Micael Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 I dag kom jag på att jag skulle skaffa ett svänghjul till mitt bygge. På lagabasen fanns det typ 10 st såna som jag ville ha. Jag hittade ett som hade en bra bild. Just detta svänghjul hade inget pris kopplat till sig. Flera andra hade dock priser, alla låg på 800:- Men i och med att det var en bild på svänghjulet så tänkte jag att jag köper det, samt att det ligger säkert på samma pris som dom andra. Men icke! När jag ringde honom skulle han ha 1600:- för just detta svänghjul. Givetvis plus frakt. Jag påtalade för honom att dom andra tar 800:-, men det var inget han brydde sig om. Så jag köpte ett annat likadant för 800:- istället. Man undrar ju hur dom får det att gå ihop. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 Så är det ofta, Skiljer massor i pris och kvalitet. En del skrotar kör med åldersavdrag, och det är bra. 10 år gamla grejor är inte alltid värda halva nypriset. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krolleg Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 Satt å kollade lite på zetec 2,0 motorer nu på lagabasen. Många motorer kostade från ca 5k. Men hittade även ett par motorer som låg på runt 15 tusen. Men vänta nu... En flång ny zetec kostar ju 15 tusen. Undra vad man väljer. Ny eller begagnad för samma peng? :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 jag vet om en ny Duratec Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted December 22, 2009 Share Posted December 22, 2009 Jag har precis tingat ut en zetec 2.0 motor hos min skrotare, med all kringutrustning såsom svänghjul, startmotor, kat, databox och kabelhärva för det facila priset av 2500kr placerat på pall. Jag är riktigt nöjd med mitt köp, speciellt när andra skrotare skulle ha 6-7000 för en skrapad motor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krolleg Posted December 22, 2009 Share Posted December 22, 2009 Vad är det för skrothandlare? han verkar bra att ha å göra med :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted December 22, 2009 Author Share Posted December 22, 2009 Tänk på att startmotorn måste vara av den smala typen till Sierra. Om du ska koppla motorn till en typ 9 låda, vill säja. :) Micke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted December 23, 2009 Share Posted December 23, 2009 Det var billigt Svante. När jag kollade runt för ett tag sedan så ville dom ha 14000:- för en motor som gått runt 10´ mil och det var utan kringutrustning och ingen garanti för att den skulle fungera. När man sen nämnde att det såldes nya för 15´ så fick man bara en ond blick och kommentaren Så bra för dig då, köp den istället. :doh: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Vad är det för skrothandlare? han verkar bra att ha å göra med :) En liten skrotare med lite äldre bilar.. Köpte en T9a med 10000mil på mätaren för 600kr i somras. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted February 8, 2010 Share Posted February 8, 2010 Har börjat uppfräshningen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts