Jump to content

Godkända kromade framlyktor ?


Loterus

Recommended Posts

Åkte omkring idag till 4olika bildels butiker och ingen hade några sånna framlyktor och sälja och dom hitta inga i katalogerna heller..

Sökte här i forumet och dalhems ska tydligen ha några men kan inte hitta dom i varken katalogen eller deras sida..

sedan någon affär i örebro som hade oxå men är dom kromade och hur stora e dom?

//Ronny

Link to comment
Share on other sites

Var inne på micro och såg någon slag kromade lampor som jag tror skulle passa.

Men vet inte om det var för h4 lampor. Det lär man väl ha för att få det godkänt, men det var sån lite glöd lampa i den:)

1000kr kostade den.

Link to comment
Share on other sites

Såg ruskigt snygga kromade lyktor på en veteranbilsmässa för ett par veckor sedan. Tyvärr kom jag inte ihåg vilken E-märkning man skulle ha, så det blev ingen affär :(

Link to comment
Share on other sites

Jag har hitta skitsnygga kromade 5 1/4" eller 4" hos Cycleworld här i västerås. Brukar handla grejer till hojen där. Dom är tillåtna för bil och MC, används även av rod-byggare.

Ska leta fram en bild...

Link to comment
Share on other sites

ajdå så man måste köpa både strålkastarhuset och insatsen för att få en komplett lykta?

mailade mc-depån om en snygg 150mm kromad lykta för 650kr st o bad dom kolla vad det e för E-märkning på den..

postar art nr o bild här om den är godkänd..

//Ronny

Link to comment
Share on other sites

Här finns en vettig framlykta:

http://www.classicbildelar.com/sok.asp

Här finns jättemånga fina framlyktor, det är bara plånboken som styr:

http://muscle-bikes.se/butik/default.asp

Det är nr 2 i strålkastarmenyn som jag hade tänkt mig (USE 10033819)

SE100338-4.jpg

tillsammans med dessa blinkers

BL%20102.jpg

Kan dock tillägga att Cycle World här i västerås är aningen billigare

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut som Mc-prylar och då är de troligtvis inte godkända... kolla med besiktningen.. :(

min besiktningsman sa att blinkerserna är godkända....och lyktorna säljs även till roddar

Link to comment
Share on other sites

att de även säljs till roddar är en sak, en annan att de sitter på vid besiktning... ;)

Vill inte låta negativ, men det är tråkigt att lägga massa pengar på lampor och att du sen inte får igenom den på besiktningen.. och måste köpa en uppsättning till.. :(

Link to comment
Share on other sites

att de även säljs till roddar är en sak, en annan att de sitter på vid besiktning... ;)

ja ja ja.... ;)

jag ska kolla upp E-märkningen på dom....

Link to comment
Share on other sites

På en amatörbyggd bil så räcker det att det BARA är E-märkt och inget mer. :D

Allt enligt våran egen SFRO kille här på forumet om jag fattat det hela rätt, rätta mig om jag har fel Pinto.

Caper :D

Link to comment
Share on other sites

Hej

Nej, det ska vara rätt E-märkning också. Men att reda ut det är ju som vi kommit fram till (dags för en FAQ kanske?) inte så väldigt enkelt. Men någon postade ju en ganska komplett lista för ett tag sedan.

/Gustaf

Link to comment
Share on other sites

Hej

Nej, det ska vara rätt E-märkning också. Men att reda ut det är ju som vi kommit fram till (dags för en FAQ kanske?) inte så väldigt enkelt. Men någon postade ju en ganska komplett lista för ett tag sedan.

/Gustaf

Var det denna: http://monkeytoys.com/locostforum/index.ph...t=549&hl=lampor

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...