Michael Posted March 11, 2010 Share Posted March 11, 2010 Vad har hänt med hemsidan ?? så här står det Warning: Parameter 2 to frontpage() expected to be a reference, value given in /customers/locostsweden.se/locostsweden.se/httpd.www/includes/Cache/Lite/Function.php on line 100 Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rohan Posted March 11, 2010 Share Posted March 11, 2010 Om ingen har försökt att uppdatera systemet (Mambo) nyligen så verkar det lite misstänkt. Kanske någon försökt hacka sidan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rohan Posted March 11, 2010 Share Posted March 11, 2010 Efter lite snabbt googlande så verkar det som att det kan bero på att webbhotellet uppdaterat PHP till en senare version och att det inte lirar så väl med Mambo/Joomla. Hur aktuell version körs av PHP och Mambo/Joomla? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted March 11, 2010 Share Posted March 11, 2010 Finns väl inga relationer mellan Mambo och Joomla idag (även om Joomla har sitt ursprung i Mambo). Kör personligen Joomla :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rohan Posted March 12, 2010 Share Posted March 12, 2010 Nej, jag är medveten om att relationen är mycket svag idag men samtidigt är jag inte helt hundra på vilket som körs på vår server. :unsure: Skulle tro att vi har Mambo som system? Frågan kvarstår ändå. Har vårt webbhotell uppgraderat vår körmiljö (främst PHP) någon av de senaste dagarna? Har vi senaste versionen av Mambo? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted March 12, 2010 Share Posted March 12, 2010 Vi kör Mambo och har ej senaste versionen, därav felet. Webbhotellet uppgraderade sina servrar för någon vecka sedan. Men jag har inte haft tid att göra något webbsidan denna vecka. Ska se om jag hinner i helgen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted March 13, 2010 Share Posted March 13, 2010 Tyvärr har jag stött på patrull och hemsidan är nere. Jobbar på det och hoppas på det bästa. slipper iaf melodifestivalen :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berne Posted March 13, 2010 Share Posted March 13, 2010 det gör inget för fel låt vann Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted March 13, 2010 Share Posted March 13, 2010 Sådan underhållning som får friskt folk att slippa melodifestivalen är sådant som vanligtvis faktureras i efterhand. Kommer det en faktura för "friskvård" så vet du vad det är. :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted March 14, 2010 Share Posted March 14, 2010 jag kommer inte in på¨locostsweden.se utan måste gå bakvägen via en forumsida? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted March 14, 2010 Share Posted March 14, 2010 hela helgen har forumet vart otroligt långsamt ,en minut för varje klick, är inga problem när jag surfar runt på nätet annars , bara här , vad beror det på? Som det är nu är det ingen mening att gå in på forumet längre och kolla då det skulle ta en timme för att kolla nya inlägg. Jörgen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 (edited) Tror det är olika från ställe till ställe. Jag har surfat en "hel del" på söndagen och skrivit en del också. forumet har rullat på precis som vanligt. Jag använde forumet under hela dagen vid mycket skilda tillfällen. Däremot startsidan www.locostsweden.se var inte så pigg. Direktlänken in på forumet gick som vanligt. Nu när jag skriver detta så får väl jag också tvärstopp ............ Edit: Tillägg: Nej forumet svarade direkt på inlägget och tillägget. Puhhhhhh Edited March 15, 2010 by cealm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 Vi har problem med hemsidan och hoppas lösa det så snart som möjligt. Däremot så rullar forumet på som vanligt, iaf för mig. Det är 2 skilda systemlösningar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rohan Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 Webbhotellet vi har (One) är väl inte riktigt kända för att ha förutsägbar prestanda, sen kan ju de två systemen (huvudsiten och forumet) vara rätt olika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted April 28, 2010 Author Share Posted April 28, 2010 Jag gillar det jag ser på den nya hemsidan :racesmile: Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted April 28, 2010 Share Posted April 28, 2010 Det finns en hel del att göra på den sidan. Men det är ett steg i rätt riktning //Jonas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berne Posted April 29, 2010 Share Posted April 29, 2010 jag tycker också att den ser väldigt bra ut. Nu får man väl ändra så att man inte går direkt till forumet när man startar datorn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted April 29, 2010 Share Posted April 29, 2010 Yes, inte ofta man hoppar dit dock men gillar klart bättre denna (standard) template istället för den som var för någon vecka sedan men behöver lite touch av seven/Locost Sweden :) . Trevligt att du har valt Joomla denna gång. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 Absolut kommer det en locostifiering av hemsidan längre fram. Det viktigaste nu var att få upp en väl fungerande sida igen :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted May 5, 2010 Author Share Posted May 5, 2010 Jag är väll knäpp men jag gillar att den är neutral utan för mycket störande utsmyckning. Det är faktiskt en av de snygaste hemsidor jag sett på länge. Tycker Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted May 5, 2010 Share Posted May 5, 2010 Visst är den neutral och enkel. Men lite sevenanknytning måste vi allt ta till ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts