka ctrl- om den var för stor, men ska försöka fixa bilderna lite mindre.. :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted April 14, 2011 Share Posted April 14, 2011 Yes, det funkar även på Linux. Sen kommer du växa ur ditt utrymme på servern snabbare med stora bilder. Jag kör visserligen Picasa för samtliga bilder och andra kör flickr m.m. för att undkomma detta problem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted April 14, 2011 Share Posted April 14, 2011 Just ja så kan man ju göra när bilderna är "bautastora". Har alltid haft lite problem med storbildvisning förut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yanker Posted April 14, 2011 Author Share Posted April 14, 2011 Jocke4U: tack för tipset! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yanker Posted October 17, 2011 Author Share Posted October 17, 2011 Jaha då var SFRO 1 Avklarad utan några klagomål! Lyckligt som aldrig förr! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted October 17, 2011 Share Posted October 17, 2011 Stort GRATTIS, jag anade att det skulle gå bra för dig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted October 17, 2011 Share Posted October 17, 2011 grattis :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne E Posted October 17, 2011 Share Posted October 17, 2011 Grattis :racesmile: Attans snyggt o intressant bygge spännande med lite egna karossformer. Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mildseven Posted October 18, 2011 Share Posted October 18, 2011 Jaha då var SFRO 1 Avklarad utan några klagomål! Lyckligt som aldrig förr! Den riktiga lyckan kommer när du får börja köra den //Per Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thornad Posted October 18, 2011 Share Posted October 18, 2011 Bra jobbat Morgan, jag var rädd att projektet hade tagit paus eftersom det varit lungt på bloggen ett tag. Nu har du vintern på dej, snart är det vår igen. Jag tittar över någon dag, ringer dej först. // Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yanker Posted March 24, 2012 Author Share Posted March 24, 2012 Nu har jag lämnat in ramen och alla små detaljer på lack! Det är bara bakaxeln som ska plockars isär och lämnas in i slutet av nästa vecka! Riktigt förväntansfull över att se ramen med lite färg på! :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeÅ Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 (edited) Kul när man kommer så långt, lite bilder sen kanske ? hur går det med utformningen av karossen ? PeÅ Edited March 28, 2012 by PeÅ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yanker Posted May 27, 2012 Author Share Posted May 27, 2012 här kommer lite bilder på bygget, har fått lite färg på grejerna.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted May 27, 2012 Share Posted May 27, 2012 Snyggt. Snart en Sevenbil till för gatbruk i Arboga. Jag gillar din konstruktion med kylaren i bilens bakparti. Enda nackdelen är att kylfläktar väsnas mycket och fläkten kommer nära öronen. Å andra sidan kanske den inte behöver gå så mycket för systemet rymmer mer vatten samt växla upp en dimension på kylarvolym / storlek för det är mer rymligt baktill på bilen än i nosen. Ett annat alternativ är en hastighetsreglering av fläkten istället för till-från reglering. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted May 27, 2012 Share Posted May 27, 2012 här kommer lite bilder på bygget, har fått lite färg på grejerna.... Hej, Det är jättekul att kolla på bilder men att kolla på bilder ....men bilder som exploderar i ansiktet hoppar jag över. Då har jag ändå fullHD 1920 x 1080 upplösning. Att lägga upp bilder i upplösning 3264 x 1836 (en jag kollade) är inte helt bra. Finns många som har 1024x768 vilket betyder att 1/3 av bilden får plats samt att överblicken försvinner. OBS Detta är inte riktat emot dig enbart utan alla som laddar upp jättestora bilder....det var bara din tråd som fick lite smäll ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yanker Posted June 19, 2012 Author Share Posted June 19, 2012 motor på plats igen! :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted June 19, 2012 Share Posted June 19, 2012 Snyggt Yanker! Gillar också dina H2O rör från pump till kylaren bak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yanker Posted July 30, 2012 Author Share Posted July 30, 2012 Fan vad det kliar i bilbyggarfingrarna! Men har rivit garaget och väntar på bygg-mtrl, för att bygga ut det 16kvm! Får bygga något iaf! :-/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yanker Posted November 8, 2015 Author Share Posted November 8, 2015 Nu har det tagit lite fart på bygget. Efter en del växellåda problem sista åren så har jag köpt och monterat en ny växellåda. Här kommer en film när jag kör in den. Har dock några mil kvar innan man kan gasa ordentligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted November 8, 2015 Share Posted November 8, 2015 Najs, men kör du grusväg?? Jag gillar inte att spotta grus....och r-däcken vill gärna spruta det :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted November 8, 2015 Share Posted November 8, 2015 Najs växellåda är min reflektion :-) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yanker Posted November 8, 2015 Author Share Posted November 8, 2015 Ja det blev lite grusväg. Men roligt att prova att sladda lite. Men du har rätt i att det spottar duktigt med grus från R-däcken. Men vad underbar lådan är. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fjonkalicious Posted November 9, 2015 Share Posted November 9, 2015 Vad är det för v-låda? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yanker Posted November 12, 2015 Author Share Posted November 12, 2015 Vad är det för v-låda? Det är en tractive rdt175. 5 vxl sekventiell. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fjonkalicious Posted November 12, 2015 Share Posted November 12, 2015 Försökte kolla upp pris, men det jag hittade var väldigt långt från low cost.... :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yanker Posted November 12, 2015 Author Share Posted November 12, 2015 Kan nog hålla med om att priset inte är low cost, men finns ingen bättre låda för detta pris... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted November 13, 2015 Share Posted November 13, 2015 Det där verkar vara en riktigt fin låda! Grattis! :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts