Jump to content

Zetec Oljetråg


Flying finn

Recommended Posts

Precis, Jonte har byggt en kopia av Scholar engines oljetråg.

Scholar engine trågen är kraftigt moddade orginaltråg.

Jag har kört med ett sånt (äkta scholar engine) i tre säsonger och det funkar perfekt. Innan höll jag på och trixade med egenmoddade tråg och det resulterade i 2 lager haverier på två säsonger. Funkade bra med gatdäck, men så fort jag fick på R-däck så blev G-krafterna för stora och den tappade oljetryck

http://www.scholarengines.co.uk/Lowline%20sump.htm

Som av en händelse så ska jag sälja mitt tråg och pickup. Det är ett scholar engine med förstärkt botten (5 mm alu).

Skicka mig ett PM om du är intresserad

Micke

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Följd fråga...

När man läser på engelska forum är det många som använder tråg från sierra 1,8 cvh maskinen.

Frågan är följande, passar alla cvh oljetråg på zetec maskinen? Eller är det bara sierra 1,8 cvh tråget som passar?

I ren "Locost anda" skulle jag föredra att använda detta tråg för det är ju gjort i vanlig plåt (kan modifiera själv med Mig-svetsen :thumbsup: ).

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Jag hade kapat av det till rätt djup, sen gjorde han resten. Printade ut bilder från nån byggtråd jag hittat här. Som bonus så glasblästrade han hela tråget både före och efter svetsning och inte bara kanten som skulle svetsas.

Fick betala 1000kr till kaffekassan (mycket kakor till det företaget).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...