Jump to content

Byte 7" till 7,5" diff


Jonas

Recommended Posts

Jag ska byta från 7 till 7,5" Sierra diff och måste därför ändra diff fästet.

Tittade på det som hastigast igår och det ser ut som jag bara behöver flytta det ena fästet.

Kan någon bekräfta att det endast är vänster diff fäste som behöver flyttas (1/2")?

(Isåfall är det ju lätt att fästa det nya fästet i det gamla med distanser, svetsa fast och sedan kapa bort det gamla)

Link to comment
Share on other sites

Tackar,

Medbringarens placering har ingen betydelse eftersom jag inte fixat kardanen ännu.

Ska mäta lite för att se att huset får plats innan jag sätter kapen i chassiet!

Link to comment
Share on other sites

Jag var precis ute för att se om det fanns tillräckligt med plats för diffhuset och det ser det ut som.

Såg också att det är ju bara det övre fästet på vä sida som är olika på 7 vs 7,5".

Så det är ju bara att kapa bort det fästet, fästa diffen i de 3 kvarvarande hålen, fästa den nya hållaren i diffen och sedan svetsa!

Link to comment
Share on other sites

Jag ska byta från 7 till 7,5" Sierra diff och måste därför ändra diff fästet.

Tittade på det som hastigast igår och det ser ut som jag bara behöver flytta det ena fästet.

Kan någon bekräfta att det endast är vänster diff fäste som behöver flyttas (1/2")?

Jag håller på med samma byte i vinter, har för mig att det är på bägge sidorna man måste

bredda fästet lite.

//Nisse

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...