Krolleg Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 (edited) Jag kommer att komma vid 13-14 tiden nått sånt. Beror på när ja slutar jobbet. Får se om ja hinner komma innan regnet men ja hoppas ja hinner se lite bilar i depån iaf :) Å ja hoppas att yr.no har mer rätt än klart.se iaf Edited August 12, 2010 by Krolleg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 med så många på plats, hoppas jag det blir massor av bilder för oss som inte kunde åka med... :banghead: är detta den största locost ansamligen i sverige?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimmen Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 är detta den största locost ansamligen i sverige?? Vi var 23 sjuor på Gotland förra helgen, vi får se om det blir fler här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Sent from my HTC Hero using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Just nu 6st på hantverksgården Sent from my HTC Hero Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gabbes Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Dessvärre blir jag tvungen att hoppa av...men jag skall banne mig komma dit till nästa år istället! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Vi var 23 sjuor på Gotland förra helgen, vi får se om det blir fler här. Förra året var vi väl 24 sjuor på Kullen om jag inte minns fel .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baging Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Nuså! Lastad och så färdig man kan bli! Har säkert glömt massor med grejer, men men ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Här kommer lite bilder från banan dagen innan. Anders mekar bromsar och tänder grill med CRC belt grip. Sen kan ni se hur mysigt vi har det i släpet, Jag, Anders och Dennis (Anders son) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baging Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Sen kan ni se hur mysigt vi har det i släpet, Jag, Anders och Dennis (Anders son) Ahhhh.... skönt om det börjar regna!!! Ni har väl öronproppar med er?? :D :D ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted August 13, 2010 Share Posted August 13, 2010 7.10 åker från grästorp, 5 mil till kullen det TOK regnar :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted August 13, 2010 Share Posted August 13, 2010 6.56 Solen skiner på banan. Precis vaknat i kärran Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted August 13, 2010 Share Posted August 13, 2010 LUPUS, jag tror det är värre än så. yr.no svarar att Arboga har fint väder med sol och det stämmer när jag tittar ut. Skall visst komma lite blött under dagen här hemm men inget allvarligt.... Sedan skriver jag in Kinnekulle som ort. Svaret blir Webbsidan kan inte visas. Har Kinnekulle regnat bort helt? Webben har tagit bort orten? Provar jag på någon annan ort fungerar det. Blir lite orolig när jag strax åker från sol till vaddå? Ingenting, eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted August 13, 2010 Share Posted August 13, 2010 Jag tror inte kinnekulle har regnat bort hel. Då borde jag har åkt med i sånt fall. Men jag tror jag är kvar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerhard Posted August 13, 2010 Share Posted August 13, 2010 (edited) Du har väl förtöjt väl? Edited August 13, 2010 by Gerhard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mildseven Posted August 13, 2010 Share Posted August 13, 2010 (edited) [ Sen kan ni se hur mysigt vi har det i släpet, Jag, Anders och Dennis (Anders son) INTE avundsjuk på er alls måste jobba. Trodde ni sov i sked //Per Edited August 13, 2010 by Mildseven Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted August 13, 2010 Share Posted August 13, 2010 Just nu duggregn men lättsam stämning Sent from my HTC Hero using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted August 13, 2010 Share Posted August 13, 2010 Mycket trevlig tillställning med rätt ok väder. Många att prata med. Just nu 17:46 står jag still på E20 mitt inne i ett åskväder av klaiber STOR. Där jag står kommer dundret strax före blixten. Suck, inte kul alls. Till och med lastbilarna stannar upp. Jag har kört i regnet i en dryg mil till jag gav upp sedan lättade det lite och start igen men det blev 2 km sen gick det inte längra. Eller det var för stora risker. Nu sitter jag och surfar istället. Bra med bärbar dator och mobilt bredband. Precis allt flyter här...Amfibiebil nästa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted August 13, 2010 Share Posted August 13, 2010 (edited) Då så , hemma igen efter att ha spenderat hela dagen utklädd till fiskare :blink: Regn stället hjälpte dock mot vattnet som kom från ovan. Hade med mig tre ombyte , använde inget ! Hur många bilar var vi i år förresten inklusive de som inte körde ? måste vara nytt 7 rekord på en bana ? Dagen var annars kul, fick mycket övning i att känna vad de redan för breda r-däcken på en 7:a en varm sommar dag innebär i regn. Rekordet blev tre snurrningar på ett varv :whistling:och 6 under hela det passet då jag fick för mig att testa drifting i det värsta regnet. Fick till och med ett litet "märke" med mig hem i år oxå , skillnaden var att denna gång var det inte klister sorten, tur att lack inte skett än. Fick även med mig en att göra lista för vintern baserat på hur bilen kändes på den torra sista biten. Understyrningen från vått blev mera neutral och bakdäckens slitage tyder på dåligt med camber. Tror oxå att man med lite mera varv + en ordentligt översyn av hjulvinklar+ cornerweight kan kapa 2 sec till på vad jag körde så på't igen tills nästa år. Tack till ledningen för träffen ! Men avboka regn passet på förmiddagen nästa år. Edited August 13, 2010 by LUPUS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
auditsq Posted August 13, 2010 Share Posted August 13, 2010 det var en kanon träff.. :thumbsup: fy tusan vad roligt när det bara är 7 folk..inte en bil som var lik någon annans och väldigt trevliga o hjälpsamma människor..kan vi köra en nästa helg också..:wub: tack alla ni som deltog o stort tack till ledningen för ett kanon arr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted August 13, 2010 Share Posted August 13, 2010 filen funkar inte för mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted August 13, 2010 Share Posted August 13, 2010 Jo, nog har vi kul alltid! Sevenfolk ÄR extra trevliga ! I år vart de 25 sjuor som rusade runt banan !! Ambulansfolket berömde också körningen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted August 13, 2010 Share Posted August 13, 2010 Instämmer med övriga, och nästa år SKA jag ha med mig egen bil! (det sa jag förra året också :prop: ) Stort tack till de som fnulade ihop årets träff :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baging Posted August 13, 2010 Share Posted August 13, 2010 Instämmer i kören! Stort tack till ansvariga, funktionärer/flaggvakter och alla deltagare för en kanonkul dag!!! Att det duggade lite på förmiddagen gjorde inte ett sk*t, tyckte det var riktigt kul att åka när det var lite halt :) När det torkade upp efter lunch kändes det som att det gick att åka precis hur fort som helst (nu gjorde det ju inte det, men det är en helt annan grej ;) ) och man blev duktigt svettig av att försöka hänga på alla duktiga chaufförer!!! Kanondisciplin på banan gjorde att det aldrig var i närheten av tillbud, så stort tack till alla deltagande!!! Enda minuset för min del är att jag tydligen inte fattat att man måste stänga av loggern med knappen innan man bryter spänningen, annars tappar man data. Så det enda jag fick sparat var från en stint som började 10.47, dvs mitt i blötan :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
auditsq Posted August 14, 2010 Share Posted August 14, 2010 (edited) Enda minuset för min del är att jag tydligen inte fattat att man måste stänga av loggern med knappen innan man bryter spänningen, annars tappar man data. Så det enda jag fick sparat var från en stint som började 10.47, dvs mitt i blötan :D hehe det gör inget Stefan..jag kan intyga att du var quickast :prop: ...faan ...det börjar funka hyffsat på Kullen nu.. tack till vissa "Trollhätte" killar för väldigt bra tips Edited August 14, 2010 by auditsq Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Norlin Posted August 14, 2010 Share Posted August 14, 2010 Inga bilder? Som vetgirig besökare endast utrustad med mobilens kamera blev det mest teknikbilder, men jag kan bjuda på detta videoklipp på en underbar maskin som var det första man såg när man kom fram: (hur länkar man in video i detta forum? Klicka på bilden så händer något) Depå: Hoppas någon som har en riktig kamera & kan fota delar med sig av sina alster, själv fick jag avvika innan vädret blev bra och saknar åkbilder. Mina teknik & inspirationsbilder ligger här (även fjolårets bilder ligger där) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
auditsq Posted August 14, 2010 Share Posted August 14, 2010 lite bilder..trodde jag tog på alla men det gjorde jag tydligen inte :banghead: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
auditsq Posted August 14, 2010 Share Posted August 14, 2010 en karavan av Sevenbilar på väg från Echsets till banan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
auditsq Posted August 14, 2010 Share Posted August 14, 2010 vill man göra det lätt för sej så kan man bygga nåt sånt här :blink: ..gatreggad..SSJ killar som körde på Torsdagen ..den var inte ful precis :notworthy: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted August 14, 2010 Share Posted August 14, 2010 Bra arrangerat grabbar!!! Det blev ju bra väder till sist oxo, tur att jag inte åkte hem vid lunch. Det blir inga videoklipp från mej tyvär, kameran gillade inte fukten. Men den kanske vaknar till liv om den får torka några dar... //R Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted August 14, 2010 Share Posted August 14, 2010 Trevliga bilder. man blir såå sugen på att ha varit med. Får se nästa år om det blir av för mig. Norlins bild 36 hmm XE-motor med Lysholm. Vems kan den vara.? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted August 14, 2010 Share Posted August 14, 2010 Jag tog en del bilder som jag ska fixa till när jag kommer hem ikväll. Så håll utkik HTC Hero using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle17B Posted August 14, 2010 Share Posted August 14, 2010 Tack allihop för en riktigt trevlig dag. Var första gången på bana för både mig och bilen och riktigt kul att köra. Jag har lagt upp lite blandade bilder här: http://sevengallery.superseven.se/ /Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baging Posted August 14, 2010 Share Posted August 14, 2010 Ahh! Kul med bilder :) Tack!! Har en kompis som var och filmade en stund... Nån mer än jag som har träningsvärk i dag? Måste skaffa en riktig stol, så man slipper spjärna mot med hela kroppen :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted August 14, 2010 Share Posted August 14, 2010 Ingen tränings verk men båda knäna har tendens till blåmärken på utsidan efter svängar , blir helt klart att stoppa vissa punkter med något mjukt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baging Posted August 14, 2010 Share Posted August 14, 2010 Ingen tränings verk men båda knäna har tendens till blåmärken på utsidan efter svängar , blir helt klart att stoppa vissa punkter med något mjukt. Hahaha, samma här! Hade blåmärken efter körningen med Snowdragon, så i går hade jag lånat sambons handbollsbenskydd :D :D :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted August 14, 2010 Share Posted August 14, 2010 En perfekt dag, trots regnet. Intressanta bilar och människor, och vi klarade oss från större missöden. Och som avslutning en grillkväll. Vad mer kan man begära!? :) Det var riktigt kul att äntligen prova bilen på bana, även om jag tog mig runt långsammast av alla. På blött kändes det lite läskigt, men det var ändå skoj. På torrt kändes det kanon ända tills oljetrycket började försvinna i inbromsningarna. Men nåt ska man väl ha att göra i vinter... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted August 14, 2010 Share Posted August 14, 2010 Tack för en trevlig dag med mycket bilprat och även en del körning efter lunch. :) :) Det är kul att träffa er så här runt en gemensam tillställning och jag ser fram emot nästa körning. Det får gärna bli fler körningar per år och även om det skulle innebära en smärre prishöjning är det Ok för mig. Jämfört med att köra med andra storklubbar på bana är denna bra organiserad, bra disciplin på förarna, lagom mängd bilar med ungefärlig samma prestanda/vikt/storlek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted August 14, 2010 Share Posted August 14, 2010 och jag fick umgås med min stora syster som jag ser max 1 gång /år... typiskt att hon kommer denna dagen.. mer bilder pleeese!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted August 15, 2010 Share Posted August 15, 2010 Vill också passa på att tacka för en trevlig dag. Bra organisation, glada och trevlig människor, roliga bilar. Själv hade jag lite strul med "Mappen" (vilken var väntat iofs), Sen hoppade en kylarslang (Nya stockholmssyndromet, som nån sa). Men annars gick det bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted August 15, 2010 Share Posted August 15, 2010 Trevliga bilder. man blir såå sugen på att ha varit med. Får se nästa år om det blir av för mig. Norlins bild 36 hmm XE-motor med Lysholm. Vems kan den vara.? Det måste vara Anders bil. Jag ska lägga upp lite bilder också, men jag håller på att flytta så det är ont om både tid och bandbredd just nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted August 15, 2010 Share Posted August 15, 2010 oj. trevligt. vart flyttar du? hus lgh? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted August 15, 2010 Share Posted August 15, 2010 Vill också stämma in i tackar-kören. Mycket trevlig dag och det är en bra vitamininjektion att se till att bygga klart tills nästa år. Den bara måste vara klar då :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted August 16, 2010 Share Posted August 16, 2010 Börjar med en gäng bilder Kommer fylla på allt eftersom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted August 16, 2010 Share Posted August 16, 2010 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted August 16, 2010 Share Posted August 16, 2010 trevliga bilder. Var det någon som hade problem med ljudnivån? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted August 16, 2010 Share Posted August 16, 2010 rester från betydligt dyrare bilar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle17B Posted August 16, 2010 Share Posted August 16, 2010 (edited) Bra bilder! Jättekul! Ni som hade kamera med. Flera! Edited August 16, 2010 by pelle17B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olofson Posted August 16, 2010 Share Posted August 16, 2010 trevliga bilder. Var det någon som hade problem med ljudnivån? Japp, jag! :D (Grön Westfield V6.) 96 dB. Blev till att hänga på de gamla oljefaten igen - men f-n vet om det inte var bättre drag de sista tusen varven med dem... Insatserna i det "riktiga" systemet börjar nog påverka lite där uppe, trots allt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baging Posted August 16, 2010 Share Posted August 16, 2010 Kul!! Sk*tkul med bilder!! Stort tack!!! :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts