jesper malmö Posted April 11, 2010 Share Posted April 11, 2010 Har lige fået min ramme hem! Og så er jeg blevet i tvivl Hvilken motor jeg skal ha i. Jeg har en pinto 2,1 + type 9 effekt? samt en suzuki gsx1100f -89 (förgasere) men med 130 hk 112 nm. Nogen herinde som kan sige for og imod? på forhånd tak. jesper ramme 1.bmp ramme 2.bmp ohc 1.bmp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jay-c Posted April 11, 2010 Share Posted April 11, 2010 gsx1100F -89 är väl luftkyld, då skulle det kunna bli problem med kylning i en 7:a kanske? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted April 11, 2010 Share Posted April 11, 2010 nä jag tror den är vätskekyld och det kan vara oljekyld. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jay-c Posted April 11, 2010 Share Posted April 11, 2010 kollade upp lite historia och alla suzuki 1100F är luftkylda med oljekyl, innan 97 är det i stort sett bara gsx-r och RF som är vätskekylda hos suzuki http://www.suzukicycles.org/GSX-series/GSX1100F.shtml Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted April 11, 2010 Share Posted April 11, 2010 (edited) okej. R en kom väl på -80talet med oljekyld motor. Men sacs är oljekylt super advansed cooling system http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Advanced_Cooling_System Edited April 11, 2010 by Thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jesper malmö Posted April 11, 2010 Author Share Posted April 11, 2010 Jeg kan godt se problemet, men kanske en störra olieköler kunne hjälpa... Ellers må pintoen i, et gennemprövat projekt så klart. takker indtil videre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chriss Posted April 14, 2010 Share Posted April 14, 2010 Istället för ett vanligt kyl i fronten får det bli en olje kyl med extrema mått :) Har en 19 raders olje kyl till min pinto med termostat (overkill men den va på rea). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted April 14, 2010 Share Posted April 14, 2010 originaloljekylaren är ganska stor. min son har en gsxr 750 sacs kyld. den räcker nog till och man kan kompl. med elfläkt. men ev. kan cylindrarna behöva lite luft som blåser på den. det behövs nog inte mycket. min kompis har en gsx 1100E trimmad och han har en plåt för cylinderraden för att olja ska upp i temp och så har han kört i 8 år nu.han kör hårt med sin hoj. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.