Jonas Posted January 11, 2010 Share Posted January 11, 2010 Jag ska byta från 7 till 7,5" Sierra diff och måste därför ändra diff fästet. Tittade på det som hastigast igår och det ser ut som jag bara behöver flytta det ena fästet. Kan någon bekräfta att det endast är vänster diff fäste som behöver flyttas (1/2")? (Isåfall är det ju lätt att fästa det nya fästet i det gamla med distanser, svetsa fast och sedan kapa bort det gamla) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted January 11, 2010 Share Posted January 11, 2010 Ja, det stämmer men diffen är lite större framåt, och medbringaren till kardanen sitter aningen längre fram. Har du en tajt ram kan det krocka där också. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted January 11, 2010 Author Share Posted January 11, 2010 Tackar, Medbringarens placering har ingen betydelse eftersom jag inte fixat kardanen ännu. Ska mäta lite för att se att huset får plats innan jag sätter kapen i chassiet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted January 11, 2010 Author Share Posted January 11, 2010 Jag var precis ute för att se om det fanns tillräckligt med plats för diffhuset och det ser det ut som. Såg också att det är ju bara det övre fästet på vä sida som är olika på 7 vs 7,5". Så det är ju bara att kapa bort det fästet, fästa diffen i de 3 kvarvarande hålen, fästa den nya hållaren i diffen och sedan svetsa! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
super7 Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 Jag ska byta från 7 till 7,5" Sierra diff och måste därför ändra diff fästet. Tittade på det som hastigast igår och det ser ut som jag bara behöver flytta det ena fästet. Kan någon bekräfta att det endast är vänster diff fäste som behöver flyttas (1/2")? Jag håller på med samma byte i vinter, har för mig att det är på bägge sidorna man måste bredda fästet lite. //Nisse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted January 12, 2010 Share Posted January 12, 2010 Nä, bara vänstra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts