Matts Posted November 4, 2009 Share Posted November 4, 2009 Hej, Vet någon om Zetec 1.8 finns med utblås/grenrör på högersidan? Oviktigt kanske, men om någon undrar varför jag frågar: Jag har trångt nere i motorrummet på vänstersidan, mest pga rattstången som kommer ner där. Däremot har jag plats på högersidan och skulle föredra att dra avgasröret på den sidan. Funderar på hur det är t ex i England, där man ju har ratten på andra sidan. Ev kanske man spegelvänder motorer, så insug/utblås byter sida... Tacksam för svar från någon vänlig själ, som har koll :hypocrite: //Matts Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted November 4, 2009 Share Posted November 4, 2009 Nej, man spegelvänder inte motorerna för att få grenröret på andra sidan. Du kan ju kika på andra motorer om det är alldeles för trångt, Pinto eller Duratec till exempel. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matts Posted November 4, 2009 Author Share Posted November 4, 2009 OK Gustaf, Tack för svaret! Mvh //Matts Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
super7 Posted November 4, 2009 Share Posted November 4, 2009 Zetec 1.6 är spegelvänd jämfört med 1.8 och 2.0 //Nisse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted November 4, 2009 Share Posted November 4, 2009 Visst är det Zetec "SE", den som också kallas Sigma? Såvitt jag vet har den inget gemensamt med "vanliga" Zetec men den kan ju ändå vara av intresse kanske. Men då helst en 1.7 från Puma :-) /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts