cealm Posted February 11, 2012 Author Share Posted February 11, 2012 Nu blev det rymligare = roligare i verkstaden när Anglian kördes ut. DEt är fortfarande fyra bilar och en del motorer kvar samt två lyftar men vilken skillnad ändå. Om jag säljer Cobran så blir det än mer rymligt. Det är en idé faktiskt. Den är SFRO1 klar (byggbesiktningsgodkänd) och det kan vara bra att veta även om en eventuell ny ägare får göra om Ettan. PM-a om det lockar jag är aldrig omöjlig och så förskräckligt dyr skall den väl inte bli även om jag inte skänker bort den... Så här ser den ut. Och innehåller detta Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted February 12, 2012 Author Share Posted February 12, 2012 Nu skall jag ut och flytta fram Cobra -replikan så den antingen är lättare att bygga på eller lättare att lasta om den skall iväg till någon annan. Den står på fyra hjuldollys så det är inte allt för svårt och tungt att flytta den. 3-wheelern kommer nog få åka upp runt 1,20 meter i luften. Då kan jag förvara motorer under den maskinen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted February 12, 2012 Author Share Posted February 12, 2012 Nu är omflyttningen gjord så nu gäller det bara att hitta andra bra skäl till att inte bygga. Hmmm, tänker... Luleå såklart.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 (edited) Sälja Cobran? Du tänker koncentrera dig på kärnverksamheten i CealmSEVEN Industries? Annars kan du ju alltid överväga att outsourca de mindre affärskritiska konstruktionerna. Indien är bra har jag hört. ;) Edited February 12, 2012 by gka Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted February 13, 2012 Author Share Posted February 13, 2012 gka: --- koncentrera dig på kärnverksamheten --- Du har en poäng där. Jag har upptäckt att jag inte är den stora fantast av "karossklädda" bilar som jag kanske trodde. Nu är det alls inget fel på Cobror och Cobra-replikor men skall jag välja ser jag Sevenbilen som nummer 1. Sedan kan Sevenbilar se ut lite olika med 4 hjul eller 6 hjul med eller utan tak mm. Sevenbilen för mig är mer kärnverksamhet faktiskt eller roligare, det är kanske mer rätt uttryckt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted April 22, 2012 Author Share Posted April 22, 2012 Bestämt mig för 85kkr för replikan som den står. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted May 2, 2012 Author Share Posted May 2, 2012 Kan det bli så att jag får bygga klart den. Den har gått en SFRO 1 vilket är en trygghet med protokollet även om det är personligt och måste göras om. Vi får se vad som händer.... Cobra replika på blocket Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted May 13, 2012 Author Share Posted May 13, 2012 Såld. På väg till nytt hem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted May 13, 2012 Share Posted May 13, 2012 Hmmm, blir orolig....håller Cealm Industries på att avvecklas ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted May 13, 2012 Author Share Posted May 13, 2012 Nej, du behöver inte bli orolig Jocke4U, jag går mer mot kärnverksamheterna. Cobra replikan var rätt beslut när jag köpte den men året senare så är det mer rätt att avveckla den. Seven V8an kör jag inte med. Jag har dragit den längre sträcka med tow-bar än den gått för egen motor. Varför ska den då stå och bara ta plats om den kan komma till nytta någon annanstans. Idealisk bil för Sevenåkare med husvagn. Dragvikt är 900kg. Mitt bilideal är inte bygt än. Kommer sälja fler maskiner än V8an....(om någon vill köpa såklart). Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted May 13, 2012 Share Posted May 13, 2012 Nej, du behöver inte bli orolig Jocke4U, jag går mer mot kärnverksamheterna. Cobra replikan var rätt beslut när jag köpte den men året senare så är det mer rätt att avveckla den. Seven V8an kör jag inte med. Jag har dragit den längre sträcka med tow-bar än den gått för egen motor. Varför ska den då stå och bara ta plats om den kan komma till nytta någon annanstans. Idealisk bil för Sevenåkare med husvagn. Dragvikt är 900kg. Mitt bilideal är inte bygt än. Kommer sälja fler maskiner än V8an....(om någon vill köpa såklart). Kan inte rå för det men en AC Cobra är en speciell bil - tror att personen som köpte den inte kommer att ångra sig - ibland känns det som en sjukdom - man vill ha allt kenneth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted January 20, 2016 Share Posted January 20, 2016 Tråden stängd på skaparens begäran Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts