Jump to content

"Klister" till alupanelerna


Panzer

Recommended Posts

Hej!

Nu börjar jag närma mig att poppa dit alupanelerna och golv!

Vad är den här på forumet samlade kunskapens råd för vad jag skall använda som "klister"?

//

JEK

Link to comment
Share on other sites

I byggtråden av blackbirdseven skriver han om nått från Würth som liknar sikaflex. Tätar och limmar. Det kanske kan va nått. Har själv inte kommit så lång än tyvärr.

/Anders

Link to comment
Share on other sites

Fanns redan info här,

http://www.locostswe...indpost&p=39099

3M 8115 Panel Bonding Karosserilim - ett nytt och innovativt system för limning vid byte av karosseripaneler

3M 8115 Panel Bonding Karosserilim är ett nytt och kostnadseffektivt system för limning karosseripaneler. Limmet appliceras enkelt antingen med en manuell eller luftdriven appliceringspistol.

3M 8115 Panel Bonding Karosserilim är krocktestat och ger samma styrka vid sammanfogning som svetsning utan svetsningens nackdelar. Detta inkluderar värmebildning, svetsstänk och brandfara. Användning av 3M 8115 Panel Bonding reducerar arbetstid och kostnader samtidigt som limmet ger ett utmärkt rostskydd.

Link to comment
Share on other sites

Vad är det egentliga syftet? Täta, dämpa skrammel eller limning?

Min uppfattning har varit tätning och dämpning men det klart att med en starkt lim så styvar det ju upp också.

Roadster rekommenderar syrafritt silikon för att minska risken för korrision. http://www.ego.de/english/Produktblaetter/silicon320.pdf säljer dom.

PL400 är väl det en del som har använt också (tror det är likvärdigt med Sikabond).

Link to comment
Share on other sites

PL400 är ju bilbyggarens bästa vän, men frågan är om inte Biltemas vindrutetätning är bättre ibland. Som seg svart silikon fast övermålningsbar och med ett bra bett.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jag kör Plastic Padding P700 från Clas Olsson, 89:- per tubfinns i olika färger, mycket starkt och flexit, 1 tub räckte nästan till alla paneler.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...