Olofson Posted August 9, 2010 Share Posted August 9, 2010 Tyvärr blir det ingen körning för mig på fredag :angry: . Ingen dragbil finns för mig så då står jag över. Är inte bilen gatlegal...? ;) (Ok, jag har bara tre timmar att åka... *skäms lite*) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted August 9, 2010 Share Posted August 9, 2010 Tyvärr blir det ingen körning för mig på fredag :angry: . Ingen dragbil finns för mig så då står jag över. Så jävla tråkigt att inte köra, det enda man sett fram mot i år Samma läge för mej, men jag ska prova dra med min lilla Focus. Vete fan hur det går (eller vad polisen säger).. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olofson Posted August 9, 2010 Share Posted August 9, 2010 8,3mm regn på fredag som det ser ut just nu :( Då blir man... blöt! :D En del regn på onsdag också (TPC-träffen), men på torsdagen (SSJ) kan man nog få känna på lite torr asfalt också. Jaja... Man får ju iaf lite halkträning, får se om elektronik och allt klarar regnet, samt en ny dekal på bilen. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted August 9, 2010 Share Posted August 9, 2010 Hmmm, nu kliar jag mig i huvudet rörande planeringen för dag/kväll.. Körning kommer ju ske fredag och det jag nu funderar på är när ni skall grilla, dricka öl och sova över (jag antar att dessa hör ihop ..don't drink and drive :) ) Det var ju synd Micke, har du sålt den? :blink: Vi är några stycken som nu har bokat rum på Hantverksgården som ligger strax intill banan, tänkte grilla, dricka öl och umgås på fredagskvällen. :) Vi har tillgång till trädgården och en stor veranda.Vore kul om vi blev många, så ring och boka nu innan det blir fullt! Länk: www.echset.se Detta tolkar jag som övernattning fredag 13:e till lördag 14:e men.. Trevligt att du joinar på hantverksgården. Jag ska bo där torsdag till fredag, men jag fick visst ett enkelrum.. Kolla med "Alfa Ronny" och "Arrowsmith" Det är trevliga pöjkar :) ...står det torsdag 12:e till fredag 13:e...skall Ni övernatta två nätter eller är det nåt jag har fattat fel?! Jag har bokat övernattning torsdag 12:e till fredag 13:e och det vore ju inte roligt om man sitter där själv :unsure: PS. Kom på det...hoppas inget händer fredagen den 13:e :blink: :o ...fast för mig är det väl snarare tur för jag föddes fredag den 13:e annan månad DS. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted August 9, 2010 Share Posted August 9, 2010 Är inte bilen gatlegal...? ;) (Ok, jag har bara tre timmar att åka... *skäms lite*) Hehehe, visst är bilen legal å allt sånt. Skulle jag vara 100% säker på att dagen avlöpte utan incidenter så hade jag åkt. Men händer något så är det för långt hemifrån för att det ska vara värt chanstagningen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olofson Posted August 9, 2010 Share Posted August 9, 2010 Hehehe, visst är bilen legal å allt sånt. Skulle jag vara 100% säker på att dagen avlöpte utan incidenter så hade jag åkt. Men händer något så är det för långt hemifrån för att det ska vara värt chanstagningen Nej, det finns ju alltid en risk att man inte har något att åka hem med sedan; det går ju inte att bortse från. Å andra sidan är ju inte risken obefintlig när man är ute och nöjesåker på vägarna heller. Riskkalkyl är luriga saker... :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted August 9, 2010 Share Posted August 9, 2010 Tyvärr blir det ingen körning för mig på fredag :angry: . Ingen dragbil finns för mig så då står jag över. Så jävla tråkigt att inte köra, det enda man sett fram mot i år Om vädret är OK så tar jag hojen ner. Isåfall tar jag även med mig T-shirts (Locostsweden) för försäljning Du kan väl samköra med CEALM, han har en fin dragbil och ett bra släp som han lovade att fixa till årets körning. Vad jag förstått ska han ändå komma ner och titta på oss andra som försöker hitta runt på banan. Om jag inte hoppade över allt för många geografilektioner så bor ni inte allt för långt ifrån varandra (ca 6 mil) och du kan väl köra den sträckan med sjuan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baging Posted August 9, 2010 Share Posted August 9, 2010 Skulle det gå illa för någon, har jag ett släp att låna ut efter fredagen.... täckt med en totalvikt på 980 med min bil på. Kan inte garantera att alla passar, men min går in precis :) Jag drar upp min trots att jag bor 2 mil från. Mest för att kunna få med lite verktyg i dragbilen ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle17B Posted August 9, 2010 Share Posted August 9, 2010 Hmmm, nu kliar jag mig i huvudet rörande planeringen för dag/kväll.. Körning kommer ju ske fredag och det jag nu funderar på är när ni skall grilla, dricka öl och sova över (jag antar att dessa hör ihop ..don't drink and drive :) ) Detta tolkar jag som övernattning fredag 13:e till lördag 14:e men.. ...står det torsdag 12:e till fredag 13:e...skall Ni övernatta två nätter eller är det nåt jag har fattat fel?! Jag har bokat övernattning torsdag 12:e till fredag 13:e och det vore ju inte roligt om man sitter där själv :unsure: PS. Kom på det...hoppas inget händer fredagen den 13:e :blink: :o ...fast för mig är det väl snarare tur för jag föddes fredag den 13:e annan månad DS. Jag har bokat två nätter på Hantvrksgården 12e-14e /Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackbirdseven Posted August 9, 2010 Author Share Posted August 9, 2010 Jag har bokat två nätter, torsdag - fredag och fredag - lördag. grillningen var tänkt till fredagskvällen, efter körningen :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted August 9, 2010 Share Posted August 9, 2010 Tack, nu är min förvirrade hjärna (tillfälligt) lugn :) Skall nog ringa och se om jag kan boka om, om inte det går så bor jag inte så långt ifrån utan det är möjligt vara med och grilla fast utan bärs ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackbirdseven Posted August 9, 2010 Author Share Posted August 9, 2010 (edited) Lite info om fredagen, tider m.m. Plats: Kinnekulle Ring Datum : Fredagen den 13 augusti 2010 Deltagare: Banträffen är öppen endast för medlemmar i Locostsweden MK och för Locost-bilar. I mån av plats kan ev. medlemmar med andra sportbilar än locost’s beredas plats. Regler för deltagande: Medlemsavgift för 2010 och anmälningsavgift skall finnas på klubbens konto. Fordon: Deltagande bil skall uppfylla minst ett av nedanstående krav: • Bilen skall vara besiktigad av SFRO (SFRO #2). • Bilen skall vara kontrollbesiktigad och godkänd av Svensk Bilprovning. • Bilen skall ha gällande vagnbok utfärdad genom Svenska Bilsportförbundet. Ovanstående skall verifieras av deltagare innan start tillåts. Tider: 08.30 Samling 09.00 Följa John Körning ca 09.30 till 11.30 Körning gruppvis (mindre erfarna / erfarna) i 20 minuter per grupp ca 11.30 till 16.30 Open pitlane med ca 20 bilar på banan åt gången. Körning: Denna träff är avsedd som introduktion för ovana förare i första hand, och därför kommer det inte att vara tillåtet med ”tävling” utan omkörningar får endast ske när framförvarande bil markerat att han uppmärksammat en snabbare bil som kommer ifatt, samt att framförvarande bil skall sänka farten och gå åt sidan. Deltagare som ej följer dessa regler kommer ovillkorligen att vinkas av banan. Buller: Kinnekulle Ring har numera 92 dB(A) som gräns för buller (tidigare gräns var 95dB)och mätningar kommer att ske hela dagen. Bilar som bullrar mer än tillåtet kommer att vinkas av och ej släppas ut förrän bullret dämpats. (Infon angående ljudnivån på Kinnekulles hemsida är tydligen inte uppdaterad än...) Flaggvakt: Samtliga deltagare kommer att tilldelas ett flaggvaktspass om en timma. Deltagare ansvarar själv för att tider hålls så att vi ej behöver flagga av för att flaggvakt saknas. Förtäring: Mat och fika finns att köpa (tillhandahålls av cateringfirma som har avtal med Kinnekulle Ring). Räddning: Ambulans är bokad och finns på plats hela dagen. Försäkring: Evenemanget försäkrat hos SMA. Varje deltagare måste således ha en förarförsäkring hos SMA, http://www.svenskamo...rtalliansen.se/ VARMT VÄLKOMNA! :D Edited August 10, 2010 by blackbirdseven Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olofson Posted August 9, 2010 Share Posted August 9, 2010 Kommer det gå att lösa SMA engånglicens på plats? Det är (som vanligt) problem med förnyelsen av min SMA-licens, som ju gick ut här om dagen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 1. Henrik Bergsten, Blackbirdseven 2. Ronny Norkvist, AlfaSeven 3. Tobias Berndtson , SuperSonett 4. Magnus Mårtenson, Morty 7 5. Michael Wänström, Michael 6. Håkan Wennerberg 7. Bengt Löwenhamn, Suntec 7 8. Peter Boström, Iltempogigante 9. Anders Magnusson Estfield super8 10. Supercat Tommy Loob 11. Anders Ahlzen 12. Peter Börjesson Pegasus 7+ 13. Pareli Hansen silverkulan 14. Göran Karlsson, Snapper 7 15. Thomas Lundgren MK indy 16. Charles Holmberg DD7 17. Hans Johansson 18. Johnny Johansson 19. Håkan Book 20. Stefan Båging, Lådbilen 21. Jan Fagerberg Westfield 22. David Olofson, Westfield V6 23. Gabriel Grandicki, Nova-R1 24. Micael Åman, Moose EVO14 25. Fredrik Askling, Tiger E1 26. Anders Karlqvist 27. Jonas Zetterman, Indy Z7 28. Joakim Granfors, Westfield HONDA 29. Jörgen bock, caper7 30. Lenny Enander, Corne7is Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 Jag bokat in mig på Kollängens på Fredag. Det var fullt på hantverkshuset :(. Men det var inte så långt mellan där. Så antingen håller man sig nykter och kör. Eller så fyllgår man bara helt enkelt. Man skall inte underskatta apostlahästarna. (Torsdag natt kvartar jag på i släpet) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 (edited) Micael: Jag har precis avbokat mig på Hantverksgården natten torsdag/fredag då jag lika gärna kan åka. Om du vill ha denna natt där och plats så finns det en plats just nu :) Men hänger gärna med på kvällen ändå och grillar och avnjuta en stor cola ;) Ni som planerar dagen kan sätta mig på nåt flaggvaktspass även om jag inte är deltagare i den meningen :) Edited August 10, 2010 by Jocke4U Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 Tackar, Det är dock fredag till lördag som jag behövde boende. Men tack för omtanken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 27. Jonas Zetterman, Indy Z7 utgår Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimmen Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 Jag kommer inte att komma. Har haveri på bakre hjullager och hub + att jag måste jobba :-( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackbirdseven Posted August 10, 2010 Author Share Posted August 10, 2010 Synd Kimmen, hade varit kul att se besten in action... Har ju sett på diverse filmklipp när du kört på kullen. :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olofson Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 Jag kommer inte att komma. Har haveri på bakre hjullager och hub + att jag måste jobba :-( Näää...! Trist. :( Hade ju velat se hur långt efter man blir...! :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
auditsq Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 hej jag pratade med Echset på Hantverksgården o hon har fått diverse återbud så det finns totalt 6 bäddar lediga ons-torsd-fred. tänkte bäst att posta det här ifall det är nån som har fått nobben eller fortfarande letar rum ring 0511 343113 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 Trevligt, Jag ringer dom direkt i morgon så kanske jag kan få bo med alla andra :) Annars hade jag plaenr på att ta med mig cykeln så hade jag kunna fyllcyklat mellan vandrarhemmen. lägger in en bild på bilen (som bara står och frustar i väntan på Kinnekulle) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle17B Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 (edited) Ja faktiskt, den ser ut som den frustar lite på bilden. Måste vara alla hästkrafterna. Hästar brukar väl frusta en del. Edited August 10, 2010 by pelle17B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 Min plan är att mappa på Kinnekulle. Just nu kör jag på min gamla Zetecmap. Så bilen går som en påse skridskor (uttryck stulet från Kimmen). Så jag vet inte hur många hästar som frustar. men även en liten ponny kan frusta nog så mycket om man kommer riktigt nära. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted August 11, 2010 Share Posted August 11, 2010 Det löste sig med boende på hantverksgården. Hon hade som sagt fått några återbud. Micke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted August 11, 2010 Share Posted August 11, 2010 För er som vill bli snygga till helgen så kommer vi sälja Locostsweden T-shirts på Kinnekulle. Endast 150:- kostar det att bli snyggast i kvarteret :) Kommer att finnas ungefär vid depåhuset Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kumlan Posted August 11, 2010 Share Posted August 11, 2010 1. Henrik Bergsten, Blackbirdseven 2. Ronny Norkvist, AlfaSeven 3. Tobias Berndtson , SuperSonett 4. Magnus Mårtenson, Morty 7 5. Michael Wänström, Michael 6. Håkan Wennerberg 7. Bengt Löwenhamn, Suntec 7 8. Peter Boström, Iltempogigante 9. Anders Magnusson Estfield super8 10. Supercat Tommy Loob 11. Anders Ahlzen 12. Peter Börjesson Pegasus 7+ 13. Pareli Hansen silverkulan 14. Göran Karlsson, Snapper 7 15. Thomas Lundgren MK indy 16. Charles Holmberg DD7 17. Hans Johansson 18. Johnny Johansson 19. Håkan Book 20. Stefan Båging, Lådbilen 21. Jan Fagerberg Westfield 22. David Olofson, Westfield V6 23. Gabriel Grandicki, Nova-R1 24. Micael Åman, Moose EVO14 25. Fredrik Askling, Tiger E1 26. Anders Karlqvist 27. Jonas Zetterman, Indy Z7 28. Joakim Granfors, Westfield HONDA 29. Jörgen bock, caper7 30. Lenny Enander, Corne7is 31 hans kumlin, Htec7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted August 11, 2010 Share Posted August 11, 2010 Caper 7 kommer ej att köra på banan men kommer att vara där, förhoppningsvis med 7:an. Jörgen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted August 11, 2010 Share Posted August 11, 2010 Telefonnummer att ringa om jag inte hittar till banan? :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezroller Posted August 11, 2010 Share Posted August 11, 2010 Vädret på fredag.. som det ser ut nu: http://www.yr.no/sted/Sverige/Västra_Götaland/Götene/time_for_time.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezroller Posted August 11, 2010 Share Posted August 11, 2010 Btw: Saknar någon tak över huvudet så finns det ett par slafar hos mig i stugan.Lite si o så med rinnande vatten just nu bara iom. att pumpen krånglat till o från. :P Har det spikats var vi ses på torsdag? Vandrarhemmet intill Husaby? Verkar bli regn... :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted August 11, 2010 Share Posted August 11, 2010 Då blir man blöt som flicka sa. Alltså när det regnar. Men av egen erfarenhet så vet jag att jag är vattentät och jag brukar oftast torka så fort det slutar regna. Kan inte minnas en enda gång som jag inte har torkat. Syns på banan! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baging Posted August 11, 2010 Share Posted August 11, 2010 Syns på banan! Eller i kattsanden efter vattenplaningen ;) :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackbirdseven Posted August 11, 2010 Author Share Posted August 11, 2010 "Har det spikats var vi ses på torsdag? Vandrarhemmet intill Husaby? Verkar bli regn... " Jag kommer ner till Hantverksgården imorgonkväll, lite osäker på tidpunkt.. Vilka mer kommer dit imorgon? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Jag kommer, hoppas att någon bokat rum till mej, annars får jag väl sova i bilen hehe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezroller Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Vad jag menade: Har det inte bestämts ett ställe för öl + körv mm. för torsdagen? Redan i ett tidigt skede har det ju bestämts att det ska fixas lite sammankomst på fredagen, men tycker mig minnas snack om yorsdagen oxå... :D :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelleöberg Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Trevligt att du joinar på hantverksgården. Jag ska bo där torsdag till fredag, men jag fick visst ett enkelrum.. Kolla med "Alfa Ronny" och "Arrowsmith" Det är trevliga pöjkar :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelleöberg Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Trevligt att du joinar på hantverksgården. Jag ska bo där torsdag till fredag, men jag fick visst ett enkelrum.. Kolla med "Alfa Ronny" och "Arrowsmith" Det är trevliga pöjkar :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelleöberg Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Jag har missat totalt att man skulle göra föranmälan . Kan jag anmäla mej o betala på plats i morn? MVH Pelle Öberg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackbirdseven Posted August 12, 2010 Author Share Posted August 12, 2010 "Jag kommer, hoppas att någon bokat rum till mej, annars får jag väl sova i bilen hehe " Ronny, jag har bokat rum till dig för en natt.. hmm kommer inte ihåg vilken dock.. sitter på jobbet, så jag har inte pappren framför mig, men jag bokade den natt som vi kom överens om någon gång i våras :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackbirdseven Posted August 12, 2010 Author Share Posted August 12, 2010 "Vad jag menade: Har det inte bestämts ett ställe för öl + körv mm. för torsdagen? Redan i ett tidigt skede har det ju bestämts att det ska fixas lite sammankomst på fredagen, men tycker mig minnas snack om yorsdagen oxå... " Vet bara att det kommer bo ett gäng på Hantverksgården och att vi har tillgång till trädgård och veranda med tak.. Det har ju pratats om att träffas och grilla o umgås, men det är inget speciellt arrangerat.. Var och en tar med sig det man vill äta/dricka, och äta bör man ju göra även på torsdagkväll ;) Trevligt att träffas å snacka lite skit :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Vilket gäng !! 1. Henrik Bergsten, Blackbirdseven 2. Ronny Norkvist, AlfaSeven 3. Tobias Berndtson , SuperSonett 4. Magnus Mårtenson, Morty 7 5. Michael Wänström, Michael 6. Håkan Wennerberg 7. Bengt Löwenhamn, Suntec 7 8. Peter Boström, Iltempogigante 9. Anders Magnusson Estfield super8 10. Supercat Tommy Loob 11. Anders Ahlzen 12. Peter Börjesson Pegasus 7+ 13. Pareli Hansen silverkulan 14. Göran Karlsson, Snapper 7 15. Thomas Lundgren MK indy 16. Charles Holmberg DD7 17. Hans Johansson 18. Johnny Johansson 19. Håkan Book 20. Stefan Båging, Lådbilen 21. Jan Fagerberg Westfield 22. David Olofson, Westfield V6 23. Gabriel Grandicki, Nova-R1 24. Micael Åman, Moose EVO14 25. Fredrik Askling, Tiger E1 26. Anders Karlqvist 27. Fredrik Thorsvret 28. Per Öberg 29. Hans Kumlin 30. Lenny Enander, Corne7is Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Nedan finnes en skiss för att hitta fram !! till kinnekulle ring.pdf Pilen vid området har GPS position: N 58° 32.499' E 13° 23.473' Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Challe Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Har bokat in mig på Echset vandrarhem husaby kommer nog sent 22-23oo.Hon sa att det fanns ngn plats kvar hamnade nog ihop med David trodde hon.Challe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Jag ska i morgon försöka lämna ungarna på dagis och låtsas åka till jobbet varefter jag eventuellt smiter iväg till Kinnekulle och tittar på era regn(upp)ställ. Min bilen har jag alltid med mig i mina tankar. Jag kan ju stå där i depån och fundera. Kommer jag står jag gärna flaggpost. Ett utmärkt sätt att se lite action på banan... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Regn?? Det kan jag väl aldrig tro... Här är så fint väder så man undrar om man ska skippa släpet.... ; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezroller Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Det verkar bli uppehåll större delen av dagen: http://www.yr.no/sted/Sverige/Västra_Götaland/Götene/time_for_time.html Ikväll blir det fint! :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 28 grader varmt ???? :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 28 grader varmt ???? :blink: Blixtar och dunder kanske :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts