atorp Posted November 9, 2009 Share Posted November 9, 2009 Någon som kan hjälpa mig med en ritning på en sierra bakvagn. Jobba kompisen skall slå ihop en bokram men vill bygga med sierra bakvagn. Har någon cad filen är det säkert helt ok - bara det bygger på sierra fram/bak Mvh Atorp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted November 9, 2009 Share Posted November 9, 2009 skickar länk till rorty irs http://gtslocost.locostsites.co.uk/documents/pdf_files/RortyLocostIRSAssembly.pdf - enligt denna ritning blir tyvärr fjädringsvägen för kort - coilover måste flyttas för att klara sfro kengren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted November 9, 2009 Share Posted November 9, 2009 Hej Jag har byggt med bokram och Rorty - inte att rekommendera! Det tar allt utrymme i baken så tanken blir svår att få plats med, köp Gibbs bok för ett par hundra och bygg hela baken efter den - blir garanterat bättre, skulle jag gjort så här i efterhand. Kom ihåg att gå in på Haynes forumet och ladda ner alla uppdateringar, hand bil är + 2 " vill jag minnas och med 10 cm kortade drivaxlar men han har med rättningar för okortade i uppdateringarna på forumet. /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted November 16, 2009 Share Posted November 16, 2009 Hej Jag har byggt med bokram och Rorty - inte att rekommendera! Det tar allt utrymme i baken så tanken blir svår att få plats med, köp Gibbs bok för ett par hundra och bygg hela baken efter den - blir garanterat bättre, skulle jag gjort så här i efterhand. Kom ihåg att gå in på Haynes forumet och ladda ner alla uppdateringar, hand bil är + 2 " vill jag minnas och med 10 cm kortade drivaxlar men han har med rättningar för okortade i uppdateringarna på forumet. /Fredrik hej jag har byggt mcsorley 442 med rorty irs (hade ej tillgång till gibbs bok)- ritningarna var gratis, jag byggde på - när jag sedan skulle montera stötdämparna så kom problemet - för kort fjädringsväg - läste på forumet och gick en annan väg - gjorde ett fäste och monterade stötdämparna på övre bärarmen, det övre fäste monterade jag i de tvärsgående fyrkantsprofiler som finns bakom "ryggplåten". Med nedre bärarmar vågrätt så har jag med denna lösning en fjädringsväg på 110 mm 50 mm upp och 60 mm ned - få se hur det fungerar kengren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted November 16, 2009 Share Posted November 16, 2009 Tänk nu på att du tar bra mycket mer kraft genom övre leden till "uprighten" än om dämparen varit monterad på denna. Har du gjort SFRO1? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted November 16, 2009 Share Posted November 16, 2009 Tänk nu på att du tar bra mycket mer kraft genom övre leden till "uprighten" än om dämparen varit monterad på denna. Har du gjort SFRO1? hej har gjort denna modifiering med stöd av min sfro-man - han tyckte det var bra och han har godkänt - sfro1 är klar kengren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne E Posted November 16, 2009 Share Posted November 16, 2009 Vedde du menar väl 10mm.... kortade drivaxlar. Janne E Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted November 17, 2009 Share Posted November 17, 2009 He he :icon_oops: kan nog stämma, var ett tag sedan jag läste boken. /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.