Jump to content

Ja se skrotar


Micael

Recommended Posts

I dag kom jag på att jag skulle skaffa ett svänghjul till mitt bygge.

På lagabasen fanns det typ 10 st såna som jag ville ha. Jag hittade ett som hade en bra bild. Just detta svänghjul hade inget pris kopplat till sig. Flera andra hade dock priser, alla låg på 800:-

Men i och med att det var en bild på svänghjulet så tänkte jag att jag köper det, samt att det ligger säkert på samma pris som dom andra. Men icke!

När jag ringde honom skulle han ha 1600:- för just detta svänghjul. Givetvis plus frakt. Jag påtalade för honom att dom andra tar 800:-, men det var inget han brydde sig om.

Så jag köpte ett annat likadant för 800:- istället.

Man undrar ju hur dom får det att gå ihop.

Link to comment
Share on other sites

Satt å kollade lite på zetec 2,0 motorer nu på lagabasen.

Många motorer kostade från ca 5k. Men hittade även ett par motorer som låg på runt 15 tusen. Men vänta nu... En flång ny zetec kostar ju 15 tusen. Undra vad man väljer. Ny eller begagnad för samma peng? :)

Link to comment
Share on other sites

Jag har precis tingat ut en zetec 2.0 motor hos min skrotare, med all kringutrustning såsom svänghjul, startmotor, kat, databox och kabelhärva för det facila priset av 2500kr placerat på pall. Jag är riktigt nöjd med mitt köp, speciellt när andra skrotare skulle ha 6-7000 för en skrapad motor.

Link to comment
Share on other sites

Det var billigt Svante. När jag kollade runt för ett tag sedan så ville dom ha 14000:- för en motor som gått runt 10´ mil och det var utan kringutrustning och ingen garanti för att den skulle fungera.

När man sen nämnde att det såldes nya för 15´ så fick man bara en ond blick och kommentaren Så bra för dig då, köp den istället. :doh:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...