Jump to content

Hemsidan


Michael

Recommended Posts

Vad har hänt med hemsidan ?? så här står det

Warning: Parameter 2 to frontpage() expected to be a reference, value given in /customers/locostsweden.se/locostsweden.se/httpd.www/includes/Cache/Lite/Function.php on line 100

Michael W

Link to comment
Share on other sites

Efter lite snabbt googlande så verkar det som att det kan bero på att webbhotellet uppdaterat PHP till en senare version och att det inte lirar så väl med Mambo/Joomla. Hur aktuell version körs av PHP och Mambo/Joomla?

Link to comment
Share on other sites

Nej, jag är medveten om att relationen är mycket svag idag men samtidigt är jag inte helt hundra på vilket som körs på vår server. :unsure: Skulle tro att vi har Mambo som system? Frågan kvarstår ändå. Har vårt webbhotell uppgraderat vår körmiljö (främst PHP) någon av de senaste dagarna? Har vi senaste versionen av Mambo?

Link to comment
Share on other sites

Vi kör Mambo och har ej senaste versionen, därav felet.

Webbhotellet uppgraderade sina servrar för någon vecka sedan. Men jag har inte haft tid att göra något webbsidan denna vecka.

Ska se om jag hinner i helgen.

Link to comment
Share on other sites

hela helgen har forumet vart otroligt långsamt ,en minut för varje klick, är inga problem när jag surfar runt på nätet annars , bara här , vad beror det på?

Som det är nu är det ingen mening att gå in på forumet längre och kolla då det skulle ta en timme för att kolla nya inlägg.

Jörgen

Link to comment
Share on other sites

Tror det är olika från ställe till ställe. Jag har surfat en "hel del" på söndagen och skrivit en del också. forumet har rullat på precis som vanligt. Jag använde forumet under hela dagen vid mycket skilda tillfällen. Däremot startsidan www.locostsweden.se var inte så pigg. Direktlänken in på forumet gick som vanligt.

Nu när jag skriver detta så får väl jag också tvärstopp ............

Edit: Tillägg: Nej forumet svarade direkt på inlägget och tillägget. Puhhhhhh

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Vi har problem med hemsidan och hoppas lösa det så snart som möjligt.

Däremot så rullar forumet på som vanligt, iaf för mig. Det är 2 skilda systemlösningar.

Link to comment
Share on other sites

Webbhotellet vi har (One) är väl inte riktigt kända för att ha förutsägbar prestanda, sen kan ju de två systemen (huvudsiten och forumet) vara rätt olika.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Yes, inte ofta man hoppar dit dock men gillar klart bättre denna (standard) template istället för den som var för någon vecka sedan men behöver lite touch av seven/Locost Sweden :) . Trevligt att du har valt Joomla denna gång.

Link to comment
Share on other sites

Absolut kommer det en locostifiering av hemsidan längre fram. Det viktigaste nu var att få upp en väl fungerande sida igen :)

Link to comment
Share on other sites

Jag är väll knäpp men jag gillar att den är neutral utan för mycket störande utsmyckning. Det är faktiskt en av de snygaste hemsidor jag sett på länge.

Tycker

Michael W

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...