Jump to content

MV Yanker


Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Nu har det hänt lite i garaget igen, de senaste dagarna har jag bytit motor, och hårdare motor kuddar, kylar rör och slangar är monterade, oljekylaren och slangar är fixade, Igår monterade jag de nya krängarna. snart ska jag börja bygga grenröret...

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Nu har man haft lite tid att planera sitt bygge, har legat hemma i soffan och repat mig efter en akut blindtarmas operation i 3 dagar. Och lyckats samla på mig ganska mycket delar så jag kan bygga vidare! Det som ligger närmast på listan är att börja jobba lite med formen på karossen, kommer lägga ut en bild så fort den börjar ta form! kommer börja med noskonen, kan bli vilken dag som helst! Sedan har ett Vems insprutning kommit hem och en mätare från acewell. Så jag har legat i soffan och ritat 2 elsystem, ett till belysningen och ett till sprutet!

Link to comment
Share on other sites

Yes, det funkar även på Linux. Sen kommer du växa ur ditt utrymme på servern snabbare med stora bilder. Jag kör visserligen Picasa för samtliga bilder och andra kör flickr m.m. för att undkomma detta problem

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Bra jobbat Morgan,

jag var rädd att projektet hade tagit paus eftersom det varit lungt på bloggen ett tag.

Nu har du vintern på dej, snart är det vår igen.

Jag tittar över någon dag, ringer dej först.

// Peter

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Nu har jag lämnat in ramen och alla små detaljer på lack! Det är bara bakaxeln som ska plockars isär och lämnas in i slutet av nästa vecka!

Riktigt förväntansfull över att se ramen med lite färg på! :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Snyggt. Snart en Sevenbil till för gatbruk i Arboga.

Jag gillar din konstruktion med kylaren i bilens bakparti. Enda nackdelen är att kylfläktar väsnas mycket och fläkten kommer nära öronen. Å andra sidan kanske den inte behöver gå så mycket för systemet rymmer mer vatten samt växla upp en dimension på kylarvolym / storlek för det är mer rymligt baktill på bilen än i nosen. Ett annat alternativ är en hastighetsreglering av fläkten istället för till-från reglering.

Link to comment
Share on other sites

här kommer lite bilder på bygget, har fått lite färg på grejerna....

Hej,

Det är jättekul att kolla på bilder men att kolla på bilder ....men bilder som exploderar i ansiktet hoppar jag över. Då har jag ändå fullHD 1920 x 1080 upplösning. Att lägga upp bilder i upplösning 3264 x 1836 (en jag kollade) är inte helt bra. Finns många som har 1024x768 vilket betyder att 1/3 av bilden får plats samt att överblicken försvinner.

OBS Detta är inte riktat emot dig enbart utan alla som laddar upp jättestora bilder....det var bara din tråd som fick lite smäll ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 years later...

Nu har det tagit lite fart på bygget. Efter en del växellåda problem sista åren så har jag köpt och monterat en ny växellåda. Här kommer en film när jag kör in den. Har dock några mil kvar innan man kan gasa ordentligt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...