Flying finn Posted September 17, 2009 Posted September 17, 2009 Hej, Hur har ni gjort era oljetråg? Den blir ju 90grader svängt mot färdriktningen än normalt i en seven. Finns det något ståltråg från någon annan modell som skulle vara lite enklare att modifiera? Quote
Morty Posted September 17, 2009 Posted September 17, 2009 Kolla i Jontes byggtråd. Han kör med Zetec och har bilder på hur han modifierade tråget. Quote
Thomas Posted September 17, 2009 Posted September 17, 2009 det beror på hur pickupen sitter. ta bort sumpen och se efter. på tex, min opel motor så har jag kompletterat med skvalpskott. Quote
Micael Posted September 18, 2009 Posted September 18, 2009 Precis, Jonte har byggt en kopia av Scholar engines oljetråg. Scholar engine trågen är kraftigt moddade orginaltråg. Jag har kört med ett sånt (äkta scholar engine) i tre säsonger och det funkar perfekt. Innan höll jag på och trixade med egenmoddade tråg och det resulterade i 2 lager haverier på två säsonger. Funkade bra med gatdäck, men så fort jag fick på R-däck så blev G-krafterna för stora och den tappade oljetryck http://www.scholarengines.co.uk/Lowline%20sump.htm Som av en händelse så ska jag sälja mitt tråg och pickup. Det är ett scholar engine med förstärkt botten (5 mm alu). Skicka mig ett PM om du är intresserad Micke Quote
Kenneth Lundblad Posted September 18, 2009 Posted September 18, 2009 Hej Jag kör med ett Dunell modifierat orginal tråg Här finns lite bilder http://www.eliasson.cc/forum/viewtopic.php?t=746 (Lyckades inte skapa någon länk) //Kenneth Quote
Micael Posted September 18, 2009 Posted September 18, 2009 du dom var bra lika dom där trågen.... :) Quote
Flying finn Posted October 18, 2009 Author Posted October 18, 2009 Följd fråga... När man läser på engelska forum är det många som använder tråg från sierra 1,8 cvh maskinen. Frågan är följande, passar alla cvh oljetråg på zetec maskinen? Eller är det bara sierra 1,8 cvh tråget som passar? I ren "Locost anda" skulle jag föredra att använda detta tråg för det är ju gjort i vanlig plåt (kan modifiera själv med Mig-svetsen :thumbsup: ). Quote
Jonte Posted October 18, 2009 Posted October 18, 2009 tyvärr vet jag inte något om cvh trågen, men jag slänger in bilder på min scholarkopia Quote
Thomas Posted October 19, 2009 Posted October 19, 2009 de längsgående plåtarna kan man med fördel vinkla neråt så blir avrinningen bättre samt att vid sidokrafter så pressas oljan ner o tillbaka mot mitten. Quote
svante Posted March 25, 2010 Posted March 25, 2010 Mitt blev såhär, baserat på bilder som jag lämnade till svetsaren. Quote
svante Posted March 26, 2010 Posted March 26, 2010 Jag hade kapat av det till rätt djup, sen gjorde han resten. Printade ut bilder från nån byggtråd jag hittat här. Som bonus så glasblästrade han hela tråget både före och efter svetsning och inte bara kanten som skulle svetsas. Fick betala 1000kr till kaffekassan (mycket kakor till det företaget). Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.